De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het moet op een bepaald punt wel stoppen natuurlijk...

Hier net een dropper binnen gekregen, vanavond meer eens proberen te installeren.

Kettingbladen besteld, hopelijk de juiste maar de afmetingen kloppen en het is de enige reeks die alle 3 de tandwiel variaties aanbied die ik nodig heb.

Ik zit momenteel aan ongeveer 75€ aan onderdelen om de aandrijving te vernieuwen dus ben op zich wel content hiermee dat het zo laag gebleven is (exclusief elvendertig verschillende tools :sop: )

Goed bezig! Je steekt er ook wel wat van op, althans dat was bij mij toch het geval. Vaak genoeg met youtube op de ipad aan mijn fietsen staan prullen...

Goed bezig! Je steekt er ook wel wat van op, althans dat was bij mij toch het geval. Vaak genoeg met youtube op de ipad aan mijn fietsen staan prullen...
Het is zeker een goeie leerschool. Had ik direct een splinternieuwe fiets van 500/1000/.... gekocht ging ik waarschijnlijk ook eerder geneigd zijn om alle onderhoud door een FM te laten doen. Maar kort door de bocht is het maar bouten en vijzen indraaien

Als ik in de toekomst een nieuwe koop, ga ik sneller de reflex hebben om er zelf aan te werken

Gisteren nog eens binnengesprongen bij Van Eyck in Sint-Pauwels, triestig winkeltje geworden...
Was gaan kijken voor schoenen, echt mijn goesting niet gevonden en voor de lage prijs moet je er precies toch ook niet meer gaan.

Stond ook bijna niks van fietsen binnen, terwijl enkele lokale fietsenwinkels in mijn streek bomvol staan.

Wat is het voordeel van zo'n dropper? Gewoon uit interesse, niet dat ik ene ga kopen want ze kosten bijna even veel als mijn velo :p

Wat is het voordeel van zo'n dropper? Gewoon uit interesse, niet dat ik ene ga kopen want ze kosten bijna even veel als mijn velo :p
Dat je uw zadel kan droppen

Vooral in afdalingen is dat handig (anders zit dat in de weg als je uw zwaartepunt naar achter brengt), al kan je het bergop ook gebruiken (beetje) om op zadel te blijven en druk te houden en niet om te kantelen

Veel vrijer om te bewegen op de fiets.
Steil afdalen is ineens een pak makkelijker.

Voor mij heeft dat enorm veel bijgedragen aan mijn vertrouwen op de fiets. Afdalingen waar ik vroeger nooit had afgedurfd kan ik nu volledig gecontroleerd naar beneden.

Inderdaad, in afdalingen is dat erg handig maar ook op snelle single-tracks geeft het droppen van het zadel je veel meer bewegingsvrijheid.

Ik had sowieso een iets langere zadelpen nodig om echt 100% goed te zitten, en bij bike-discount stond de KS E20i interessant geprijsd... Op mijn fully heb ik langer een dropper.

Installatie ging trouwens vlot, alleen even spannend toen de buitenkabel maar net lang genoeg bleek te zijn.

Wie houdt zich hier effectief aan "het merendeel van de uren in Z1 of Z2 rijden"? Niet liegen hé!
Daar op verder gaan: zijn er eigenlijk interessante oefeningskes uit het boekske die je kan combineren tijdens zo een ritten. Ik denk aan low cadance of het grote mes ofzo, echt zo van die zaken die ze deden in de oude dag en eigenlijk nog wel tof/nuttig zijn?

Wie houdt zich hier effectief aan "het merendeel van de uren in Z1 of Z2 rijden"? Niet liegen hé!
Daar op verder gaan: zijn er eigenlijk interessante oefeningskes uit het boekske die je kan combineren tijdens zo een ritten. Ik denk aan low cadance of het grote mes ofzo, echt zo van die zaken die ze deden in de oude dag en eigenlijk nog wel tof/nuttig zijn?
Tijdens mijn duurritten in het weekend is dat afhankelijk met wie ik rij, als ze minder getraind zijn dan mij ligt mijn hartslag gemiddeld rond de 125 op zo'n rit (buiten op de heuveltjes 😇), rij ik met sterker volk mee dan gaat het al eerder richting 135~145 avg.

In de week probeer ik altijd een ritje rond mijn omslagpunt te doen, gewoon omdat ik dat leuk vind, waarschijnlijk niet het efficientste, maar tof om tijdens de middagpauze of snel 's avonds na het werk wat rond te vlammen. Verder nog een ritje met wat intervalletjes erin, maar geef toe dat ik het wel moeilijk heb om tussen de intervals (bijvoorbeeld op weg naar een heuveltje) ook super rustig te rijden dan. 't Is vooral omdat ik meestal alleen rij in de week dat traag rijden serieus saai wordt, terwijl in compagnie dat niet zo erg is omdat je dan toch heel de tijd kan praten :)

van 3 of 5 zones?

Maar ik normaal wel :p

Terug
Bovenaan