De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

bjpuofxd11c61.jpg

Plus ontzettend veel luchtweerstand bij het rijden, dus... Nee, dan liever met de zuignap of met riempjes op het kofferdeksel.
Het probleem is dat veel wagens een plastieken spoiler hebben op hun kofferklep waardoor zo een kofferklep hanger geen al te slim idee is.
Ontzettend veel luchtweerstand is ook overdreven aangezien ze fietsen in windtunnels ontwikkeld worden :P

Iemand ervaring met fietsen op het dak? Hoe praktisch is dit?

Ik ben tot nog toe enkel trekhaak gewend maar ga van job veranderen, dus ook van bedrijfswagen. De huidige stock hybride wagens is al zeer beperkt, met trekhaak bijna niet te vinden, vandaar dat ik dakdragers overweeg.

#firstworldproblems
Doe dit al enkele jaren, en ik vind het wel echt gemakkelijk (als je een hoge auto hebt, is het misschien iets minder evident). Staat erop in 1 minuut, veilig, vast, op slot. Gewoon even meten hoe hoog je bent, je weet nooit dat je ergens op het platteland een extreem lage doorgang tegenkomt. Die extra luchtweerstand en meer verbruik, zo zot veel zal dat niet schelen

Mijn huidig zadel (WTB) trekt op niets, ik schuif zoveel in het rond op mijn zadel dat mijn broeken lichtjes beginnen op te wollen...
Wanneer ik de keuzehulp van Mantel gebruik dan kom ik zowat uit op de Bontrager Montrose Elite of de Bontrager Verse Elite
SQLab staat er ook tussen, maar ik krijg kop noch staart aan die maatvoeringen :)
Mijn zitbotbreedte is +/- 10,5 cm; dus ik moet een relatief 'smal' zadel hebben.
Iemand ervaring met SQLab?

Mijn huidig zadel (WTB) trekt op niets, ik schuif zoveel in het rond op mijn zadel dat mijn broeken lichtjes beginnen op te wollen...
Wanneer ik de keuzehulp van Mantel gebruik dan kom ik zowat uit op de Bontrager Montrose Elite of de Bontrager Verse Elite
SQLab staat er ook tussen, maar ik krijg kop noch staart aan die maatvoeringen :)
Mijn zitbotbreedte is +/- 10,5 cm; dus ik moet een relatief 'smal' zadel hebben.
Iemand ervaring met SQLab?
Zadel is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik ben al jaren super tevreden van mijn sqlab 612 130mm voor de mtb. Vanaf nu alleen nog maar sqlab voor mij onder het motto “don’t change a winning team”.

Voila eerste 100 van het jaar is een feit.
10 solo opwarmen, 85 in de wielen met veel sneller volk en dan ze laten rijden en op gemak nog 10 naar huis

Zadel is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik ben al jaren super tevreden van mijn sqlab 612 130mm voor de mtb. Vanaf nu alleen nog maar sqlab voor mij onder het motto “don’t change a winning team”.
Ik zou volgens hun fiche +1 (sportief) á +2 cm (endurance) moeten nemen. Ik zit nog redelijk sportief op mijn gravelbike. 10,5cm zitbotbreedte + 1,5 cm (best of both worlds) = 12cm

Fucking coronabesmetting. Al 5 dagen koorts, slijmen, keelpijn. Straks is heel mijn voor jaar nog naar de zak als ik er iets aan over hou.

Verschillende op mijn werk die na 2 maand nog altijd niet deftig kunnen sporten.

Fucking coronabesmetting. Al 5 dagen koorts, slijmen, keelpijn. Straks is heel mijn voor jaar nog naar de zak als ik er iets aan over hou.

Verschillende op mijn werk die na 2 maand nog altijd niet deftig kunnen sporten.
Opletten voor hartspier ontsteking. Rustig beginnen !

Hier nog steeds last van hartritme stoornis. Binnen 3 weken op controle bij cardioloog.
Ik wil zo graaaaag gaan fietsen !

Laat ons hopen dat het al bij al meevalt!
Maar ik hoor alvast veel meer mensen die relatief snel terug de oude zijn dan die het niet zijn. Dus fingers crossed!

Ik heb een 4-tal weken geleden covid gehad (omikron); amper symptomen, eerder een lichte verkoudheid.
2 weken niet gesport en mijn rust genomen, maar die eerste fietsritten waren toch zeer afmattend (snel vermoeid, kortademig)
Ik merk nu nog steeds dat mijn hartslag snel de hoogte ingaat bij gematigde inspanning, dus zal het ook nog even moeten uitzitten :)

Terug
Bovenaan