StruikGewas
Well-known member
Da's inderdaad bijna onmogelijk. Bergop is gewoon een te groot verschil in vermogen/energie ivm plat. Duw maar is 80W bergop, dan ben je nog maar 12-14 km/h aant fietsen ofzo.Zijn hier nog mensen die specifiek in zones rijden ?
Zelf bezig aan een bepaald programma op Zwift, als het weer het toelaat ga ik liever buiten fietsen en switch ik één van de zwaardere Zwift workouts voor een zone 2 training buiten.
Gisteren heb ik zo 70km 400hm op m'n eentje aan een gemiddelde van 25 afgelegd...
Snelheid kan me weinig schelen, ik heb niemand om indruk op te maken maar wat me immens stoorde is hoe onmogelijk het voor me was om bergop in zone 2 te blijven ... Zo heb ik uiteindelijk 1:50 in Z2 en 50 minuten in Z3 afgewerkt. Dat was helemaal niet de bedoeling maar bergop kon ik zelf bij het opletten op ademhaling niet in Z2 blijven.
Ik ben geen prof en mag geen wonderen verwachten natuurlijk, de snelheid van 25 kan ik nog wat op de wind steken of de slechte banen maar niet in Z2 kunnen blijven bergop frustreerde me enorm.
Dus hoger vermogen ==> hogere BPM. Onderschat een helling niet, zelfs al is die niet stijl.
)