De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Oepsie :D

h7MnDGZ.jpg

Ja, maar hij loopt dan wel gewoon helemaal leeg. En zal waarschijnlijk sneller leeglopen omdat er een beetje lucht weglekt langs de hieldraad.
Dat zou ik nu ook weer niet zeggen.
Een buitenband en binnenland is lekbestendiger in dat geval.
Heb al vaak gehad en gezien bij anderen dat er kleine gaatjes in de buitenband zitten zonder dat de binnenband lek was. Bij een tubeless zonder sealant sta je daarmee binnen het kwartier met een lekke band.

Iemand ervaring met deze wielset? Lijkt me ook een goede deal?
Lijkt me idd ook wel een goeie prijs voor de set, zeker als je ziet dat alleen het achterwiel op Mantel al 449 kost, https://www.mantel.com/be/bontrager-aeolus-elite-50-tlr-disc?autocomplete=1.
Zijn wel niet de lichtste wielen zo te zien. Heb er zelf geen ervaring mee.

Iemand ervaring met deze wielset? Lijkt me ook een goede deal?

Ik heb die toen ik mijn fiets bestelde deze meegekozen om de standaard alu wielen te vervangen, heb 340 euro moeten opleggen toen, wat goedkoper was dan rechtstreeks een SL6 pro te bestellen. Begrijpen wie kan.
De wielen zijn redelijk zwaar, maar niet heel windgevoelig. De kwaliteit is zonder meer goed volgens een bevriend fietsenmaker (niet degene waar ik mijn fiets heb gekocht).

51051048043_7d42e64a5f_c.jpg

Ik heb die toen ik mijn fiets bestelde deze meegekozen om de standaard alu wielen te vervangen, heb 340 euro moeten opleggen toen, wat goedkoper was dan rechtstreeks een SL6 pro te bestellen. Begrijpen wie kan.
De wielen zijn redelijk zwaar, maar niet heel windgevoelig. De kwaliteit is zonder meer goed volgens een bevriend fietsenmaker (niet degene waar ik mijn fiets heb gekocht).

51051048043_7d42e64a5f_c.jpg
Knappe fiets!

Ik rij met een Trek Emonda SL5 2020, deze hebben nog de standaard Affinity Disc wielen. Lijkt me echt een basis set, al vind ik er niet zoveel informatie over.
Daarom zou ik de fiets ook wel graag een upgrade geven, en dan lijkt me prijs-kwaliteit zo'n Elite 50 set wel geschikt?

Knappe fiets!

Ik rij met een Trek Emonda SL5 2020, deze hebben nog de standaard Affinity Disc wielen. Lijkt me echt een basis set, al vind ik er niet zoveel informatie over.
Daarom zou ik de fiets ook wel graag een upgrade geven, en dan lijkt me prijs-kwaliteit zo'n Elite 50 set wel geschikt?
Dat lijkt mij wel gezien de garantie en geen gewochtsbeperking.

Mijne is overigens de emonda 2021 SL6, waar dan de carbon 50mm wielen bijgekocht zijn. De standaard wielen hebben ze teruggenomen.

Deze middag een Sram Rival Power Meter op de kop getikt voor 160 EUR. Staat aan 182,01 op bike-components.de en nog eens 15% extra korting met de code RYF9BRVH. Lijkt me wel een topdeal, werkt met alle AXS groepen. Zal het zelf gebruiken op mijn Force AXS groep.

Deze middag een Sram Rival Power Meter op de kop getikt voor 160 EUR. Staat aan 182,01 op bike-components.de en nog eens 15% extra korting met de code RYF9BRVH. Lijkt me wel een topdeal, werkt met alle AXS groepen. Zal het zelf gebruiken op mijn Force AXS groep.
Goed om weten! Ben nog in afwachting van mijn huidige fiets, maar aan die korting, is het misschien niet slecht om die al te kopen.
Ik dacht de cranck lengte te vinden op de website, maar die staat er niet vermeld, iemand een idee waar je die wel zou vinden?

Vandaag is mijn wintervest van Bioracer (Tempest Protect) meteen gedoopt.
In het naar huis fietsen (woon-werk) een hoop regen, gure wind en lichte hagel over mij heen gekregen.
De vest is écht wind- en waterdicht.
/me happy :)

Heb bij de BF deals nog een extra Tempest winterbroek gekocht + de Epic bibshort die van pas kan komen voor mijn gravelrit in mei '22 (Smugglers Path).

Mensen die hier rijden met fietsbrillen op sterkte ?
Ik heb nogal een hekel aan lenzen en ga nu eindelijk op zoek gaan naar een fietsbril op sterkte maar nu blijkt dat dit niet zo makkelijk is. Ga ik hiervoor bij een fietswinkel of bij een optieker ?

Alsook, is het nodig om apart een zomer en winterbril aan te schaffen ?
Werkt een fietsbril in de winter beter dan een gewone dagdagelijkse bril ? Dan heb ik het vooral over de druppels die op de glazen komen en niet zozeer de aerodynamica.

Terug
Bovenaan