BonIver
Well-known member
Nja, als je er 15% tijd bijtelt en 5% TSS aftrekt.. Da's een gigantisch verschil he.
En ik heb dezelfde training nog op mijn Wahoo staan met een TSS van 75, klopt uw FTP wel in TP?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nja, als je er 15% tijd bijtelt en 5% TSS aftrekt.. Da's een gigantisch verschil he.

kan je uw wattages verbergen voor @MrKend54l een hartaanval krijgt?
Dat zijn natuurlijk geen intervalsessies maar gewoon een uur lang tegen die threshold beuken, logisch dat je dan dichtbij een TSS-score van 100 gaat komen. Soit, non-discussie uiteraard.
Tijdrijden is altijd een beetje sterven, maar de tt-trainingen precies ook. Ik zou een emmerke klaarzetten als je zo trainingen moet doen. Ge zou niet den eerste zen die een spauwke doet van te diep te gaan.![]()
Zwift workouts: TT TuneUp » Week 7 » Power Intervals #3 | What's on Zwift?
Zwift workout Power Intervals #3 in TT TuneUp » Week 7 including all workout details, workout description, wattages/%FTP and cadences.whatsonzwift.com
Voila TSS van 100 op minder dan een uur!
Of is stress points niet hetzelfde![]()
En ik heb dezelfde training nog op mijn Wahoo staan met een TSS van 75, klopt uw FTP wel in TP?
Was maar het eerste de beste wat ik vondDat zijn natuurlijk geen intervalsessies maar gewoon een uur lang tegen die threshold beuken, logisch dat je dan dichtbij een TSS-score van 100 gaat komen. Soit, non-discussie uiteraard.

Lijkt me toch vrij hoog te staan in Trainingpeaks hoor, een uur aan een gemiddelde W/KG van 2.7 en een hartslag van 157 gemiddeld gaat u nooit een TSS van 90 geven als je een beetje deftig getraind bent. Wat is uw FTP? In theorie zou een uur rijden op uw threshold power of FTP een TSS score van 100 moeten geven, dit soort prestatie is toch nooit 90% van uw maximale inspanning?Was maar het eerste de beste wat ik vond
Maar allez bij deze. Een uurtje met tempo en VO2max, under/ overs.
![]()
Dit is een workout van vorige week. 60min zone 2 en dan 3x8min tempo en 20s sprints ertussen met dan 65min uitfietsen in zone 2.
![]()
2,5 keer zo lang, maar qua TSS niet zo waanzinnig hoger.
Het ging mij niet zozeer over de TSS an sich. Maar vooral over het feit dat het vooral lange trainingen zijn met blokken waarin dus veel zone 2 opgenomen zit. Ik zou misschien liever zo eens een uurtje intensief knallen en klaar.
Maar ik weet dat natuurlijk die 1,5u extra zijn nut heeft
En @SomeDude gij kunt echt mijne zak opblazen
Ik weeg maar 65kg eh makker! We zullen eens de rosier oprijden. Het zal rap wa minder zijn![]()
Die eerste is geen training van JOIN maar van zwift zelfLijkt me toch vrij hoog te staan in Trainingpeaks hoor, een uur aan een gemiddelde W/KG van 2.7 en een hartslag van 157 gemiddeld gaat u nooit een TSS van 90 geven als je een beetje deftig getraind bent. Wat is uw FTP? In theorie zou een uur rijden op uw threshold power of FTP een TSS score van 100 moeten geven, dit soort prestatie is toch nooit 90% van uw maximale inspanning?
Ik ken die trainingen van Join vrij goed en heb een groot deel daarvan ook op mijn Wahoo staan, geen enkele training komt ook nog maar in de buurt van 90 TSS per uur en gaat ook helemaal tegen hun trainingsleer in.

Ga die join precies ook eens testen.Die eerste is geen training van JOIN maar van zwift zelf
Mijn FTP was in december 2021 223w. Zou normaal in TP wel Juist moeten gestaan hebben, maar goed het zou kunnen dat het toen misschien op 200 ofzo stond.
Als ik dat uitreken dan een IF van 0,94 dan kom ik op 86 TSS uit. Zal dus ook daarmee wel komen.
Maar goed 90, 80 of 70 maakt in principe weinig uit. Het gaat mij om een uurtje knallen en volledig smoked zijn
Nu is dat 60min voorbereiden om af te zien, dan een 25minuten blokken die zwaar zijn maar te doen en dan nog 65min met vermoeide benen en een kletsnatte bib wat ronddraaien.
In de week van 24oktober heb ik 10u20 gereden, waarvan 9u40 in zone 1 en 2. Dat is dus echt lang
Ik ben grote fan van JOIN. Maar echt quick-wins haal je er ook niet mee. Je moet echt wel tijd investeren.
Langs de andere kant rij ik nu wel 100km met de vingers in de neus. Dus het helpt wel effectief.
En ben een week ziek geweest en mijn JOIN score is met 2 punten gezakt, en het stijgt zo traag![]()
JOIN op zwiftGebruiken jullie dan Join & Zwift?
Ga die join precies ook eens testen.
Vroeger steeds TrainerRoad gedaan.

Welke site is dat?
TrainingpeaksWelke site is dat?
Of gewoon met uw GPS zelf, zo doe ik de trainingen. Gestructureerde training inladen op mijn Wahoo en dan pushen naar de rollen. Vroeger gebruikte ik ook Zwift als omgeving maar uiteindelijk wat onnozel om 15/maand te betalen om dan altijd in ERG-mode te gaan rijden.JOIN op zwift
JOIN is een trainingsapp die u een schema geeft. Maar je moet nog altijd een omgeving hebben waarin je die training kan doen. Zwift is daar een optie voor, maar je kan ook buiten rijden natuurlijk
Zwift + Join is toch al 25 euro/ maand om ‘gewoon’ indoor te trainen..Of gewoon met uw GPS zelf, zo doe ik de trainingen. Gestructureerde training inladen op mijn Wahoo en dan pushen naar de rollen. Vroeger gebruikte ik ook Zwift als omgeving maar uiteindelijk wat onnozel om 15/maand te betalen om dan altijd in ERG-mode te gaan rijden.
Of gewoon met uw GPS zelf, zo doe ik de trainingen. Gestructureerde training inladen op mijn Wahoo en dan pushen naar de rollen. Vroeger gebruikte ik ook Zwift als omgeving maar uiteindelijk wat onnozel om 15/maand te betalen om dan altijd in ERG-mode te gaan rijden.
Hmm, zijn vrij nieuwe pedalen, dus zou me verbazen, maar poging waard. Vanavond eens proberenAs/scharnier waarschijnlijk vuil, waardoor die stroef opent/sluit. Eens met kruipolie insmeren en laten inwerken.