Afgelopen weekend heb ik samen met een vriend ons voor het eerst gewaagd aan bike packing. De light versie eigenlijk, steeds overnacht in B&B's, bagage meegenomen op de fiets.
Mooie dagen geweest, prachtige zichten gehad, maar ook wat lessons learnt ;-)
Zo hadden we op de tweede dag zwaar lek gereden, een snee van bijna 1cm door m'n buitenband. Proberen te fixen (snee dichtlijmen, patch langs weerszijden ervan), maar door die zwakke plek in de buitenband nog 3x plat gereden. Volgende keer nemen we een reserve buitenband mee ;-)
Ook te tijd om te bevoorraden, te eten onderschat. Algemeen te weinig marge genomen qua tijd.
Ik vond het ook wat moeilijk om routes te maken waarbij je enerzijds wel wat leuke bezienswaardigheden ziet, maar anderszijds niet te lang in drukke steden moet rijden.
Dag 1: 98.5km, 820hm, 190W NP (pas in de late namiddag kunnen vertrekken)
Dag 2: 221km, 350hm, 172W NP
Dag 3: 260km, 1050hm, 177W NP
Dag 4: 147km, 770hm, 191W NP