De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Pfff, zoon is er in geslaagd om de kooi van zijn derailleur volledig krom te krijgen, beyond straigthening. Gelukkig kost een Tourney tx geen drol (11 euro bij een online shop), maar ik zie nu alweer op tegen het afstellen van de versnellingen 😒.

Pfff, zoon is er in geslaagd om de kooi van zijn derailleur volledig krom te krijgen, beyond straigthening. Gelukkig kost een Tourney tx geen drol (11 euro bij een online shop), maar ik zie nu alweer op tegen het afstellen van de versnellingen 😒.
Daar krijg je dan weer veel liefde voor in de plaats, daar moet je aan denken! :love2: 🤓

91bc539ce8a9582c99aa738b6ab49f11.jpg

achterderailleur is relatief simpel/snel (zeker als ze maar 10 of minder versnellingen hebben). Voorderailleurs vind ik vervelender.

@de Waaslandwolf , waar blijven de foto's van die Warbird?

Ik geraak niet aan 4x per week op de fiets, en al zeker niet in de winter. Enfin, toch niet puur sportief gezien - in realiteit fiets ik elke dag (quasi al mijn transport is per fiets). Ik train zo'n 4-5 keer in de week, maar dat is niet louter fietsen. In de lente, naar aanloop van een fietsevent, probeer ik toch minimum 300km per week in het (sportieve) zadel te zitten. Echt langere ritten, krijg ik heel moeilijk in mijn agenda geduwd.

Deze voormiddag met de gewone fiets ff naar de stad geweest, in het terugkeren mijn handschoenen uitgedaan want het was toch te warm.
Uurtje later met de fiets vertrokken, volle zon, heerlijk. Wie heeft er handschoenen nodig? Na een uur de zon weg, volle bak wind, mijn Garmin gaf op een gegeven moment nog 5°c aan. Shit mijn vingers, een uur later zagen ze er nog uit alsof ze afgestoven waren.

Heb zelf ook een half jaartje Join gebruikt en vanaf januari staat het ook weer op de agenda, eveneens zeer tevreden van. Echter had ik wel nooit dergelijke uitschieters, zeker dat dat wel klopt? Ik had 10 uur/week op de planning staan, en zelden gaf hij me toen 11 uur (laat staan veel meer) per week.

Wel op een ander schema, maar zou niet veel mogen uitmaken denk ik.
Ik ga er gemakshalve van uitgaan dat dat klopt. Maar ergens zou het ook niet mogen natuurlijk. 6-9h? Hier, doe maar 16h! Nu goed, niets of niemand dat u verplicht natuurlijk.
Ik weet ook niet juist met welke data die app allemaal rekening houdt om tot dat 'plan' te komen. Want uiteindelijk zie je die uren/week vaak schommelen als je een beetje prutst met bijvoorbeeld uw beschikbaarheden.
Dat is wel crazy veel. Pakweg 450km per week x 50 weken is 22.500km. De meeste profs doen er tegenwoordig +/- 30k.

Woon-werk is de gemakkelijkste manier om uren te maken zonder dat je er veel tijd mee 'verliest'. Zonder woon-werk en een fulltime job moet je dus gewoon leven als een prof.
4 avonden per week 2u op u rollen of buiten. En dan in het weekend ritten van 3 en 4u. Maandagavond krijg je vrij 🤡

Ik zie volk op mijn strava met 10 a 12k per jaar die ontzettend hard rijden. Als je je weekends rijdt en 2 a 3 avonden per week denk ik toch dat je al een meer dan aardig niveau kan halen.
Gelukkig plannen ze niet 50 weken achter elkaar 16h in. Dan kunnen ze u maar beter betalen om op de fiets te zitten.
Met 4 a 5 degelijke trainingsritjes in een week denk ik ook dat je aardig goed bezig bent. Meer kan altijd, maar het is nog maar de vraag of die extra tijd/inspanningen het waard zijn. Een dag of 2 eens niet aan de fiets moeten denken houdt het wel zo leuk op lange termijn.

Ik weet ook niet juist met welke data die app allemaal rekening houdt om tot dat 'plan' te komen. Want uiteindelijk zie je die uren/week vaak schommelen als je een beetje prutst met bijvoorbeeld uw beschikbaarheden.
Dit is ook waar ik aan dacht (de app nog niet gebruikt) als je je beschikbaarheid lager legt dan 16h gaat die u toch geen 16h geven?

Ik ga er gemakshalve van uitgaan dat dat klopt. Maar ergens zou het ook niet mogen natuurlijk. 6-9h? Hier, doe maar 16h! Nu goed, niets of niemand dat u verplicht natuurlijk.

Je moet wel effectief zien dat je niet elke dag maximale beschikbaarheid opgeeft. Want dan gaat hij u inderdaad gewoon lange trainingen geven en ga je dus veel fietsen, niet verwonderlijk want hij kijkt wat je zou kunnen en wat je kan trainen.
De manier om beter te worden is meer fietsen, dus als hij u meer laat fietsen dan wordt je beter.

Het nadeel vind ik dat het een app is die vooral op buiten fietsen geënt is. Compacte trainingen op de rollen gaat hij u nooit geven, wat ik snap maar wat soms toch ook wat tegensteekt. Soms wil ik liever gewoon een uurtje rare intervallen doen met een TSS van 90. Dan 2,5u trainen waarvan 2u zone 2 en half uur intervallen ook voor een TSS van 90.
Al is snap ik wel dat alhoewel de TSS hetzelfde is, je meer baat hebt met nog 1,5u gewoon extra zone 2 werk te doen.

Gewoon eventjes TSS van 90 op een uur tijd zegt em.

Stuur maar uw Strava/trainingpeaks training door van deze rit.
Hierzo :unsure:

Is de eerste de beste die ik zo vond van +- een uur en tss van circa 80.
Heb er nog andere ook gedaan uit een zwift training plan maar die staan voor een bepaalde reden niet in TP.

Terug
Bovenaan