De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als je niet super sportief bent zou ik gerust elektrisch 25km/h aanraden.
Je moet je niet volledig bezweet trappen, kan in gewone kledij gaan, comfort als je eens een bergje op moet,...
Dat je wil wegblijven van die 40km/h tot daar aan toe, maar er is werkelijk niets gevaarlijk aan een elektrische fiets die 25km/h kan.
Akkoord en niet akkoord 😁
Geen idee @PolletPoulet_OG zijn leeftijd/conditie/gezondheid maar voor de conditie alleen al zou ik toch een gewone fiets pakken.

Akkoord en niet akkoord 😁
Geen idee @PolletPoulet_OG zijn leeftijd/conditie/gezondheid maar voor de conditie alleen al zou ik toch een gewone fiets pakken.

32 jaar, conditie niet bestaand, wel zo gezond als een hoentje. Ik ga nu met mijn 15 jaar oude ijzeren moutainbike van 10.000kg naar het werk al twee weken. Het begint wel te beteren. Maar de eerste dagen dat ik hier aan kwam stonden mijn longen in brand waren mijn benen spaghetti en kon ik mijn trui uitwringen.

Maar ge gaat mij geen electrische kunnen aansmeren sorry jongens. Ik ben geen janet :unsure:

32 jaar, conditie niet bestaand, wel zo gezond als een hoentje. Ik ga nu met mijn 15 jaar oude ijzeren moutainbike van 10.000kg naar het werk al twee weken. Het begint wel te beteren. Maar de eerste dagen dat ik hier aan kwam stonden mijn longen in brand waren mijn benen spaghetti en kon ik mijn trui uitwringen.

Maar ge gaat mij geen electrische kunnen aansmeren sorry jongens. Ik ben geen janet :unsure:
Bwa, voor woonwerk heb ik toch een 45+ hoor.
Ben net zo lang onderweg als met de auto
Das geen bike voor janetten.

Als het enkel over die 25km/h gaat, volg ik wel :unsure:
Janetten!

Zou verwachten van niet, neem aan dat die hem ook aan de vorige prijs besteld hebben
Besteld wel. Maar winkels betalen op de fietsen die nog geleverd moeten worden gewoon de nieuwe inkoopprijs. Op de prijslijst staat ook altijd: subject to change without notice.
Als de fm dat niet op zijn getekende bestelbon heeft staan is het alvast niet slim van hem (in deze tijden).

Besteld wel. Maar winkels betalen op de fietsen die nog geleverd moeten worden gewoon de nieuwe inkoopprijs. Op de prijslijst staat ook altijd: subject to change without notice.
Als de fm dat niet op zijn getekende bestelbon heeft staan is het alvast niet slim van hem (in deze tijden).

Zelfs met zo'n melding is de nieuwe prijs niet tegenwerpelijk aan een consument trouwens..

Elektrische fiets associeren met janetten :oink: Ik kan goed genoeg fietsen maar heb ook elektrische voor woon-werk. Is gewoon veel leuker en vlotter om naar het werk te gaan.

Echt zo typisch, geen elektrische velo want das voor "janetten" en dan in je auto stappen om 500m na de bakker te gaan :rofl:

Elektrische fiets associeren met janetten :oink: Ik kan goed genoeg fietsen maar heb ook elektrische voor woon-werk. Is gewoon veel leuker en vlotter om naar het werk te gaan.

Echt zo typisch, geen elektrische velo want das voor "janetten" en dan in je auto stappen om 500m na de bakker te gaan :rofl:
Dit...

Ik zou nooit overwegen om op regelmatige basis met de koersfiets te gaan werken, teveel geregel: douchegerief en propere kleren voorzien, ge zit dan met die laptop die ge mee moet sleuren, eten... can't be fucked.

Overlaatst wel mijne auto voor onderhoud binnen gedaan en met mijn vriedin hare Stromer de rest van het traject gedaan... dat was een zaligheid. Alles in de fietstas en niet volledig bezweet toekomen op het werk maar toch het gevoel hebben dat het vooruit ging.

Mja, ik vind dit toch wel zeer bedenkelijk. Als je dus met 2 personen in Juni een scott besteld had, betaald de ene die zijn fiets vorige week ontvangen heeft de oude prijs en diegene die zijn fiets volgende maand of later ontvangt, de nieuwe prijs?
Iets klopt er dan toch niet lijkt mij.

Mja, ik vind dit toch wel zeer bedenkelijk. Als je dus met 2 personen in Juni een scott besteld had, betaald de ene die zijn fiets vorige week ontvangen heeft de oude prijs en diegene die zijn fiets volgende maand of later ontvangt, de nieuwe prijs?
Iets klopt er dan toch niet lijkt mij.
Scott wou nog niet leveren in Juni, alles naar klanten moest wachten tot oktober/november
Beetje sneu als je hem al in juni wou om dan nu meer te moeten betalen :p

Scott wou nog niet leveren in Juni, alles naar klanten moest wachten tot oktober/november
Beetje sneu als je hem al in juni wou om dan nu meer te moeten betalen :p
Is bij andere merken hetzelfde hé... op de site van Canyon is een groot deel van de fietsen sold out. Als ik nu die fiets wil moet ik dus wachten tot die terug online komt. En smijten ze er over 3 weken een update met een nieuwe (on)fris kleurtje op voor €200 dan ga ik toch ook geen keuze hebben dan die meerprijs betalen. Das ook zonde want toen ik em 3 weken eerder wou en hij goedkoper was kon ik hem niet kopen...

Is bij andere merken hetzelfde hé... op de site van Canyon is een groot deel van de fietsen sold out. Als ik nu die fiets wil moet ik dus wachten tot die terug online komt. En smijten ze er over 3 weken een update met een nieuwe (on)fris kleurtje op voor €200 dan ga ik toch ook geen keuze hebben dan die meerprijs betalen. Das ook zonde want toen ik em 3 weken eerder wou en hij goedkoper was kon ik hem niet kopen...
Zouden de prijzen terug zakken als 'alle problemen' opgelost zijn? :unsure:

Absoluut... niet.

Dat is zoals met de patatten. Bij een slechte oogst slaan de frieten in prijs op, maar ik heb nog nooit een goede oogst geweten waarna ze weer afslaan.

Dat is eigenlijk niet hetzelfde he, want bij canyon kan je enkel bestellen als er stock is en aan een prijs van die moment. Als die fiets dan 3 weken later geleverd word en in de tussentijd verhoogd de prijs op de site betaal je toch ook niet meer.
Bij de FM verwacht je dan toch ook dat als je een fiets die dan 2000€ staat besteld dat je die dan ook geleverd krijgt aan die prijs en niet aan 2200€

Nogmaals: de prijs is diegene die je overeenkomt op ogenblik bestelling (= geafficheerde prijs/prijs op bestelbon). Achteraf kan die niet meer worden aangepast (tenzij met de verkoper een prijsherzieningsclausule is overeengekomen, maar dat lijkt me voor een fiets eerder moeilijk).

Achteraf kan men er niet x euro bijlappen: fiets dient geleverd te worden aan overeengekomen prijs.

Nogmaals: de prijs is diegene die je overeenkomt op ogenblik bestelling (= geafficheerde prijs/prijs op bestelbon). Achteraf kan die niet meer worden aangepast (tenzij met de verkoper een prijsherzieningsclausule is overeengekomen, maar dat lijkt me voor een fiets eerder moeilijk).

Achteraf kan men er niet x euro bijlappen: fiets dient geleverd te worden aan overeengekomen prijs.
Is dat zo?
Je tekent een bestelbon, maar de effectieve factuur ontvang je bij levering. Maar die prijs op de bestelbon lijkt mij enkel maar bij voorbaat.

Is dat zo?
Je tekent een bestelbon, maar de effectieve factuur ontvang je bij levering. Maar die prijs op de bestelbon lijkt mij enkel maar bij voorbaat.

De overeenkomst (waarvan de prijs een essentieel bestanddeel is) komt reeds tot stand op het moment dat je die bestelbon tekent. Een latere factuur heeft daar eigenlijk geen uitstaan mee.

Een regeling in strijd met voorgaande is een onrechtmatig beding en wordt niet voor geschreven gehouden.

Terug
Bovenaan