De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heeft hier iemand interesse in een 46t Ultegra voorblad? Op vakantie uit noodzaak moeten installeren samen met een nieuw crankstel, maar ondertussen al weer vervangen door een 52t.
Zo goed als nieuw dus, kleine 1500 km mee gereden deze zomer.
Laat maar iets weten :)
 
afwachten...

Wie weet lanceren ze eerste met Ultegra/105di2 als instapper...

Ik vind 'm op basis van de foto's uit de Tour etc. vooral veel lelijker dan de huidige helaas

Ik begrijp niet goed waarom de ultimate en de aeroad nog naast elkaar bestaan. Qua gewicht zijn ze hetzelfde (op 200 gram na) en de geometrie scheelt nog geen centimeter in stack. Reach is ook identiek.

Dan hadden ze de aeroad beter agressiever gelaten.

Als de ultimate ongeveer hetzelfde is van prijs als de aeroad, dan zal mijn volgende een aeroad zijn want daar heb je nog de diepe wielset bij. Liever dat dan 12 speed dan.
 
Ik begrijp niet goed waarom de ultimate en de aeroad nog naast elkaar bestaan. Qua gewicht zijn ze hetzelfde (op 200 gram na) en de geometrie scheelt nog geen centimeter in stack. Reach is ook identiek.

Dan hadden ze de aeroad beter agressiever gelaten.

Als de ultimate ongeveer hetzelfde is van prijs als de aeroad, dan zal mijn volgende een aeroad zijn want daar heb je nog de diepe wielset bij. Liever dat dan 12 speed dan.
Klopt... maar dat kon je nog beter zeggen van de Ultimate en de Endurace, want die zijn ook quasi identiek op een paar mm na.

12mm stack verschil in maatje L (zijnde, 1 dikke spacer)
3mm effectieve top tube verschil (vind ik nog steeds een logischere metric dan reach, want dat houdt geen rekening met de hoek van de zitbuis, en finaal zit je meer neer dan je staat, maar da's een andere discussie :))

De Ultimate is zogezegd de do-it-all bike, maar marketing aside hadden ze beter enkel de Endurace (desnoods als Ultimate) en de Aeroad laten bestaan. De Endurace is nu zogezegd een halve gravelbike maar daar klopt echt niks van.
 
Dit zouden de prijzen zijn volgens weightweenies

Als dat de prijzen zijn zien ik er niet echt een voordeel meer aan om een fiets via internet te kopen.
Ik begrijp niet goed waarom de ultimate en de aeroad nog naast elkaar bestaan. Qua gewicht zijn ze hetzelfde (op 200 gram na) en de geometrie scheelt nog geen centimeter in stack. Reach is ook identiek.

Dan hadden ze de aeroad beter agressiever gelaten.

Als de ultimate ongeveer hetzelfde is van prijs als de aeroad, dan zal mijn volgende een aeroad zijn want daar heb je nog de diepe wielset bij. Liever dat dan 12 speed dan.
Die Ultimate gaat ook gewoon met diepe wielen komen hoor. Het instapmodel van €2,7k zal inderdaad met een setje gewone wielen komen maar als je naar de top van het CF SL segment gaat zal het mét diepe wielen zijn. Vermoedelijk zal de afmontage van de €5k Ultimate CF SL (8? :unsure:) zeer hard lijken op zijn Endurace tegenhanger: https://www.canyon.com/nl-be/racefietsen/endurance-racefietsen/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8-aero/3367.html?dwvar_3367_pv_rahmenfarbe=GY/BK

Langs de ene kant is €5k veel geld voor een fiets maar je hebt ook iets als dat de afmontage is:
* Ultegra Di2 12-speed
* Aero wielen
* Schijfremmen (standaard op álle fietsen tegenwoordig maar goed)
* Cockpit
* Power Meter (Hoeveel merken voorzien dit standaard @ €5k?)

Als je dat alles naast bv de Rose XLITE 06 Ultegra Di2 (die hier vrij positieve reacties kreeg) zet dan komen we nóg eens €1.100 (€6.1k) duurder uit... ik zou trouwens heel graag weten welk niet-online merk voor dat soort afmontages onder de prijs van die XLITE duikt, laat staan zelfs maar in de buurt van Canyon komt.

En die power meter, je kan wel argumenteren dat je dat niet echt nodig hebt maar ik ben van mening dat als je dat soort geld gaat splashen voor een fiets dan moet daar gewoon alles opzitten en niet dat ik nog eens €650 moet uitgeven aan een set Assioma's of erger stukken beginnen wisselen van een splinternieuwe crankstel.
 
Ik vind een enkelzijdige 4iii powermeter wel pauper om erop te steken eigenlijk. Als het standaard met de fiets komt, zou ik 2-zijdig verwachten van Shimano of in de trapas
Een 4iii installeren kan ik ook gemakkelijk zelf...
 
Ik begrijp niet goed waarom de ultimate en de aeroad nog naast elkaar bestaan. Qua gewicht zijn ze hetzelfde (op 200 gram na) en de geometrie scheelt nog geen centimeter in stack. Reach is ook identiek.

Dan hadden ze de aeroad beter agressiever gelaten.

Als de ultimate ongeveer hetzelfde is van prijs als de aeroad, dan zal mijn volgende een aeroad zijn want daar heb je nog de diepe wielset bij. Liever dat dan 12 speed dan.
Je gaat goed moeten zoeken om evenveel fiets voor u geld te vinden hoor :P

Ik verwacht wel dat de nieuwe ultimate nog lichter zal zijn dan de huidige. Als je naar de aeroad en de ultimate kijkt dan kan dit ook niet anders.
En looks en feel speelt ook een grote rol natuurlijk. Niet iedereen is verkocht aan een aerofiets.
 
Vermoedelijk zal de afmontage van de €5k Ultimate CF SL (8? :unsure:) zeer hard lijken op zijn Endurace tegenhanger: https://www.canyon.com/nl-be/racefietsen/endurance-racefietsen/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8-aero/3367.html?dwvar_3367_pv_rahmenfarbe=GY/BK

Maar da’s gewoon nog de “oude” Endurace hé. De Endurace CF is een nieuw model, maar de CF SL is nog onveranderd.

De nieuwe zal wellicht gewoon lijken op de (lelijke) nieuwe Ultimate (die nog moet komen)
 
Gaat sowieso een tegenvaller worden. Verwacht geen revolutie, gewoon een nieuw model, prijsstijging en saaie kleuren (wit, zwart, blauw en paars voor vrouwen)
 
Vind die kleurencombo's wel nog te pruimen eigenlijk.

Maar +500 EUR erbij voor het basismodel (dat op papier dan nog eens zwaarder is), dat is een ander verhaal :unsure:.
Pfieuw, ja dat is wel pittig.

Toen ik mijn Endurace CF SL 7 bestelde was de Ultimate CF SL 7 €1.999, dus die had al een prijsbump van €200 ondergaan de laatste 2j.
€700 extra voor het nieuwe frame dus. Want al de rest is gelijk, de Ultimate had toen ook al de aerocockpit.
 
Meh. Niet onder de indruk van de kleuren.
Dat true grey van het vorig model was dan een stuk knapper.

Doe mij dan maar zo'n nieuwe Rose xlite in een interessant kleurtje.
 
€1300 extra voor 105di2 12speed tov 105mechanisch 11 speed... (en enkel het stuur is nog anders, de rest is exact hetzelfde)

De poor man's di2 is dan toch ook een leugen
 
Terug
Bovenaan