De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat heb je dan nodig mss?

Soms is het probleem ook hoger te vinden. Een PEBKAC zoals ze zeggen

Oefeningen doen zou mijn kine zeggen :p
Al heb ik dat ook maar deze week toch wat gelopen (start to run voor gevorderden)
Die rubberen shifter hoods voor tiagra st 4700
 
Ik wilde vandaag eens wat gravel proberen met de koersfiets om het wat spannend te maken, en toch 10km echt kunnen genieten in de buurt van Bertem maar van de Raffelberg had ik precies gemist dat daar kasseien lagen. Blijven afdalen was geen goed idee, ongeveer in de helft lek en maar gelukkig snel dicht door de sealant.
Na de afdaling gestopt en aangebeld aan een random huis om een pomp te lenen maar bij 2 bar barstte het gat weer open. Dan maar rustig verder gefietst (zei ik al dat ik moest gaan werken?), halve doodsangsten doorstaan om de carbon niet stuk te rijden.

Note to self: in het vervolg op Komoot vertrouwen en onverhard vermijden.
 
Bon tijdens mijn middagpauze eens naar mijn platte band gekeken:
* plug erin: no success, volgens mij gat niet groot genoeg (zag het zelfs niet langs binnen)
* plakken (met iets van park tool): no success, te oud ofzo maar plakte niet
* muc-off melk er in: lijkt te houden
 
Afgelopen weekend heb ik samen met een vriend ons voor het eerst gewaagd aan bike packing. De light versie eigenlijk, steeds overnacht in B&B's, bagage meegenomen op de fiets.
Mooie dagen geweest, prachtige zichten gehad, maar ook wat lessons learnt ;-)
Zo hadden we op de tweede dag zwaar lek gereden, een snee van bijna 1cm door m'n buitenband. Proberen te fixen (snee dichtlijmen, patch langs weerszijden ervan), maar door die zwakke plek in de buitenband nog 3x plat gereden. Volgende keer nemen we een reserve buitenband mee ;-)
Ook te tijd om te bevoorraden, te eten onderschat. Algemeen te weinig marge genomen qua tijd.
Ik vond het ook wat moeilijk om routes te maken waarbij je enerzijds wel wat leuke bezienswaardigheden ziet, maar anderszijds niet te lang in drukke steden moet rijden.

Dag 1: 98.5km, 820hm, 190W NP (pas in de late namiddag kunnen vertrekken)
Dag 2: 221km, 350hm, 172W NP
Dag 3: 260km, 1050hm, 177W NP
Dag 4: 147km, 770hm, 191W NP


rIh2yJC.png


UFVGfia.jpg
 
Afgelopen weekend heb ik samen met een vriend ons voor het eerst gewaagd aan bike packing. De light versie eigenlijk, steeds overnacht in B&B's, bagage meegenomen op de fiets.
Mooie dagen geweest, prachtige zichten gehad, maar ook wat lessons learnt ;-)
Zo hadden we op de tweede dag zwaar lek gereden, een snee van bijna 1cm door m'n buitenband. Proberen te fixen (snee dichtlijmen, patch langs weerszijden ervan), maar door die zwakke plek in de buitenband nog 3x plat gereden. Volgende keer nemen we een reserve buitenband mee ;-)
Ook te tijd om te bevoorraden, te eten onderschat. Algemeen te weinig marge genomen qua tijd.
Ik vond het ook wat moeilijk om routes te maken waarbij je enerzijds wel wat leuke bezienswaardigheden ziet, maar anderszijds niet te lang in drukke steden moet rijden.

Dag 1: 98.5km, 820hm, 190W NP (pas in de late namiddag kunnen vertrekken)
Dag 2: 221km, 350hm, 172W NP
Dag 3: 260km, 1050hm, 177W NP
Dag 4: 147km, 770hm, 191W NP


rIh2yJC.png


UFVGfia.jpg
Mooie lange ritten gedaan!

Ik bikepack al 6jaar op een rij all the way met tent en al mee en wij gaan altijd naar bergachtige streken zoals de Ardennen in covidtijd, Vogezen, Schotland, Eifel,...
Het is inderdaad echt niet te onderschatten wat voor tijd er allemaal kruipt in zoeken en opeten van je maaltijden en bevoorrading, overnachting zoeken, fietswinkel eventueel bij pech...
Als je +200km rijdt heb je al niet veel tijd meer over
 
Het is hoog tijd om eens terug aan de conditie te werken. Gezien de weekends tegenwoordig te druk zijn en ik doordeweeks ‘s avonds weinig energie heb om nog een fietstocht te doen, ben ik aan het denken om 2x per week met de koersfiets naar het werk te gaan.
Enige probleem is dat ik steeds laptop en kledij moet meesleuren (geen beschikbare lockers). Op zich heb ik wel een deftige rugzak van TNF, wat wel zal lukken, vermoed ik.
Maar vraag me af of iemand hier nog ervaring mee heeft en wat tips en tricks kan delen?
Ik moet bijvoorbeeld tijdens de werkdag ergens met mijn bezweet fietstenue en helm blijven. In een grote winkelzak steken is misschien ook niet ideaal, zeker niet om ‘s avonds met een half natte outfit terug te bollen…
 
Het is hoog tijd om eens terug aan de conditie te werken. Gezien de weekends tegenwoordig te druk zijn en ik doordeweeks ‘s avonds weinig energie heb om nog een fietstocht te doen, ben ik aan het denken om 2x per week met de koersfiets naar het werk te gaan.
Enige probleem is dat ik steeds laptop en kledij moet meesleuren (geen beschikbare lockers). Op zich heb ik wel een deftige rugzak van TNF, wat wel zal lukken, vermoed ik.
Maar vraag me af of iemand hier nog ervaring mee heeft en wat tips en tricks kan delen?
Ik moet bijvoorbeeld tijdens de werkdag ergens met mijn bezweet fietstenue en helm blijven. In een grote winkelzak steken is misschien ook niet ideaal, zeker niet om ‘s avonds met een half natte outfit terug te bollen…
Hangt erg af van je werkplek, maar ik laat altijd wat standaardkleren aan mijn bureau liggen (jeans, shirt, schoenen, etc...) zodat ik niet elke dag een volledige outfit moet meesleuren maar gewoon van tijd tot tijd eens een t-shirt, andere broek enzovoort.
Mijn fietskleren laat ik gewoon hangen in het douchekotje.
Laptop e.d. heb ik fietstassen voor, maar ga soms met de koersfiets en dan lukt een rugzak ook zeker (beperkt aantal km's).
Dusja, hangt een beetje af hoe goed voorzien je werkplek is, bij ons is het uiteindelijk ook wat gefoefel, maar er wordt geen probleem van gemaakt dat ik wat dingen laat rondslingeren :p
 
Hangt erg af van je werkplek, maar ik laat altijd wat standaardkleren aan mijn bureau liggen (jeans, shirt, schoenen, etc...) zodat ik niet elke dag een volledige outfit moet meesleuren maar gewoon van tijd tot tijd eens een t-shirt, andere broek enzovoort.
Mijn fietskleren laat ik gewoon hangen in het douchekotje.
Laptop e.d. heb ik fietstassen voor, maar ga soms met de koersfiets en dan lukt een rugzak ook zeker (beperkt aantal km's).
Dusja, hangt een beetje af hoe goed voorzien je werkplek is, bij ons is het uiteindelijk ook wat gefoefel, maar er wordt geen probleem van gemaakt dat ik wat dingen laat rondslingeren :p
Dat is hem net, ik ga twee keer per week naar een andere site dichterbij die niet mijn vaste werkplek is. Hier heb ik dus ook geen vaste plaats en geen vaste locker. Ik weet ook niet of er in de doucheruimte genoeg plaats is om kledij op te hangen. Een natte handdoek tot daar aan toe.
 
Dat is hem net, ik ga twee keer per week naar een andere site dichterbij die niet mijn vaste werkplek is. Hier heb ik dus ook geen vaste plaats en geen vaste locker. Ik weet ook niet of er in de doucheruimte genoeg plaats is om kledij op te hangen. Een natte handdoek tot daar aan toe.
Wij hebben hier op het werk ook geen lockers/doucheruimte. Ik kom wat vroeger en doe een kattenwasje aan de pompbak. Kleren hang ik gewoon op aan de kapstok/radiator (die soms in de cafetaria staat, soms in een vergaderlokaal). We zijn ondertussen al met 5 die naar het werk komen met de fiets en er is geen wil van de werkgever om iets deftig te voorzien voor kleding dus 't is een beetje roeien met de riemen die we hebben.
 
Wij hebben hier op het werk ook geen lockers/doucheruimte. Ik kom wat vroeger en doe een kattenwasje aan de pompbak. Kleren hang ik gewoon op aan de kapstok/radiator (die soms in de cafetaria staat, soms in een vergaderlokaal). We zijn ondertussen al met 5 die naar het werk komen met de fiets en er is geen wil van de werkgever om iets deftig te voorzien voor kleding dus 't is een beetje roeien met de riemen die we hebben.
Gewoon in uw wielerkledij werken, het zal hem leren!
 
Terug
Bovenaan