sluysen
Well-known member
Kettingbladen gemonteerd, ging goed.
Maar dan kwam voor mij het moeilijkste blijkbaar, de ketting...
Paar keer mindfuck bij het breken, want 2 "binnenkantjes" nodig voor de missing link.
Eerst verkeerd gebroken, gelukkig zit er dan nog een pin bij van shimano. Meet trucjes geprobeerd en ook naast de oude gelegd maar nog niet zeker of het ok is...
Groot voor en klein achter = derailleurwieltjes loodrecht (ongeveer)
Groot voor en groot achter = derailleur super strak, te strak?
Nog geen extra smering aangedaan, zal dat morgen wel doen.
Hier en daar wel een hapering precies, maar misschien ook doordat er geen smering is.
En in bepaalde combo's loopt die aan tegen de voorderaileur, maar was bij de oude ook en ik herinner bij mijn oude 3x7 stadsfiets ook.
Maar dan kwam voor mij het moeilijkste blijkbaar, de ketting...
Paar keer mindfuck bij het breken, want 2 "binnenkantjes" nodig voor de missing link.
Eerst verkeerd gebroken, gelukkig zit er dan nog een pin bij van shimano. Meet trucjes geprobeerd en ook naast de oude gelegd maar nog niet zeker of het ok is...
Nog geen extra smering aangedaan, zal dat morgen wel doen.
Hier en daar wel een hapering precies, maar misschien ook doordat er geen smering is.
En in bepaalde combo's loopt die aan tegen de voorderaileur, maar was bij de oude ook en ik herinner bij mijn oude 3x7 stadsfiets ook.

oude missing link open en dan kan ik nog een stukje bijsteken, maar het minimum is 4 (3 schakels + missing link).