De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is geen amateurisme.
Er kan vanalles mee mislopen wat u daarom niet minder profwaardig maakt.
Waar ik mijn test gedaan heb 2 jaar geleden wist die persoon dat nochtans te vertellen: quasi alle powermeters geven 20w minder aan dan cyclus.
Behalve die vermelde pedalen.

Dat je dat als prof niet weet

En hoe weet hij dat?

Net rustige interval gedaan op ERG van de kickr. Gemiddelde:
Kickr core: 198w
Power2max ngeco: 195w

Als je de podcast zelf beluistert gaat hij er nog dieper op in.

Als je de podcast zelf beluistert gaat hij er nog dieper op in.
Dieper op in is ook veel gezegd.
Hij zegt gewoon dat ze er achteraf achter kwamen dat hij minder aangaf dan de referentie die hij normaal gebruikt, daar komt het alvast op neer.
Dus ik schaar mij wel achter somedude, dat is gewoon verkeerd aangepakt en volledig zijn eigen en de ploeg hun fout.
Als jij weet ik kan x watt met meter Y, en je weet dat dit zo nauw luistert, dan test je gewoon die referentie met die powermeter op die TT-fiets.

Kan zijn dat hij een faulty unit had, iets mis ging met de temperatuur aanpassing of whatever. Maar in een TT waar details zo belangrijk zijn dan is het dubbel erg dat ze u dat lappen.
Ik zie eerlijk gezegd zoiets niet bij Ganna of sky voorkomen. Of een Vocsnor om nu nog maar iemand te noemen.

Toch schitterend forum he hier. Amateurs die van zijn leven nog geen koers gereden hebben die dan een veelvoudig ritwinnaar in de TdF, die dag in dag uit traint als een prof, die eet volgens een nauwgezet schema, op quasi elke koers op de afspraak is,... gaan verwijten van amateurisme omdat ze 3 keer per week een uurtje op de rollen trainen en als het mooi weer is ook al eens cijfertjes van de powermeter kunnen aflezen.

Mijn broek zakt daar letterlijk van af.

Ik mis de goeie ouwe tijd, toen we nog rustig konden praten over welk zeem nu het beste is.....
Dat is meer voor de vrouwen

Toch schitterend forum he hier. Amateurs die van zijn leven nog geen koers gereden hebben die dan een veelvoudig ritwinnaar in de TdF, die dag in dag uit traint als een prof, die eet volgens een nauwgezet schema, op quasi elke koers op de afspraak is,... gaan verwijten van amateurisme omdat ze 3 keer per week een uurtje op de rollen trainen en als het mooi weer is ook al eens cijfertjes van de powermeter kunnen aflezen.

Amateuristisch schema

TJV is toch altijd vol van hunzelf dat ze door hun professionaliteit zoveel beter zijn dan de rest, ja dan is dat gewoon amateurisme als je powermeter niet vergeleken is met uw testmeter

Laatst bewerkt:

Zie voetbaltopic over de Rode Duivels.. Hoe de voetbalbond er nog nooit opgekomen is om hier een bondscoach en spelers te zoeken is me een raadsel.

Hoogheidswaanzin troef over heel het forum.

Sommigen kunnen echt de realiteit niet inzien.
Wat op papier en in theorie geldt, is niet altijd omzetbaar in de praktijk.
Dat wil daarom niet zeggen dat er niet professioneel gewerkt wordt.

Welke oortjes zouden jullie aanraden als je een uur of 2-3 gaat fietsen?
Zeer grote fan van Aftershokz. Lange tijd met 1 oortje gereden wat op zich zeker gaat, ik fiets zelden in groep. Aftershokz is wel een pak beter, laat toe om naar podcasts enzo te luisteren onderweg zonder problemen (ook bij veel wind), en je hoort nog steeds de omgeving meer dan goed genoeg. Ook andere fietsers hoor je nog altijd goed aankomen.

Enige nadeel vind ik de combo winterkledij, bril, helm en dan die oortjes. Als je iets over uw oren hebt (buff, iets voor de warmte) blijft het niet altijd supergoed zitten.

Dat ze jullie nog niet gerekruteerd hebben om hen bij te staan met jullie ongelofelijke expertise, hallucinant.
Het ging hem meer om de non-discussie dat er slechts 1 of 2 powermeters correct zijn en al de rest niet en dat profrenners die andere moeten gebruiken dus benadeeld zijn omdat die niet de waarde van die correcte geven.

Terwijl de meeste gewoon perfect werken, dat ze niet exact zelfde waarde geven maakt niet uit zolang je dat weet. Maar als je uw wedstrijden ermee rijdt dan verwacht je toch dat je weet welke waardes die geeft om daarop uw pace-plan te bepalen

Warmen ze trouwens niet op met die fiets op rollen? Dan zou je dat dan al kunnen zien als er echt een probleem mee is

Zie voetbaltopic over de Rode Duivels.. Hoe de voetbalbond er nog nooit opgekomen is om hier een bondscoach en spelers te zoeken is me een raadsel.

Hoogheidswaanzin troef over heel het foforum.
Op het forum maar net zo hard in real life.
Welke oortjes zouden jullie aanraden als je een uur of 2-3 gaat fietsen?
Modellen van Aftershokz zouden daar wel een goede oplossing voor zijn omdat die de muziek op een andere manier 'geleiden'.
What @ns_man said. Ook hier zeer tevreden van AfterShockz voor fietsen en lopen.

Ik doe dat zelf niet, aangezien ik dat gevaarlijk vind naar omgevingsgeluid toe. Modellen van Aftershokz zouden daar wel een goede oplossing voor zijn omdat die de muziek op een andere manier 'geleiden'.

What @ns_man said. Ook hier zeer tevreden van AfterShockz voor fietsen en lopen.
Ik heb eens zo Aftershockz getest tijdens het fietsen.
Was veiliger dan gewone oortjes, maar ik vond het geluid zo 'flets', amper bass.
Voor podcast is dit minder een probleem natuurlijk.

Is er een groot verschil tussen de verschillende versies?
Ik heb ze niet allemaal getest, grootste verschil was batterijduur, denk ik. (En waterdichtheid misschien?).
Ik heb eens zo Aftershockz getest tijdens het fietsen.
Was veiliger dan gewone oortjes, maar ik vond het geluid zo 'flets', amper bass.
Voor podcast is dit minder een probleem natuurlijk.
Ja het zal niet hetzelfde zijn als in-/over-ears, maar veiligheid primeert wel bij mij en het zijn vooral podcasts ja.

@qquo_vadisje zal hier wel iemand van in je buurt kunnen vinden om ze eens te testen, gok ik

Zeer grote fan van Aftershokz. Lange tijd met 1 oortje gereden wat op zich zeker gaat, ik fiets zelden in groep. Aftershokz is wel een pak beter, laat toe om naar podcasts enzo te luisteren onderweg zonder problemen (ook bij veel wind), en je hoort nog steeds de omgeving meer dan goed genoeg. Ook andere fietsers hoor je nog altijd goed aankomen.

Enige nadeel vind ik de combo winterkledij, bril, helm en dan die oortjes. Als je iets over uw oren hebt (buff, iets voor de warmte) blijft het niet altijd supergoed zitten.
idem hier, was gestopt te fietsen met oortjes, en tegenwoordig draag ik de Aftershokz constant. Veel veiliger, goede accuduur.
Gebruik ze ook om te zwiften en te lopen.
Ik vind eigenlijk de geluidskwaliteit heel goed te noemen, bas inderdaad minder present dan standaard modellen, maar vaak worden toch nodeloos veel geboost. Ik luister meestal muziek op de fiets. In sommige situaties vind ik podcasts minder evident, zoals bij heel sterke tegenwind. Maar vind ik minder problematisch bij muziek. Vind het met kledij eigenlijk niet zo'n probleem, enkel idd als je je oren bedekt wil hebben.

Enfin, voor mij is zo'n aftershokz veel meer waard dan welke powermeter dan ook ;)

Terug
Bovenaan