De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb de laatste maanden mij al enkele keren extreem oncomfortabel gevoeld (o.a. op Zwift of in een sprint met de wielerclub) maar ook zoals vandaag tijdens een georganiseerde loop. Opgeven (of toch een stuk trager beginnen fietsen/lopen) is dan soms echt héél verleidelijk.
Maar elke keer verschiet ik ervan hoe lang je hard kan afzien.
Maar op de moment zelf heb je daar weinig aan en denk je vaak "waar ben ik in godsnaam mee bezig. Laat dit stoppen aub."

Ik heb de laatste maanden mij al enkele keren extreem oncomfortabel gevoeld (o.a. op Zwift of in een sprint met de wielerclub) maar ook zoals vandaag tijdens een georganiseerde loop. Opgeven (of toch een stuk trager beginnen fietsen/lopen) is dan soms echt héél verleidelijk.
Maar elke keer verschiet ik ervan hoe lang je hard kan afzien.
Maar op de moment zelf heb je daar weinig aan en denk je vaak "waar ben ik in godsnaam mee bezig. Laat dit stoppen aub."

Je kan vaak dieper dan je zou denken. Het mentale, het kopeke is soms de grootste rem.

Maar als je zegt dat je dit de laatste tijd vaker hebt dan zou ik daar toch eens verder mee gaan. Af en toe kan je dat wel eens hebben, maar het kan wijzen op een probleem dat zich nog niet vol heeft gemanifesteerd.

Promo op de join app voor de geïnteresseerden

maar het was slecht weer dus niet gaan was makkelijker geweest, na 5km terug keren was ook makkelijk geweest maar toch heeft hij doorgezet en de 25km volmaakt. Well done @poeperman!
Aan hoeveel watt was het?
Twas op de rollen.
aan 120w. Daar start ik mijn rollen nog niet voor op.
Op de zetel liggen en denken aan fietsen is al een betere workout!

Promo op de join app voor de geïnteresseerden

Voor 6 maanden is dit goedkoper ;)

Twas op de rollen.
aan 120w. Daar start ik mijn rollen nog niet voor op.
Op de zetel liggen en denken aan fietsen is al een betere workout!
haha

Twas eigenlijk wel 150w. Maar Zwift niet gebruikt, enkel de Garmin headunit en die is een minuutje of twee beginnen meten vooraleer ik echt was gestart 😇

Maar euhm #polarized eh… kheb de voorbije 4 weken geen 8u gefietst in totaal en deze week eindelijk +5u. Opbouwen, rrrrrustig opbouwen in zone0.5

Na 2,5 maand fietsen/Join nog eens een ftp test gedaan. Om te starten had ik gemakshalve een ftp waarde (260) genomen uit een vroegere TR test toen ik +- dezelfde conditie had. (zijnde 0) (En dit op 82 kilo; speciaal voor @MrKend54l) Voelde vrij oke, maar mogelijks iets te laag.

Nieuwe test: 1 minute power: 423. Aan 75% zou dat dan 317 moeten zijn. Lijkt mij vrij hoog als ik nu die nieuwe zones zie.
Had graag eens zo'n 20min test gedaan vandaag, maar niet graag genoeg om door de regen te gaan rijden.

Join level: +7. Dat is het belangrijkste uiteindelijk. 🤡

Na 2,5 maand fietsen/Join nog eens een ftp test gedaan. Om te starten had ik gemakshalve een ftp waarde (260) genomen uit een vroegere TR test toen ik +- dezelfde conditie had. (zijnde 0) (En dit op 82 kilo; speciaal voor @MrKend54l) Voelde vrij oke, maar mogelijks iets te laag.

Nieuwe test: 1 minute power: 423. Aan 75% zou dat dan 317 moeten zijn. Lijkt mij vrij hoog als ik nu die nieuwe zones zie.
Had graag eens zo'n 20min test gedaan vandaag, maar niet graag genoeg om door de regen te gaan rijden.

Zo 20min test kan je ook op de rollen doen he

Ik heb mijn best gedaan om ook even een verslagje neer te pennen van mijn wedstrijd gisteren (speciaal voor @Arkaine )

Gisteren stond ik ook aan de start van de strandrace De Panne Beach Endurance.
De weersvoorspellingen waren inderdaad niet echt top met regen en een strakke wind maar wel een 8tal graden.
Met het gedacht "nat en vuil zijn we toch" vertrok ik thuis. Onderweg constant regen maar ik had er wel zin in met de aangekondigde wind wist ik dat het een waaierwedstrijd ging zijn.
Aangekomen aan de sporthal zag ik verschillende mannen serieus ingepakt met regenjassen, buffs, mutsen,...
Voor zo een wedstrijd van die duur zou ik nooit zoveel kledij aantrekken.
Ik had een gamba mee maar heb hem zelfs niet uit mijn tas gehaald.

Daar ik veel alleen ga naar wedstrijden moest ik dus al van aan de auto in wedstrijdkledij staan omdat ik niets meer kon afgeven. Dat ik tijdens het wachten op de start (je staat daar toch 20-30 min in je startbox te wachten) kou had was wel normaal.

Bij de massastart wel direct goed kunnen opschuiven naar de 3de groep. Meer opschuiven zat er niet daar het al vrij snel uit elkaar lag.
De eerste passage op de camping zorgde er wel voor dat het nog meer begon te scheuren en we met een groepje van ongeveer 15 man overbleven. We konden redelijk lang samen blijven en raapten wel andere mannen en groepjes op.
Het strand lag goed en hard waardoor we elke ronde maar 1 of soms 2 keer van de fiets moesten
De laatste ronde merkte ik wel dat ik praktisch geen remmen meer had. De afdaling naar de camping ging dus vrij tricky zijn, ik zag dat ik de bocht niet ging halen dus gekozen om rechtdoor te sturen en terug te draaien (ik had nog remmen maar niet meer voldoende).
Hierdoor een klein minuutje verloren en toch een plaats of 10 gok ik.
Uiteindelijk gestrand op plaats 160 na 1u51 min.
Gezien de huidige conditie dik tevreden mee en mij van start tot finish serieus geamuseerd.

Extra kudos trouwens aan de gemeente De Panne voor de kleedkamers in de sporthal.
Top douches!

Uw FTP is 317w als ik het dus goed begrijp?
Outdoor een ramp gedaan dan?

Wat is uw JOIN level nu misschien? :P

Terug
Bovenaan