De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is eigenlijk niet hetzelfde he, want bij canyon kan je enkel bestellen als er stock is en aan een prijs van die moment. Als die fiets dan 3 weken later geleverd word en in de tussentijd verhoogd de prijs op de site betaal je toch ook niet meer.
Bij de FM verwacht je dan toch ook dat als je een fiets die dan 2000€ staat besteld dat je die dan ook geleverd krijgt aan die prijs en niet aan 2200€
Ik had begrepen dat de Scott in juni niet besteld kon worden... misverstand.

In dat geval, 100% wat @ns_man zegt: als je een offerte tekent voor pakweg €2k is dat de prijs die je betaald punt aan de lijn. Tenzij je natuurlijk zaken aan de bestelling veranderd zoals het toevoegen van reserve banden of iets dergelijks. Een prijsherzieningsclausule lijkt mij inderdaad straf dat zoiets in een offerte voor een fiets zou staan.

Zou ook gewoon niet logisch zijn... als ik morgen op het werk voor €200k aan kabels bestel moeten ze na 3 weken ook niet afkomen van "het koper is 15% gestegen, tzal meer kosten". De verkoopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de offerte getekend wordt, niet op het moment dat de betaling moet voldaan worden.

Wat misschien wel nog zou kunnen is dat die fietsenmaker de verkoop ontbindt met als reden dat het bestelde goed niet langer leverbaar is... :unsure:

Gisteren nog eens met de neus op de feiten gedrukt hoe duur ne fiets met krom stuur kost...

Al even op zoek naar een gravelbike. Zal maar voor sporadisch gebruik zijn. Vooral om mee te nemen naar schoonouders in ZuidFrankrijk omdat we daar soms ook wel eens een gravelbaan in slaan of een bospadje.

Dus alu fiietske. Steekassen, 2x11 (Deore). En zeker hydraulische schrijfremmen.

Gisteren belde kameraad om te helpen zijne nieuwe fiets in elkaar te zetten.
Ging om een Orbea Laufey van bikester : https://www.bikester.be/orbea-laufe...wE&ev_chn=shop&campaign_detail=smart_shopping

Daar staat alles eigenlijk op wat ik wens.
Steekassen, 1x11 dan wel (1x logisch voor MTB en beter dan 2x), hydraulische shimano schijfremmen.
En dan nog een 140mm voorvork. Dropperpost.

Dat alles voor €1400

Als je dan gravelbikes zoekt van Orbea.....
Dan vind ik bv https://www.maxibikes.nl/orbea-shop/fietsen/orbea-terra/orbea-terra-h40-2021/

En dat is dan 10x... Tiagra (wat zeker niet het niveau is van deore denk ik (dat lijkt me 105). Geen idee waarom dat €300 duurder is....

Gisteren nog eens met de neus op de feiten gedrukt hoe duur ne fiets met krom stuur kost...

Al even op zoek naar een gravelbike. Zal maar voor sporadisch gebruik zijn. Vooral om mee te nemen naar schoonouders in ZuidFrankrijk omdat we daar soms ook wel eens een gravelbaan in slaan of een bospadje.

Dus alu fiietske. Steekassen, 2x11 (Deore). En zeker hydraulische schrijfremmen.

Gisteren belde kameraad om te helpen zijne nieuwe fiets in elkaar te zetten.
Ging om een Orbea Laufey van bikester : https://www.bikester.be/orbea-laufe...wE&ev_chn=shop&campaign_detail=smart_shopping

Daar staat alles eigenlijk op wat ik wens.
Steekassen, 1x11 dan wel (1x logisch voor MTB en beter dan 2x), hydraulische shimano schijfremmen.
En dan nog een 140mm voorvork. Dropperpost.

Dat alles voor €1400

Als je dan gravelbikes zoekt van Orbea.....
Dan vind ik bv https://www.maxibikes.nl/orbea-shop/fietsen/orbea-terra/orbea-terra-h40-2021/

En dat is dan 10x... Tiagra (wat zeker niet het niveau is van deore denk ik (dat lijkt me 105). Geen idee waarom dat €300 duurder is....
Je hebt absoluut gelijk, het zijn vooral die sti’s die geschift duur zijn.

En Deore is weldegelijk de evenknie van Tiagra

9 reeks: XTR en Dura-Ace
8 reeks: XT en Ultegra
7 reeks: SLX en 105 (het werkpaard)
6 reeks: Deore en euhm... Tiagra (maar dat heeft geen 6xxx ;))

Je hebt absoluut gelijk, het zijn vooral die sti’s die geschift duur zijn.

En Deore is weldegelijk de evenknie van Tiagra

9 reeks: XTR en Dura-Ace
8 reeks: XT en Ultegra
7 reeks: SLX en 105 (het werkpaard)
6 reeks: Deore en Tiagra
Wat zijn sti's?

En inderdaad over Deore....
SLX uit het oog verloren :)

Maar op een gravelbike hoort dan wel eigenlijk een GRX groep te staan....

Wat zijn sti's?

En inderdaad over Deore....
SLX uit het oog verloren :)

Maar op een gravelbike hoort dan wel eigenlijk een GRX groep te staan....
Shimano Total Integration = remmen waarmee je kan shiften, of shifters waarmee je kan remmen :)

Als je dat los koopt zit je al bijna aan €400 in de 105-reeks, en de goedkopere reeksen zoals Tiagra zijn eigenlijk nauwelijks interessanter qua prijs.
Vergeleken met een Deore-remsetje (dik €100) en een Deore shifter (€40) is dat toch niet te onderschatten.

EDIT: maar jouw gelinkte gravelbike is er toch ééntje met GRX? Netjes geprijsd in elk geval

Nu we over Shimano reeksen bezig zijn, allicht een hele domme beginnersvraag gekoppeld aan mijn vraag over linkse crank powermeter:
Powermeter is type 105 R7000, je kan die toch met elke versie van drive-side crank matchen hé? Heb zelf de Shimano 5800 reeks op mijn fiets...

Zolang het een 24mm Hollowtech2 spindle heeft wel ja. Het kàn wel zijn dat de geometrie (Q-factor) wat anders is dan, maar doorgaans niet.

24mm_crank.png

Die breedte, en die vorm van tandpatroon.

Terug
Bovenaan