De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hier ook ontzettend snel last van koude vingers en tenen. Als ik s'morgens opsta zijn mijn vingers soms gewoon ijspegels.

Dit werkt wel héél goed. Als je dat aan je voeten doet en je geeft het een minuut of 10 om op te warmen vooraleer je vertrekt, dan moet het al heel vies doen om koud te krijgen. Als je je na de rit doucht en er komt warm water op je voeten is het alsof u voeten gaan ontploffen (niet teveel gebruiken de eerste keer 😛)

Hier ook ontzettend snel last van koude vingers en tenen. Als ik s'morgens opsta zijn mijn vingers soms gewoon ijspegels.

Dit werkt wel héél goed. Als je dat aan je voeten doet en je geeft het een minuut of 10 om op te warmen vooraleer je vertrekt, dan moet het al heel vies doen om koud te krijgen. Als je je na de rit doucht en er komt warm water op je voeten is het alsof u voeten gaan ontploffen (niet teveel gebruiken de eerste keer 😛)

En best eerst naar wc gaan en dan pas smeren :unsure:

Heel weinig.

En ik ben geen mongool he man. Uiteraard heb ik alles al geprobeerd.
Dat is een zware uitspraak :P
Ik ga dingen voorstellen maar uw reactie gaat zijn “ja jonge ik geef daar niet zoveel geld aan uit ze”.
Alles geprobeerd hebben lijkt me dus sterk.

Maar you do you natuurlijk eh. Van mij moet je niet buiten fietsen. :p
Dat conditie of prestaties u niks interesseren is algemeen geweten.

Wat heeft conditie of prestaties nu te maken met binnen of buiten fietsen?
Mijn conditie is na de winter altijd op een hoogtepunt door te zwiften.

Lach gerust zo veel als je wilt met m'n je m'en fou uitspraken, maar op die manier is het wel een beetje belachelijk :)

En uiteraard bedoel ik met 'alles' gewoon de normale dingen zoals laagjes.
Die sportsbalm wil ik wel eens proberen.

In't algemeen rijd ik ook niet veel buiten in de winter omdat baggeren in de modder niet mijn ding is. Op de weg zou ik bij droog weer wel gaan fietsen ingroep, maar ik heb geen koersfiets.

Zwift vind ik interessanter dan alleen op de baan

Zwift is een godsgeschenk voor de winter. Maar ook dan trek ik er toch graag op uit hoor, als moet het dan maar veel verhard. Kleine baantjes opzoeken en rondzwerven en dan thuiskomen en een warm bad nemen 😍.

Alé, toch gezwicht voor nog wat extra fietskkledij van Gobik.
Lange broek, Mist jacket en de Skimo Pro jacket, ben benieuwd :)
Nice!
Ga je geen spijt van heb! Heb je ze in het echt al gevoeld en aangehad?
Want beide zijn in principe jackets, maar ik zou ze persoonlijk eerder een iets dikkere longsleeve noemen.

Uiteraard.
Was het topmodel van elite, dus zeker gewoon een heel degelijk toestel.

Ik zou ter plaatse testen. En zeker op voorhand checken dat uw fiets erop past. Maar normaal is dat geen probleem.

eens checken of je fiets met schijfremmen erop past. Sommige trainers van de oudere generatie waren hier niet op voorzien. Een direto x werd verkocht met 2 extra caps voor als je steekassen hebt. Checken of die onderdelen erbij zitten. Snelle testrit te plaatse kan ook garnatie geven op werkende trainer natuurlijk.

Morgen ga ik hem bekijken/ophalen
Hij zei dat die caps er niet meer bij zijn. Dus dat zal ik wel online moeten zoeken.

Ik lees dit op een site over de direto x:
- Zowel compatibel met racefietsen als MTB's en met steekassen van 142x12.

Mijn procaliber heeft: Bontrager lichtmetaal, afgedichte lagers, 6-bout, Shimano MicroSpline freewheelbody, Boost148, 12 mm steekas
zoon zijn xcaliber heeft: Bontrager, lichtmetaal, afgedichte lagers, 6-bout, Shimano MicroSpline freewheelbody, Boost141, 5 mm QR

Wat kan ik hier uit op maken?
De bedoeling is wel op ook een simple koersfiets te kopen. Maar de zoon zit nog in een groeifase, dus ga ik even mee wachten

Nice!
Ga je geen spijt van heb! Heb je ze in het echt al gevoeld en aangehad?
Want beide zijn in principe jackets, maar ik zou ze persoonlijk eerder een iets dikkere longsleeve noemen.
Nog niet mee gaan fietsen, nee.
Ze zijn inderdaad iets anders typerend dan andere jackets die ik heb/had.
Ik ben vooral benieuwd naar die Skimo (0-12°), want mijn Bioracer Tempest (Structure) Jacket voldoet helemaal niet; de wind blaast volledig door het bovenste gedeelte van die jas (waar die 'Structure' zit).

Moest die Gobik goed meevallen dan zal ik misschien eens kijken voor die Envy/Vanta jacket, die zijn meer voor de winters.

nope heb ik niet meer.

Oude ketting draaide niet meer mooi om de tanden heen, sommige links zaten muurvast, dus nieuw moest.
nieuw is ook maar een ketting uit de decathlon hoor

Hebben de meeste die frequent strandraces doen geen echte dedicated strandrace fiets? Lijkt me niet ideaal om in zand en zout met de laatste 12 speed te gaan rijden..

Hebben de meeste die frequent strandraces doen geen echte dedicated strandrace fiets? Lijkt me niet ideaal om in zand en zout met de laatste 12 speed te gaan rijden..
Ja als je meedoet aan strandracen dan heb je vaak een dedicated fiets daarvoor.
Veel speling voor brede banden en eentje waar je heel aero op kan.
Vaak neemt men een MTB frame en steekt men een vaste voorvork.

Laatst bewerkt:
Ja als je meedoet aan strandracen dan heb je vaak een dedicated fiets daarvoor.
Veel speling voor brede banden en eentje waar ze heel aero op kan.
Vaak neemt men een MTB frame en steekt men een vaste voorvork.
Ik heb een dedicated beachracer maar die staat meestal standaard bij mijn schoonouders aan de kust. Wanneer ik dan een strandrace ga rijden pik ik hem daar eerst op.
Deze heb ik zelf opgebouwd vanuit een 2dehands cube frame dat ik voor 50 euro gekocht heb, vaste carbon vork van 50 euro er in (is normaal voor 26inch maar plaats genoeg voor 29inch) en allemaal 2dehands onderdelen.
Op het strand slijt alles toch snel dus voor +-500 euro kan je wel een beachracer in elkaar knutselen.

Terug
Bovenaan