De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Toch niet anders dan in pakweg Frankrijk?
In Frankrijk móet je meestal niet per sé over de route national en kan je soms enigszins rondrijden. Hier loopt er eigenlijk 1 centrale baan door het dal waar alles van af takt, en lintbebouwing zoals we ze in Vlaanderen kennen heb je hier niet dus als je verder wil dan de rand van je dorp moet je wel langs die ene baan waar ze met de GSM in de hand rakelings langs u passeren.

Also de RN is 70, geen 100 afaik?
 
Na vier dagen problemen in Bishkek (snee in buitenband aka nieuwe band zoeken, mounts voor gps en voorlicht pasten niet met ligstuur - vorige waren gestolen samen met fiets in Athene - bout zadelpen kapot dus nieuwe zadelpen, gps had kaarten van overal behalve Azië, wisselstukken zeer beperkt beschikbaar etc..) is het trainingstochtje op hoogte in Kirgizië is achter de rug, 500km in 6 dagen, inclusief veel lanterfanten, vier shots vodka gevoerd krijgen op 3000m hoogte, gefermenteerde paardenmelk vlak na het ontbijt, en als eerste helling de Kegeti, van 700m naar 3700m, met een afdaling die zelfs te voet link was.

Knie pruttelt wel tegen, een kwetsuur van 18 jaar geleden dat niet geneest. Benieuwd wat dat geeft voor de Silk Road Mountain Race over 5 dagen.
 
Dacht hier ff te komen pronken dat ik 530km gebold heb deze week

giphy.gif
 
Geen enkele rit boven de 100km, prutser!

Content van die pearl izumi schoenen?
Euh, jawel. Gisteren 100,98 km 😎

Absoluut. Super stijve zool en ik zit er echt comfy in, beter als in mijn mtb schoenen. Ik heb die ondertussen een jaar of 5 denk ik, ze hebben al afgezien. Heb er eens tegen de draaiende rol van mijn Kickr mee gezeten 🙈. (ant kabel willen verduwen met de voet)
 
Na vier dagen problemen in Bishkek (snee in buitenband aka nieuwe band zoeken, mounts voor gps en voorlicht pasten niet met ligstuur - vorige waren gestolen samen met fiets in Athene - bout zadelpen kapot dus nieuwe zadelpen, gps had kaarten van overal behalve Azië, wisselstukken zeer beperkt beschikbaar etc..) is het trainingstochtje op hoogte in Kirgizië is achter de rug, 500km in 6 dagen, inclusief veel lanterfanten, vier shots vodka gevoerd krijgen op 3000m hoogte, gefermenteerde paardenmelk vlak na het ontbijt, en als eerste helling de Kegeti, van 700m naar 3700m, met een afdaling die zelfs te voet link was.

Knie pruttelt wel tegen, een kwetsuur van 18 jaar geleden dat niet geneest. Benieuwd wat dat geeft voor de Silk Road Mountain Race over 5 dagen.
Veel succes! Wat is je cap nummer? Kwestie dat we kunnen volgen.
Goed dat je op tijd ter plaatse bent om je issues te verhelpen!
 
Veel succes! Wat is je cap nummer? Kwestie dat we kunnen volgen.
Goed dat je op tijd ter plaatse bent om je issues te verhelpen!
137. Die extra dagen waren handig, maar mentaal wel zuur, ik wou echt de bergen in ipv alle fiets- en outdoorwinkels in Bishkek af te schuimen. Heb zoveel rondgehost dat ik zelfs drie winkels gevonden heb zonder web-présence. Uitgerekend de laatste was degene waar een of andere Sofiane al gepasseerd was. Kleine wereld.

Heb wel geen geweldig oog op die knie. Soms totaal geen last, andere momenten trap ik bijna 70-30% rechts-links omdat ik weinig kracht kan zetten wegens te pijnlijk. Meer onvoorspelbaar dan me lief is.

Dacht hier ff te komen pronken dat ik 530km gebold heb deze week

giphy.gif
Sorry, het was per ongeluk. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Wij mochten helemaal geen accessoires nemen. Ik denk zelfs geen drinkbushouder, niet 100% zeker.

Rijdt er iemand de VTT in Profondeville zondag? Ik sta aan de start voor de 100 kilometer, wat ik eigenlijk te lang vind. Maar 70 vind ik te weinig om zo ver te rijden (90')
Topritje!

De laatste 20 kilometer was ik wel compleet aan't sterven op elke helling. Alles op kleinste verzet. Zelfs in de afdalingen bleef ik naar het einde toe gewoon zitten uit vermoeidheid. Het stond in de sterren geschreven, nog niet veel volume gereden dit jaar.

102 km, 2600 hm
 
Vorig jaar scheurtjes in mijn achterwiel en nieuw wiel gekocht. Afgelopen weekend spaakbreuk in mijn voorwiel. Omdat ik op fietsvakantie vertrek, een nieuw wiel gekocht.

Er zat hier iemand die wielen herstelde in avondschool dacht ik? Ik heb nu dus ondertussen 2 sets van de DT Swiss P1800 wielen thuis...

(off-topic: vanavond besteld, morgen geleverd bij online shopping als standaard is toch echt schandalig Het was voor mij als klant echt niet nodig dat iemand op zondagnacht die wielen verpakte etc, dat mocht gerust vandaag tijdens de gewone uren...)
 
Na vier dagen problemen in Bishkek (snee in buitenband aka nieuwe band zoeken, mounts voor gps en voorlicht pasten niet met ligstuur - vorige waren gestolen samen met fiets in Athene - bout zadelpen kapot dus nieuwe zadelpen, gps had kaarten van overal behalve Azië, wisselstukken zeer beperkt beschikbaar etc..) is het trainingstochtje op hoogte in Kirgizië is achter de rug, 500km in 6 dagen, inclusief veel lanterfanten, vier shots vodka gevoerd krijgen op 3000m hoogte, gefermenteerde paardenmelk vlak na het ontbijt, en als eerste helling de Kegeti, van 700m naar 3700m, met een afdaling die zelfs te voet link was.

Knie pruttelt wel tegen, een kwetsuur van 18 jaar geleden dat niet geneest. Benieuwd wat dat geeft voor de Silk Road Mountain Race over 5 dagen.

Amai, mad respect!

Even geleden een rondreis gedaan in Kirgizië, dat was al een avontuur op zich. Om daar 1900km te bollen met de fietsen.. ongelofelijk. Veel unieker kan het niet worden. Succes!
 
Vorig jaar scheurtjes in mijn achterwiel en nieuw wiel gekocht. Afgelopen weekend spaakbreuk in mijn voorwiel. Omdat ik op fietsvakantie vertrek, een nieuw wiel gekocht.

Er zat hier iemand die wielen herstelde in avondschool dacht ik? Ik heb nu dus ondertussen 2 sets van de DT Swiss P1800 wielen thuis...

(off-topic: vanavond besteld, morgen geleverd bij online shopping als standaard is toch echt schandalig Het was voor mij als klant echt niet nodig dat iemand op zondagnacht die wielen verpakte etc, dat mocht gerust vandaag tijdens de gewone uren...)
ik ben daar één van :)
@thomasv doet dat ook
en @Japser herinner ik mij ook...
 
Topritje!

De laatste 20 kilometer was ik wel compleet aan't sterven op elke helling. Alles op kleinste verzet. Zelfs in de afdalingen bleef ik naar het einde toe gewoon zitten uit vermoeidheid. Het stond in de sterren geschreven, nog niet veel volume gereden dit jaar.

102 km, 2600 hm
Waar ik last mee heb is dat ik in de zon rijd, singletrack naar beneden dat ineens in de schaduw ligt. Ik moet altijd remmen omdat ik door het lichtverschil niet goed zie hoe het terrein er uit ziet.

Had iemand dat vroeger ook, dan een bepaalde bril of lens gekocht en merkbaar verschil ervaren?
Het stuk dat in de schaduw ligt wanneer ik in de zon rij is gitzwart voor mij bij wijze van spreken. Het zou aangenaam zijn als ik minder moest afremmen.
 
Waar ik last mee heb is dat ik in de zon rijd, singletrack naar beneden dat ineens in de schaduw ligt. Ik moet altijd remmen omdat ik door het lichtverschil niet goed zie hoe het terrein er uit ziet.

Had iemand dat vroeger ook, dan een bepaalde bril of lens gekocht en merkbaar verschil ervaren?
Het stuk dat in de schaduw ligt wanneer ik in de zon rij is gitzwart voor mij bij wijze van spreken. Het zou aangenaam zijn als ik minder moest afremmen.

Fotochromatische lens is hetgeen je zoekt.
 
Niet waar. :)

Het probleem is wanneer ik nog in de zon rijd, ik niet zie wat er in de schaduw ligt.

Ik vermoed dat ik een lens nodig heb dat contrast verhoogt?

Te snel gelezen, excuses.

Ervan uitgaande dat je met een zwarte/smoke lens rijdt ->

ik denk meteen aan oranje en geel om het contrast te verhogen

Ik heb deze van 100% en dat is een groot verschil t.o.v. de smoke lens (geen idee ofdat evenwel voldoende zal zijn voor jou).
 
Te snel gelezen, excuses.

Ervan uitgaande dat je met een zwarte/smoke lens rijdt ->



Ik heb deze van 100% en dat is een groot verschil t.o.v. de smoke lens (geen idee ofdat evenwel voldoende zal zijn voor jou).

Mijne van 100% is ook zo1 maar dan een blauwe. Ik heb ook nog een oakley met road prizm. Tussen beide lenzen merk ik niet echt een verschil, maar ideaal voor bijna ieder gebruik.

Zo een foto chrome lens verduistert niet rap genoeg alshet constant wisselt tussen licht en donker. Ik vraag me af of zo een elektrische dat wel doet.
 
Mijne van 100% is ook zo1 maar dan een blauwe. Ik heb ook nog een oakley met road prizm. Tussen beide lenzen merk ik niet echt een verschil, maar ideaal voor bijna ieder gebruik.

Zo een foto chrome lens verduistert niet rap genoeg alshet constant wisselt tussen licht en donker. Ik vraag me af of zo een elektrische dat wel doet.
Gebruik je die ook op de mtb?
Tis toch echt wel een specifieke situatie waarvoor ik naar een specifieke lens op zoek ben. Ik denk niet dat je die op de weg tegenkomt.

Op de website van oakley staat een mooi filmpje over de prizm trail, maarja een filter op een filmpje vertelt wsl niet alles 😀
 
Terug
Bovenaan