De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

€1300 extra voor 105di2 12speed tov 105mechanisch 11 speed... (en enkel het stuur is nog anders, de rest is exact hetzelfde)

De poor man's di2 is dan toch ook een leugen
Ja op dat vlak ben ik ook niet echt zo overtuigd van het "trickle down" principe, als het resultaat is dat de basis groepsets op den duur ook pokkeduur worden :cry:
 
Tzal dus helemaal zeker een aeroad worden voor mij. 500 euro duurder dan de nieuwe ultimate maar wel met mooie wielen. De cf sl7 is 2700 euro met mechanische 105 11 speed..

Euh waarom is hij 500€ duurder dan exact hetzelfde vorige model die ook op hun website staat? Voor die krakende nieuwe zadelpen en dat nieuwe regelbare stuur dan?
 
Net eens geometrie bekeken. De nieuwe ultimate is zo goed als identiek aan de aeroad. Enkel 3mm verschil in stack.

Wel iets agressiever dan de oude ultimate, een halve cm minder stack.
 
€1300 extra voor 105di2 12speed tov 105mechanisch 11 speed... (en enkel het stuur is nog anders, de rest is exact hetzelfde)

De poor man's di2 is dan toch ook een leugen
Als je vergelijkt met de ultegra di2 dan klopt het wel. Het is een goedkopere instap in di2.
Niemand zei ooit dat het relatief gezien goedkoop ging zijn.
Je kan de mechanische en di2 ook niet vergelijken met elkaar natuurlijk. De di2 is een heel nieuwe generatie met 12 speed om te beginnen.
 
Meh de nieuwe ultimate valt tegen. De kleuren mogen meer opvallen, seat post is lelijk !Dan toch blij dat ik paar maand geleden een Aeroad cf slx gekocht hebt in hot salsa. Alsook de vormgeving van het frame van de aeroad is veel knapper. 😍
 
Meh de nieuwe ultimate valt tegen. De kleuren mogen meer opvallen, seat post is lelijk !Dan toch blij dat ik paar maand geleden een Aeroad cf slx gekocht hebt in hot salsa. Alsook de vormgeving van het frame van de aeroad is veel knapper. 😍

Valt tegen dat je bijna 5000€ mag leggen eer je een beetje 1 wil die er toch wel anders uit ziet dan de vorige. 1000€ duurder voor dezelfde die ik heb (wel nog rim brake). Maar dat is dan ook het enige grote merkbare verschil die ik zou hebben.
 
Valt tegen dat je bijna 5000€ mag leggen eer je een beetje 1 wil die er toch wel anders uit ziet dan de vorige. 1000€ duurder voor dezelfde die ik heb (wel nog rim brake). Maar dat is dan ook het enige grote merkbare verschil die ik zou hebben.
Vanaf de CF SL 8 aero is het inderdaad pas de moeite qua looks
 
Laatst bewerkt:
1 ding hebben ze wel gesnapt... de cockpit is 'maar' 410mm breedt bij de XL & 2XL modellen.
Die sturen van 440mm op de Endurace... tot zelfs 460mm op mijn Grizl, waar gaat dat zelfs over??? Letterlijk niemand kan iets aanvangen met zo'n breed stuur, buiten misschien Arnold Schwarzenegger... :sarcastic:
 
1 ding hebben ze wel gesnapt... de cockpit is 'maar' 410mm breedt bij de XL & 2XL modellen.
Die sturen van 440mm op de Endurace... tot zelfs 460mm op mijn Grizl, waar gaat dat zelfs over??? Letterlijk niemand kan iets aanvangen met zo'n breed stuur, buiten misschien Arnold Schwarzenegger... :sarcastic:
Meestal zijn de schouders ook breder als je groter wordt natuurlijk.
Maar 46mm is een extreem natuurlijk.

38mm op een XL is misschien ook niet het meest geschikt.
 
Op de Grizl hadden ze standaard zo’n meer flared stuur moeten zetten zoals de Ritchey Venturemax. Normale breedte op de tops, en breder in de drops om extra hefboom te hebben indien nodig. En een minder diepe drop zodat je die dingen ook effectief kunt gebruiken.

Ik ben van 44 naar 40 flared gegaan, en da’s een enorme verbetering.
 
1 ding hebben ze wel gesnapt... de cockpit is 'maar' 410mm breedt bij de XL & 2XL modellen.
Die sturen van 440mm op de Endurace... tot zelfs 460mm op mijn Grizl, waar gaat dat zelfs over??? Letterlijk niemand kan iets aanvangen met zo'n breed stuur, buiten misschien Arnold Schwarzenegger... :sarcastic:

Mijn bmc had ook zo een breed stuur. Was precies een vrachtwagen vergeleken met dat ultimate stuurtje.
 
Terug
Bovenaan