Dead Space

Action PC PS5 XBOX Dead Space

Dan moet je deze remake zeker gaan spelen. This echt de moeite. Dat gezegd zijnde, de originele maker is nu bezig met the callisto protocol (zoals Gold al zei). Ook zeker in de gaten houden 😄.
Yep, deze ga ik zeker in 't oog houden. Bedankt voor de tip van The Calisto Protocol, dat ziet er ook enorm goed uit en ik had er nog niet van gehoord tot nu.
 
Wordt dit een letterlijke remake of gewoon een reboot?

Vind de beelden eigenlijk niet zo heel veel verschillen met de originele die ik al gespeeld heb ofwel is mijn geheugen heel slecht. En dat spel was misschien wel één van de hoogtepunten van de PS3 (en die gen van consoles).
 
Wordt dit een letterlijke remake of gewoon een reboot?

Vind de beelden eigenlijk niet zo heel veel verschillen met de originele die ik al gespeeld heb ofwel is mijn geheugen heel slecht. En dat spel was misschien wel één van de hoogtepunten van de PS3 (en die gen van consoles).
Het spel was destijds heel mooi en super sfeervol. Maar je herinnert die spellen altijd mooier dan ze effectief waren. 2 gens geleden he. Daarom dat een remake perfect is. Je speelt dan een spel zoals je het precies herinnert 😄. Tenzij ze echt veel veranderen, maar dat denk ik niet. Het is idd een remake, niet reboot (al kan dit volledig nieuw leven inblazen in death space).
 
Het spel was destijds heel mooi en super sfeervol. Maar je herinnert die spellen altijd mooier dan ze effectief waren. 2 gens geleden he. Daarom dat een remake perfect is. Je speelt dan een spel zoals je het precies herinnert 😄. Tenzij ze echt veel veranderen, maar dat denk ik niet. Het is idd een remake, niet reboot (al kan dit volledig nieuw leven inblazen in death space).
Oké, dat zou tof zijn en daar heb je gelijk in. Ik had gedacht om evt. Dead Space 1-2-3 te herspelen, maar begin daar nu weer over te twijfelen. :tongue: Sowieso als ze dan geen DS2 of DS3 remaken ben ik ook wel gefuckt, al dacht ik dat die spellen minder goed ontvangen waren.
 
Oké, dat zou tof zijn en daar heb je gelijk in. Ik had gedacht om evt. Dead Space 1-2-3 te herspelen, maar begin daar nu weer over te twijfelen. :tongue: Sowieso als ze dan geen DS2 of DS3 remaken ben ik ook wel gefuckt, al dacht ik dat die spellen minder goed ontvangen waren.
2 was ook geweldig hoor. 3 niet, dat was meer richting gears of war dan dead space...
 
Geluid zijn ze alvast niet ferm aan het verbeteren. Buiten beetje positionering. Ook bjjlange niet zo iconisch of oud als Resident Evil dus echt gigantisch verschil zal het ook niet zijn. Ach ja, nog maar eens een trilogy herverpakt. Zou veel toffer zijn in VR :p

En deel 2 was met gemak het beste.
 
2 was veruit de beste. 3 kon ik best pruimen, het customizen van je wapen vond ik fantastisch. Dat sommige locaties co-op only waren, was dan wat mij betreft het grootste minpunt + dat de 3 uiteindelijk niet de conclusie van het verhaal bleek te zijn.

Ik weet niet of Dead Space in VR wel goed zou werken. Ik kijk hiervoor naar Half-Life Alyx, waar alle snelle varianten van headcrabs/zombies uitgesloten werden. Begrijpelijk, want met een headset op zijn die moeilijker te volgen. Maar zowat 95% van alle vijanden in Dead Space kunnen zich enorm snel bewegen. Ze kunnen altijd nieuwe monsters introduceren natuurlijk om dit op te lossen. Maar die snelle monsters waren wel zowat iconisch voor Dead Space, dus tja...
 
Wordt dit een letterlijke remake of gewoon een reboot?

Vind de beelden eigenlijk niet zo heel veel verschillen met de originele die ik al gespeeld heb ofwel is mijn geheugen heel slecht. En dat spel was misschien wel één van de hoogtepunten van de PS3 (en die gen van consoles).
Awel ik zat met dezelfde vraag en was blijkbaar ook niet alleen. Sommige mensen leggen het goed uit. Waarom herinneren we oude games met veel betere gfx dan ze eigenlijk hadden
 
Origineel ook gespeeld en dat was toen een audio visueel spectakel. Maar herriner mij toch wel dat het beter kon.
Deze koop ik ook wel als ze de sfeer goed behouden. Zeker de sound effects vond ik toen zeer goed.

Neem nu GTA SA, die remake is exact hoe lelijk ik het mij herrinerde, GTA IV ziet er zelfs 'lelijk' uit als ik er nu aan terugdenk. Er is niet echt een game uit het verleden dat, in mijn geheugen, er goed uitziet. Pakt god of war op ps2 van 2005 (denk ik), ma echt oerlelijk dat die nu oogt. Toch kapotgespeeld.
 
Terug
Bovenaan