Reverz
Well-known member
Ik had begrepen dat de Scott in juni niet besteld kon worden... misverstand.Dat is eigenlijk niet hetzelfde he, want bij canyon kan je enkel bestellen als er stock is en aan een prijs van die moment. Als die fiets dan 3 weken later geleverd word en in de tussentijd verhoogd de prijs op de site betaal je toch ook niet meer.
Bij de FM verwacht je dan toch ook dat als je een fiets die dan 2000€ staat besteld dat je die dan ook geleverd krijgt aan die prijs en niet aan 2200€
In dat geval, 100% wat @ns_man zegt: als je een offerte tekent voor pakweg €2k is dat de prijs die je betaald punt aan de lijn. Tenzij je natuurlijk zaken aan de bestelling veranderd zoals het toevoegen van reserve banden of iets dergelijks. Een prijsherzieningsclausule lijkt mij inderdaad straf dat zoiets in een offerte voor een fiets zou staan.
Zou ook gewoon niet logisch zijn... als ik morgen op het werk voor €200k aan kabels bestel moeten ze na 3 weken ook niet afkomen van "het koper is 15% gestegen, tzal meer kosten". De verkoopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de offerte getekend wordt, niet op het moment dat de betaling moet voldaan worden.
Wat misschien wel nog zou kunnen is dat die fietsenmaker de verkoop ontbindt met als reden dat het bestelde goed niet langer leverbaar is...

)