De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat heeft mijn Suito ook soms, meestal bij starten in ERG krijg je dan de pedalen gewoon niet meer rond. Voor de rest niets over te klagen.
Dat heeft elke trainer zonder softstart ERG wel hoor.
Het is ook allemaal te zien wat je verwacht natuurlijk. Nee op een diretto of een suito heb je geen 100% waarheidsgetrouwe simulatie van de gradiënten. En nee beide zijn niet het snelste qua aanpassen van vermogen in ERG. Maar je moet sowieso altijd een vertraging inbouwen om de overgang van hoog naar laag en omgedraaid soepel te doen lopen. Als dat te snel gaat dan is dat ook niet aangenaam.
Maar voor hun prijs zitten die echt wel goed. Je gaat uw trainingen daar zonder problemen gewoon mee kunnen afwerken en je gaat voelen dat gradiënten echt wel een impact hebben en als je geen vergelijking hebt is er ook geen issue.

Maar het is ook geen geheim dat een kickr core of een trainer van 1000€+ zoals een neo beter zijn natuurlijk, is ook gewoon logisch.

Voor wat te trainen of een parkour na te fietsen is dit dus prima?
Gaat ook niet zot veel gebruikt worden, maar is mss wel handig om wat km'ers extra te maken nu het vroeger donker is.
Vooral voor de zoon.
Ga kijken wat voor bod ik zou kunnen doen.
In principe past iedere fiets daar toch op he?

Gaat ook niet zot veel gebruikt worden, maar is mss wel handig om wat km'ers extra te maken nu het vroeger donker is.
Vooral voor de zoon.
ja, sowieso, nette prijs.

Ongeveer elke fiets, ja :)

nog vergeten: waar moet je op letten als je zo iets 2de hands koopt?
Zit nu een 10speed casette op.
een 'hele dunne' quick release as
Schijfrem of velgrem gerelateerd?

Laatst bewerkt:
nog vergeten: waar moet je op letten als je zo iets 2de hands koopt?
Zit nu een 10speed casette op.
een 'hele dunne' quick release as
Schijfrem of velgrem gerelateerd?
eens checken of je fiets met schijfremmen erop past. Sommige trainers van de oudere generatie waren hier niet op voorzien. Een direto x werd verkocht met 2 extra caps voor als je steekassen hebt. Checken of die onderdelen erbij zitten. Snelle testrit te plaatse kan ook garnatie geven op werkende trainer natuurlijk.

Vooral voor de zoon.
Uiteraard.
Was het topmodel van elite, dus zeker gewoon een heel degelijk toestel.

Ik zou ter plaatse testen. En zeker op voorhand checken dat uw fiets erop past. Maar normaal is dat geen probleem.

Heb niet direct een fiets die er op moet.
Enkel mijn trek Mtb en die van mijn zoon
Hij heeft quick release, ik boost
Bij mijn vader staat nog een oude koersfiets. En heb zelf nog een 26” Mtb staan. Volgens mij 3x10
Maar als dit niet past, is het aanpassen maar een kleine kost veronderstel ik.
Testen ga ik eens vragen, zal wel geen probleem zijn

Ik heb zojuist mijn ketting vervangen voor mijn fiets met groepset 105/11s. De nieuwe ketting is 116 schakels, maar die is precies veel te lang. Op sommige versnellingen hangt die gewoon slap tegen mijn frame (zie foto). Is mijn fiets verkeerd afgesteld? Want het zou vreemd zijn om kettingen te verkopen voor een bepaalde groep die standaard te lang is om vervolgens die nog zelf te moeten inkorten...

ketting.jpg

kettingen zijn altijd net iets langer dan nodig je moet er zelf enkele schakels uithalen.

Ze verkopen een standaard ketting maar afhankelijk van uw fiets maat moet je die inkorten.

Anders zouden ze voor iedere fietsmat een aparte ketting moeten verkopen.

De ketting zelf nog moeten inkorten is standaard.

Zopas mijn banden voor de strandrace opgelegd.
Die klootzakken zitten zo strak dat ik twee binnenbanden heb kapot getrokken, waarschijnlijk gekneld tussen velg, binnenband en bandenlichter.
Ook heb ik tubeless sealant gemorst op mijn voorste remschijf.

Z7wWJou.jpg

De ketting zelf nog moeten inkorten is standaard.

Zopas mijn banden voor de strandrace opgelegd.
Die klootzakken zitten zo strak dat ik twee binnenbanden heb kapot getrokken, waarschijnlijk gekneld tussen velg, binnenband en bandenlichter.
Ook heb ik tubeless sealant gemorst op mijn voorste remschijf.

Z7wWJou.jpg
Waarom binnenband gestoken?

kettingen zijn altijd net iets langer dan nodig je moet er zelf enkele schakels uithalen.

Ze verkopen een standaard ketting maar afhankelijk van uw fiets maat moet je die inkorten.

Anders zouden ze voor iedere fietsmat een aparte ketting moeten verkopen.
Ah ok, wist ik niet. Dan moet ik mij eens een kettingpons aanschaffen.

Ah ok, wist ik niet. Dan moet ik mij eens een kettingpons aanschaffen.
Schakels tellen in oude ketting en nieuwe even lang maken doe ik altijd. Ook niet vergeten dat als je de nieuwe ketting hebt opgelegd, alles terug hebt afgesteld en wat kilometers hebt gedaan dat je afstelling terug wat minder kan zijn omdat de ketting wat rekt. Sommige hebben daar geen last van, andere wel (en ik val altijd in de laatste groep)

Terug
Bovenaan