Kan je op foto 1 de behuizing niet los schroeven zodat je een groter gat hebt?Calling all fiets techniekers (@poeperman, @de Waaslandwolf, ...)
Ik wil mijn achterderailleurkabel (inner + outer cable) vervangen (interne kabels) en ik ben op zoek naar advies om dit op de meest eenvoudige manier te doen.
Ter hoogte van de down tube zit er een cable stop, en het lijkt er op dat er intern een soort van liner rond de derailleur kabel zit (Foto 1).
Ter hoogte van bottom-bracket loopt de kabel via een 'geleider' (Foto 2). De bestaande liner is niet lang genoeg om ook aan de bottom-bracket uit te komen.
Via bottom-bracket en chainstay komt de kabel dan uit aan de achterderailleur.
Thanks!
- Wat is hier de meest eenvoudige manier om een nieuwe kabel door te trekken?
Ik heb al gezien dat ze tijdelijk een (oude) cable liner gebruiken om de nieuwe kabel door het frame te leiden (indien er nog geen inner liner binnen het frame zit). 'T is me echter niet duidelijk of (en hoe) deze methode kan gebruikt worden indien er reeds een liner in het frame zit.
- Heeft de liner die nu reeds ronde de kabel in het frame zit een bepaalde functie?
Zo is het bij mijn canyon toch, dan is het makkelijk om alle kabels door te voeren.
Op mijn canyon lopen de kabels ook langs onder, ik heb daar geen behuizing, gewoon blote inner cable. Geen problemen. Die geleider langs onder kan ik ook wel los schroeven.
)