De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als ze op hun max knallen met e-mtb zal hun range niet al te groot zijn. Als ge zelf een beetje conditie hebt moet je gemakkelijk 45-50km aankunnen en dat halen ze normaal niet met e-mtb als ze heel de tijd op max rijden. Dan pakt gij de kop en doet ge zo is een toerke en dan halen ze niet en kan jij lachen.😈 Vanaf dan zullen ze zullen ze wel wat meer batterij sparen zeker?
Als een e-bike op boost staat moet ik toch al serieus beginnen te peren om die bij te houden hoor. Dan mogen ze nog max 40km rijden, dat hou ik nooit op dat tempo.

ja inderdaad. Dan kunnen ze een paar specials extra rijden. Langs de andere kant gaan ze hooguit 1 keer per 2 maand ofzo naar de ardennen. Dus de rest rijden we in midden Limburg. Normaal aan een normaal tempo, nu knallen ze tegen het max van hun ebike. Mijn goesting gaat snel over zo, dus ga meer en meer alleen op mijn gemak fietsen.
Snap ik. Ik was op een gegeven moment tegen een collega op het werk hetzelfde verhaal aan het doen, en toen bleek dat die ook altijd alleen enduro reed, dus we hebben nu een nieuw groepje met 3-4 mensen wat ideaal is. Vroeger ook veel te veel in grote groepen gaan rijden wat toch een pak minder plezant is dan in een klein groepje.

Als ze op hun max knallen met e-mtb zal hun range niet al te groot zijn. Als ge zelf een beetje conditie hebt moet je gemakkelijk 45-50km aankunnen en dat halen ze normaal niet met e-mtb als ze heel de tijd op max rijden. Dan pakt gij de kop en doet ge zo is een toerke en dan halen ze het niet en kan jij lachen.😈 Vanaf dan zullen ze zullen ze wel wat meer batterij sparen zeker?
Ik weet niet waar jij gaat rondfietsen. Maar hier is het non-stop singletracks in het bos en rechte stukken kennen ze daar ook bijna niet. Dus het is niet dat ze constant 25 rijden, maar na elke bocht of heuvel verlies ik gewoon afstand om dat ze 3 keer sneller weg zijn.

Waar we zonder ebikes een gemiddelde rijden van 14-15 per uur, rijden ze er nu 20. Dat verschil is gewoon veel te groot om te blijven volgen.

Ik weet niet waar jij gaat rondfietsen. Maar hier is het non-stop singletracks in het bos en rechte stukken kennen ze daar ook bijna niet. Dus het is niet dat ze constant 25 rijden, maar na elke bocht of heuvel verlies ik gewoon afstand om dat ze 3 keer sneller weg zijn.

Waar we zonder ebikes een gemiddelde rijden van 14-15 per uur, rijden ze er nu 20. Dat verschil is gewoon veel te groot om te blijven volgen.

Ik rij zo goed als alleen enduro, dus vergelijken met xc is voor mij moeilijk want dan moet ik vergelijken met de xc tracks van bij mijn ouders in de buurt. Maar als het inderdaad na elke bocht een paar meter is die je moet dichtrijden, dan is het plezier er snel af natuurlijk.

Ok, ik rij gemiddelde van 18-20 per uur. Ook veel singletrack. De meeste mannen met e-mtb rij ik allemaal naar huis. Zeker als het op afstand aankomt.
Die hun grootste probleem is niet de e-mtb maar hun mentaliteit. Ze kopen e-mtb en gaan nog minder aan hun conditie werken en zitten dan chill op hun fiets met max ondersteuning waar dit in het begin nog meer eco of tour ondersteuning is. Na verloop van tijd (+1 jaar) is hun basisconditie zo achteruit gegaan dat ze enkel nog maar op max kunnen rijden want eco of tour is al te zwaar. Dan is het gemakkelijk om ze af te laten zien😈

Ok, ik rij gemiddelde van 18-20 per uur. Ook veel singletrack. De meeste mannen met e-mtb rij ik allemaal naar huis. Zeker als het op afstand aankomt.
Die hun grootste probleem is niet de e-mtb maar hun mentaliteit. Ze kopen e-mtb en gaan nog minder aan hun conditie werken en zitten dan chill op hun fiets met max ondersteuning waar dit in het begin nog meer eco of tour ondersteuning is. Na verloop van tijd (+1 jaar) is hun basisconditie zo achteruit gegaan dat ze enkel nog maar op max kunnen rijden want eco of tour is al te zwaar. Dan is het gemakkelijk om ze af te laten zien😈
Dat is ook de reden waarom ik nog geen eMTB wil. Ik wil gewoon weten dat ik gesport heb als ik na 5-uur terug thuis kom. Ik heb vorig jaar een eMTB gehuurd in Les Gets voor daar een tocht van 96 km te rijden (pass portes du soleil). Maar op het einde van die tocht ben je zelfs niet moe. Dat gaat me toch een stap te ver :)

Laatst bewerkt:
Of... die willen gewoon het plezier van in het weekend buiten te zitten, te genieten op de fiets, te genieten van de natuur, zonder te moeten vrezen of ze nog mee kunnen conditioneel of om ritten te laten schieten omdat ze weten dat ze het niet aan kunnen. Proficiat dat je ze naar huis rijdt, maar dat gaat hen natuurlijk worst wezen.

Of denk je dat er één van die mannen effe zucht omdat ze u niet kunnen volgen? Die moeten wellicht eens goed lachen met die halve malloot die alles zit te geven om een moteurke er af te rijden.

Of... die willen gewoon het plezier van in het weekend buiten te zitten, te genieten op de fiets, te genieten van de natuur, zonder te moeten vrezen of ze nog mee kunnen conditioneel of om ritten te laten schieten omdat ze weten dat ze het niet aan kunnen. Proficiat dat je ze naar huis rijdt, maar dat gaat hen natuurlijk worst wezen.

Of denk je dat er één van die mannen effe zucht omdat ze u niet kunnen volgen? Die moeten wellicht eens goed lachen met die halve malloot die alles zit te geven om een moteurke er af te rijden.
Ieder dier zijn plezier hé, niet?
Ik reageerde vooral omdat er iemand niet meer meekon met zijn groep omdat ze allemaal e-mtb zijn gaan rijden.
In de mixed groep waar ik in rij is het zo dat de e-mtb zich nederig vanachter aansluiten en het tempo van de groep volgen, ook al is dit voor hun dan wat traag. Respect naar elkaar toe , meer is dat niet.
Mijn punt is ook dat als e-mtb wat stoeferig op max stand nog snel een helling opnieuw doen om te laten merken dat ze toch maar moeten wachten je deze mensen andersom “pijn” kan doen door hun batterij leeg te laten rijden.

En wanneer die mannen hun batterij leeg is en ze moeten nog paar km zonder ondersteuning trappen dan zuchten ze wel degelijk😁🤷‍♂️

Ik heb mijn fietsspullen her en der in mijn fietsrugzak steken (biba, bandenlichters, pompje, etc). Ik zou dit in een overzichtelijk zakje/tasje willen steken. Iemand tips?

Ik heb mijn fietsspullen her en der in mijn fietsrugzak steken (biba, bandenlichters, pompje, etc). Ik zou dit in een overzichtelijk zakje/tasje willen steken. Iemand tips?

ThePack! in je achterzak

Het is krap, maar het past perfect voor minipomp, co2 bommeke, minitool, biba en bandenlichters.

Ik zou eens een weekje alleen naar Calpe gaan om te fietsen. Hoe pakken jullie dat aan om die huurfiets te stallen 's nachts? Vroeger altijd een huis gehuurd met vrienden, dus dat was gemakkelijk. Maar wat als je in een hotel logeert? No shame door de gang lopen?

ThePack! in je achterzak

Het is krap, maar het past perfect voor minipomp, co2 bommeke, minitool, biba en bandenlichters.
wat is een biba? :p

Ik heb een tasje van de stock bovenop mijn frame met velcro vast, waar gsm achter een plastiekje zit (touch screen enabled). en daar steek ik randomness zoals sleutels, pasport, papieren zakdoeken, .. in

En dan heb ik nog een oud zadeltasje waar de rest in zit maar kzou eens moeten investeren in een nieuwe want deze hangt te bengelen. Is nog met riempjes met zo'n klikker, maar die riempjes zijn veeeel te lang (of ik monteer het verkeerd :D)

Biba is Binnenband

Ik nog eens gehoord voor mijn 2 treks.
X caliber is nu 14/4
Pro caliber is 30/4
Jaar geleden besteld. Dus begint te dringen voor mijn zoon. Huidige is eigenlijk al te klein.
Stem van zijn fiets is al vervangen. Kan ik nog wat doen om het comfortabeler te maken?

Weekje skiën heeft conditie precies niet veel aangetast (volgens trainingpeaks had ik wel TSS van 700 vorige week :laugh: zo intensief was het nochtans niet)

En probleem aan de knie (knikkende pees) is ook eens onderzocht (ging snel, maandag gebeld en toen al langsgegaan bij fysische, vandaag echo en terug naar de fysische). Moet wel kine doen want zit met tendinose (pees is blijkbaar opgesplitst) maar dat is ook al ingepland!

Ik heb een compact zadeltasje (Lezyne Caddy S) op de racefiets ...:unsure:
Ik ook, zelfs meer dan compact :p

En op hardtail, op fully niet daar heb ik een stashkit.

Iemand ervaring met 'xlc Dropper'?
Ze hebben van dat merk ene geïnstalleerd, dacht nochtans dat op offerte een van PRO stond (koryak)

Laatst bewerkt:
Hipsters hebben een stuurtasje!
STFU!

eroica07-paceline.jpg

Terug
Bovenaan