De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ThePack! in je achterzak

Het is krap, maar het past perfect voor minipomp, co2 bommeke, minitool, biba en bandenlichters.
Dan is een zadeltasje toch veel praktischer? Hangt permanent aan de fiets, geen risico dat je iets vergeet en vooral je hebt wat meer ruimte op de rug. Het verbaast mij nog altijd hoe vaak ik mensen zie zonder tasje, maar dan wel alles in het achterzakje van hun shirt gepropt. Mijzelf kennende zou ik dat de helft van de tijd gewoon vergeten.

Ik heb zelf de Lezyne Road Caddy en die zit perfect onder het zadel, valt zelf niet op en zit muurvast.
Ik zou eens een weekje alleen naar Calpe gaan om te fietsen. Hoe pakken jullie dat aan om die huurfiets te stallen 's nachts? Vroeger altijd een huis gehuurd met vrienden, dus dat was gemakkelijk. Maar wat als je in een hotel logeert? No shame door de gang lopen?
Tuurlijk, gewoon meepakken naar de kamer. Je kan altijd bij het reserveren die vraag eens stellen of dat ok is, maar zou me daar geen zorgen om maken. Wel altijd iets van doek ofzo voorzien om wat af te kuisen als het wat geregend heeft.

Ik zou eens een weekje alleen naar Calpe gaan om te fietsen. Hoe pakken jullie dat aan om die huurfiets te stallen 's nachts? Vroeger altijd een huis gehuurd met vrienden, dus dat was gemakkelijk. Maar wat als je in een hotel logeert? No shame door de gang lopen?
Gewoon vragen als je incheckt? Ik heb in tijden van covid mijn fiets bijvoorbeeld al in het restaurant van een hotel mogen stallen (omdat daar toen niet gegeten mocht worden), maar o.a. ook al eens in mijn kamer. Op de kamer vond ik eigenlijk het vervelendste; niet evident met bagage en een kleine lift (had wel nog slot mee ook, maar in het algemeen was de bergplaats die ze voorstelden wel veilig)

Gewoon vragen als je incheckt? Ik heb in tijden van covid mijn fiets bijvoorbeeld al in het restaurant van een hotel mogen stallen (omdat daar toen niet gegeten mocht worden), maar o.a. ook al eens in mijn kamer. Op de kamer vond ik eigenlijk het vervelendste; niet evident met bagage en een kleine lift (had wel nog slot mee ook, maar in het algemeen was de bergplaats die ze voorstelden wel veilig)
Ik zou persoonlijk niets liever willen dan de fiets mee naar de kamer te nemen. Ergens in een berging of restaurant zou ik helemaal niet vertrouwen.

Ik zou persoonlijk niets liever willen dan de fiets mee naar de kamer te nemen. Ergens in een berging of restaurant zou ik helemaal niet vertrouwen.
Ieder zijn mening toch? Vraag het gewoon als je incheckt, als hetgeen ze voorstellen je niet veilig lijkt, kan je nog altijd zeggen dat je hem liever in je kamer zet. Goede hotels doen moeite om hun klanten te soigneren.
(In dat restaurant mocht toen echt wel niemand binnen, stond nog achter een gordijn + op slot).
Ik vond het gemak van 's morgens geen fiets van de 5de verdieping naar beneden te moeten sleuren wel een plus (maar was toen ook wel op reis met de fiets; nergens langer dan 1 nacht gebleven, fietstassen en dergelijke mee)

In fietsminded omgevingen hebben hotels regelmatig een afgesloten fietsenstalling in het hotel zelf. Wat we ook al gedaan hebben is de fiets terug binnen brengen bij de bike rental en smorgens terug ophalen. Dat werkt uiteraard alleen als ge geen te exotische vertrek en terugkom uren hebt :)

Weet er iemand hoe ik die 25€ korting van futurumshop kan te pakken krijgen van januari?

Is het deze?

Die heb ik voltooid maar ik krijg nergens een code? En bovendien lijkt die voor futurum.cc en niet de Nederlandse website te zijn?

Er zou rechts een knop moeten staan met "verzilver beloning", maar het kan natuurlijk zijn dat je reeds te laat bent.

En weet er iemand hoe groot het verschil in krachtoverbrenging is tussen gemiddeld stijve zolen en zeer stijve zolen mbt fietsschoenen? En hoe zit het met comfortverschil? Te merken?
Moeilijk te meten denk ik. Hoe stijver hoe minder kracht er verloren gaat door buigen van de schoenzool natuurlijk.
Veel zal afhangen van het comfort dat je wilt. Heel stijve schoenen zijn zoals het woord doet vermoeden zeer stijf en kan uw voet ook amper tot niet flexen. Ik heb daar zelf geen last of problemen mee, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige niet zo comfortabel is in lange ritten.
Ik ga er eerlijk in heb ik geen last meer sinds ik mijn eerste paar instapschoenen met plastic zool heb vervangen door sidi ergo 3’s en nu gaerne G.Stl.
Daarvoor had ik wel eens last aan de onderkant van mijn voeten.

Okay, thanks.

Heb deze op het oog omdat ze zo goed bij m'n nieuwe grijze ultimate 8 disc aero passen:

Geen boa's maar wel spotgoedkoop. Of anders deze maar dan betaal je weer wat extra:

Die geven nu wel beiden aan gemiddeld te zijn qua stijfheid dus zal wel goed zitten..

Jammer genoeg niet. Echter in verleden geregeld nog zo'n codes opgevraagd na afloop van eigenlijke deelnameperiode. Kzal eens mailen anders.

Of als iemand eentje over heeft!
Ik zou met de ogen dicht dan gaan voor de R4’s.
Ik dacht dat @straight_six deze ook had en daar heel tevreden van was. 140€ voor een paar schoenen is in feite echt geen geld hoor.

Je bent er wrs niet veel mee, maar ik heb 2 paar Fiziks gehad, de R5 en de X5 Terra en ik vond die zolen verschrikkelijk.

Niet slap ofzo, maar echt heel pijnlijk aan de buitenkant van mijn voeten. Die overigens smal zijn, dus daar lag het niet aan. Ik had dat ook in reviews gelezen, maar aangezien dat zo persoonlijk is had ik er niet veel aandacht aan besteed.

Verkocht en Northwave Rebel 2 gekocht. Iets duurder, toen toch, maar een verademing.

BOA is wel beter dan het NW systeem.

Ik verkies 2 boa's maarja met een 46-47 is dat mss meer 'noodzakelijk'

Heb nu de de rc702 aangeschaft, voorlopig zitten mijn (wel duurdere) gaerne's toch beter :p
Mtb is ook gaerne

Schoenen zitten ofwel comfortabel of zijn klote.
Als uw schoenen van 70€ goed zitten zou ik geen wereldschokkende dingen verwachten van een nieuw paar dat ook gewoon goed zit.

Als ik schoenen koop wil ik gewoon dat ze comfortabel zijn en dat ze mooi zijn. Het eerste is absoluut belangrijker dan de looks, maar lelijke schoenen ga ik ook niet kopen (=

Iemand ervaring met fietsverzekeringen btw? Voor de mijne (waarde inclus accessoires circa 5k) amper 200eur verzekering voor diefstal + materiële schade na val etc (franchise 100eur die wegvalt indien schade >100eur) op jaarbasis. Bij Yuzzu.

Lijkt mij "geen" geld voor de peace of mind die je er voor krijgt? Toch zeker de eerste twee jaren.

Bij Yuzzu geen melding van verplichtingen mbt slot etc wat ik elders op een vergelijkingswebsite wel tegen kwam. Bizar maar goed. Of zijn er betere aanbieders?
In de lease zit dat in, dacht iets van 30 euro per maand

Iemand ervaring met fietsverzekeringen btw? Voor de mijne (waarde inclus accessoires circa 5k) amper 200eur verzekering voor diefstal + materiële schade na val etc (franchise 100eur die wegvalt indien schade >100eur) op jaarbasis. Bij Yuzzu.

Lijkt mij "geen" geld voor de peace of mind die je er voor krijgt? Toch zeker de eerste twee jaren.

Bij Yuzzu geen melding van verplichtingen mbt slot etc wat ik elders op een vergelijkingswebsite wel tegen kwam. Bizar maar goed. Of zijn er betere aanbieders?
Ik betaal 120 via men verzekeringsmakelaar voor een omniumverzekering bij aedes. Men fiets kost ook een 5k. Kmoest wel een slot voorzien en deelnemen aan wedstrijden is niet inbegrepen (maar dat doe ik toch niet).
Aangezien ik ook regelmatig es ga klimmen of naar de bergen trek, ben ik lid van de KBF waardoor ik automatisch over een reisverzekering beschik ook als ik in de bergen zit. Da kost een 92,5 euro en daarbij zit ook mountainbiken in het buitenland. Voor een 6 euro extra als ek me niet vergis, geldt die ook in België. Vrijhandig lijkt me dus. Voor een 220 euro ongeveer heb ik een volledige omnium tegen diefstal en eigen schade + een reisverzekering voor mocht ek ergens iets tegenkomen.

Nu we het toch hebben: ik zoek een schoen, geschikt voor brede voorvoet & dunne hiel, waarbij het plaatje redelijk ver naar de tip alsook binnenkant kan worden gemonteerd, en die zich bovendien leent tot hike-a-bike aka stappen wanneer het echt niet anders kan. Iemand die een vage richting heeft om te beginnen zoeken?

Terug
Bovenaan