De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ga in september voor de eerste keer bikepacking proberen met mijn racefiets, de route zal 99% gewoon asfalt zijn.

Is het de moeite om andere, of dikkere banden te steken dan standaard continental 5000gp 28mm?
 
Eten en drinken moet je sowieso. Of dat nu van bevoorrading komt of zelf meenemen.
Voordeel met bevoorrading is dat je geen rugzak hoeft mee te nemen.
Ik bedoel eerder dat op die manier je automatisch vaker een rustmomentje hebt, waar je anders jezelf mss teveel / te lang zou pushen.
 
Ik ga in september voor de eerste keer bikepacking proberen met mijn racefiets, de route zal 99% gewoon asfalt zijn.

Is het de moeite om andere, of dikkere banden te steken dan standaard continental 5000gp 28mm?
Heb ik vorig jaar 2 x gedaan, 5 en 3 dagen, ook met GP5000 28mm. De eerste 2 dagen van mijn eerste trip waren relatief veel gravel/lichte offroad, met hulp van @Mr.Fingers zijn de laatste 3 dagen meer koersfietswaardig geworden.

Als je nu al zeker bent dat je route geschikt is voor de koersfiets zou ik zeggen dat het zeker niet noodzakelijk is, als je breder kan en je wilt het geld er aan uitgeven zal dat nog wat meer gemoedsrust geven.
 
Post van een fietsenmaker in BXL waar ik vroeger wel eens ging:

Aangezien wij voorkeur geven aan kwaliteit in plaats van kwantiteit en omwille van efficiëntie voor zowel onszelf als voor u als klant. Zullen we vanaf heden B2C merken weigeren voor onderhoud (Canyon, Decathlon, etc...). Deze merken genereren op regelmatige basis problemen betreffende compatibiliteit, workflow en toeslagen omwille van deels ‘gesloten systemen’.
Wij zijn de winkel gestart als twee gepassioneerden en met het idee om een superieure één-op-één service te bieden vanuit onze eigen fietservaringen en kennis, zowel sportwetenschappelijk als technisch. Deze principes staan in contrast met wat sommige B2C merken aanbieden en waar ze voor staan. We wisten dat dit probleem zich op een gegeven moment zou aandienen, na bijna twee jaar is dat moment helaas aangebroken

Klopt deze 'argumentatie' voor een Canyon? Decathlon kan ik nog inkomen, maar kan me niet inbeelden dat Canyon werkt met 'gesloten' systemen?
 
De meeste merken hebben gesloten systemen hoor, speciale headsets / stuurpennen etc. Het is een uitleg die rond de pot draait, de echte reden zal wel zijn omdat ze teveel werk hebben en dan voorkeur geven aan klanten die een fiets kopen bij hen ;)
 
De meeste merken hebben gesloten systemen hoor, speciale headsets / stuurpennen etc. Het is een uitleg die rond de pot draait, de echte reden zal wel zijn omdat ze teveel werk hebben en dan voorkeur geven aan klanten die een fiets kopen bij hen ;)
De gesloten systemen van de merken die ze zelf verkopen kunnen ze gewoon bij hun vaste leveranciers bestellen. Die van een canyon of decathlon niet.
 
De meeste merken hebben gesloten systemen hoor, speciale headsets / stuurpennen etc. Het is een uitleg die rond de pot draait, de echte reden zal wel zijn omdat ze teveel werk hebben en dan voorkeur geven aan klanten die een fiets kopen bij hen ;)
Maar die zullen ze mss iets eenvoudiger zelf kunnen aankopen?
ofte wat @Landtlord zegt
 
Maar de merken die geen direct B2C zijn vermelden ze wel niet, en daar zullen ze ook veel moeite moeten doen om aan de stukken te geraken. Dus eigenlijk willen ze enkel mensen helpen die bij fietsmakers kopen...
 
Ik bedoel eerder dat op die manier je automatisch vaker een rustmomentje hebt, waar je anders jezelf mss teveel / te lang zou pushen.
Ik stop niet langer dan nodig om iets naar binnen te werken, tenzij ik kapot zit, wat waarschijnlijk het geval zal zijn aan de laatste bevoorrading (Als ik effectief meedoe / weersvoorspelling goed blijft)

Er zijn ook altijd mensen die zeggen dat ze de wedstrijd hebben uitgereden aan 16 km/u volgens strava, maar wel overal 10 a 15 minuten stilstaan aan elke bevoorrading. Dat is bullshit uiteraard. Niet dat het erg uitmaakt, maar 'men' vermeldt wel graag hun gemiddelde snelheid zonder de kanttekening erbij te maken dat er een uur pauze in zit. Uiteindelijk bollen ze met een gemiddelde van 14km/u over de meet, wat het enige is dat telt imo
 
[....]

Er zijn ook altijd mensen die zeggen dat ze de wedstrijd hebben uitgereden aan 16 km/u volgens strava, maar wel overal 10 a 15 minuten stilstaan aan elke bevoorrading. Dat is bullshit uiteraard. Niet dat het erg uitmaakt, maar 'men' vermeldt wel graag hun gemiddelde snelheid zonder de kanttekening erbij te maken dat er een uur pauze in zit. Uiteindelijk bollen ze met een gemiddelde van 14km/u over de meet, wat het enige is dat telt imo
Fun >>>> Gemiddelde snelheid ;)
 
R5CX is released door Cervelo. Prijzen zijn toch echt niet meer normaal...

UdGAsYo.png
 
De R5 kost evenveel, de S5 net iets minder (500 eur). Dan kost de Aspero opeens 1500 minder terwijl de Frameset maar 500 goedkoper is en de componenten bijna gelijk. Ik heb geen idee :unsure:


Als je hem zelf bouwt heb je voor 5500 de frameset, pakt 3000 voor RED is 8500, heb je nog 4500 euro over. Kan je er Lightweights insteken :unsure:
 
Terug
Bovenaan