De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dit weekend the old stomping grounds rond Bevekom nog eens met een bezoekje wezen verblijden. En passant dan maar doorgestoken naar de leeuw van Waterloo, en dan door het Zoniënwoud naar huis, en ook nog twee lusjes (eentje naar Zemst, en eentje naar Hofstade) for the sake of it. Leuk, maar stoffig!
7NLJbIa.jpeg

(Bos van Aa, Zemst)

SmnziBe.jpeg

(Voetweg 76, Grimbergen)

IocC6YE.jpeg

(Dreve de la Meute - Meutedreef, La Hulpe - Hoeilaart)

0wrHfh6.jpeg

(Naamloze buurtweg tussen Clos des Pommiers en Chemin de Bas-Ransbeck, Lasne)

vfvbaAu.jpeg

(Tramrelle, Vossem)

E9wEfbf.jpeg

(Tamboerdreef, Watermaal Bosvoorde)

VuUuqOm.jpeg

(Pad langs de barebeek in het Sijsselsbos, Steenokkerzeel)

KH2yawD.jpeg

(Schiplakenvoetweg, Boortmeerbeek)

Dit weekend the old stomping grounds rond Bevekom nog eens met een bezoekje wezen verblijden. En passant dan maar doorgestoken naar de leeuw van Waterloo, en dan door het Zoniënwoud naar huis, en ook nog twee lusjes (eentje naar Zemst, en eentje naar Hofstade) for the sake of it. Leuk, maar stoffig!
7NLJbIa.jpeg

(Bos van Aa, Zemst)

SmnziBe.jpeg

(Voetweg 76, Grimbergen)

IocC6YE.jpeg

(Dreve de la Meute - Meutedreef, La Hulpe - Hoeilaart)

0wrHfh6.jpeg

(Naamloze buurtweg tussen Clos des Pommiers en Chemin de Bas-Ransbeck, Lasne)

vfvbaAu.jpeg

(Tramrelle, Vossem)

E9wEfbf.jpeg

(Tamboerdreef, Watermaal Bosvoorde)

VuUuqOm.jpeg

(Pad langs de barebeek in het Sijsselsbos, Steenokkerzeel)

KH2yawD.jpeg

(Schiplakenvoetweg, Boortmeerbeek)
Vandaag ook 80 km gaan gravelen waarvan 3/4de echt gravel was. Mijn fiets is nu grijs met bruine vingerafdrukken, benen, sokken en schoenen volledig grijs.

Maar was wel fun. Eigenlijk leuker in het stof dan dat het nat ligt. Ook best dat ik mtb schoenen aan heb want er vliegt toch dikwijls eens een serieuse steen tegen mijn voet.

Vandaag ook 80 km gaan gravelen waarvan 3/4de echt gravel was. Mijn fiets is nu grijs met bruine vingerafdrukken, benen, sokken en schoenen volledig grijs.

Maar was wel fun. Eigenlijk leuker in het stof dan dat het nat ligt. Ook best dat ik mtb schoenen aan heb want er vliegt toch dikwijls eens een serieuse steen tegen mijn voet.
Niets mooier dan een stofwolk achter een fiets. Tenzij je in een lint rijdt natuurlijk, dat had ik gisteren voor. Dan neem ik afstand om toch zicht te hebben op de ondergrond.

Niets mooier dan een stofwolk achter een fiets. Tenzij je in een lint rijdt natuurlijk, dat had ik gisteren voor. Dan neem ik afstand om toch zicht te hebben op de ondergrond.
Haha idd. Ik was op een avond met de hond gaan wandelen in een gravelweggetje en zag er 2 met hun gravelfiets met een mooie stofwolk erachter. Ik had veel zin om naar huis te gaan en te gaan gravelen.

Ik heb dat altijd als we gaan wandelen, tot ergernis van mijn vrouw. "Oh, dat is hier een tof paadje voor de mtb, en hier kun je schoon springen. En daar een tof klimmetje."
Eens fietser altijd fietser zeker...

Waarom moeten die altijd ZO extreem vroeg beginnen. Over hooggepensioneerden gesproken... Ik kom uit een werkweek hoor. :unsure:
Dit valt toch goed mee? Je kan de 105km starten tot 13u, das redelijk laat al. Resultaat is natuurlijk wel dat je dan wel veelal alleen op de baan gaat zitten.

En uit de werkweek :laugh: . Opstaan om te fietsen is allemaal geen probleem hier. Om 5u opstaan om tegen half 8 te kunnen vertrekken voor de Fleche in Spa? No problem. In de week opstaan om eens op tijd te beginnen: ***drukt om 7u15 nog eens op de snooze button***

Om eerlijk te zijn start ik ook wel liever vroeg met rijden, ook als ik 'maar 100km' doe. Dan ben je op een schoon uur terug en heb je nog iets aan uwen dag. Als ge pas om half 11-11u vertrekt is uwen dag gepasseerd tegen da ge terug binnen zijt... wat fine is als ge naar niks of niemand moet kijken maar als ge een gezin hebt is dat minder leuk.

Laatst bewerkt:
Reken ook mee dat pijlen na 48u moeten verwijderd zijn, dus als er de dag voordien werd uitgepijld moet dat ook de dag van de rit zelf nog gebeuren. En dat bij voorkeur nadat elke deelnemer weer binnen is 😆

Terug
Bovenaan