De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand hier met een Tickr?
Heb mijn consumptiecheques paar maand geleden opgedaan aan de nieuwste Tickr maar heb vaak last dat die in het begin (soms duurt het bijna een uur) veel te lage HS geeft (zelfs onder de 100 als ik vol omhoog rijdt).
Ook last van?

Ik doe die gewoon om, moet je dat mss nat maken? Dacht dat dat passé was
 
Iemand hier met een Tickr?
Heb mijn consumptiecheques paar maand geleden opgedaan aan de nieuwste Tickr maar heb vaak last dat die in het begin (soms duurt het bijna een uur) veel te lage HS geeft (zelfs onder de 100 als ik vol omhoog rijdt).
Ook last van?

Ik doe die gewoon om, moet je dat mss nat maken? Dacht dat dat passé was
Zeker nat maken. Eerste rit met Tickr ook zwaar teleurgesteld in mijn aankoop nadat ik niks van gegevens doorkreeg, maar voor elke rit beide elektrodes nat maken en nooit meer problemen gehad.
 
4iiii heeft 100h batterij (Stages 200h), 4iiii iets preciezer.
Led lampje dat batterijstatus weergeeft op de Stages is wel handig maar het scheelt hem 80euro, dan is de momentsleutel al terugbetaald. ;)

Thanks.

Thanks!

Het zal de 4iiii worden, denk ik. Lengte 172,5 volgens mij.

Test met de AAA batterij, dus toch best voor de smalste gaan precies (4iiii)
Wat voor crank is dat ziet er mij geen Shimano uit
 
Iemand hier met een Tickr?
Heb mijn consumptiecheques paar maand geleden opgedaan aan de nieuwste Tickr maar heb vaak last dat die in het begin (soms duurt het bijna een uur) veel te lage HS geeft (zelfs onder de 100 als ik vol omhoog rijdt).
Ook last van?

Ik doe die gewoon om, moet je dat mss nat maken? Dacht dat dat passé was
Uiteraard moet je dat nat maken :P
Iets droog laten lopen is nooit bevorderlijk!
 
Ben mijn Edge 820 echt beu. Een GPS-route rijden loopt bijna altijd in het 100. Meer zoeken en terugkeren dan effectief rijden. Aan de gpx ligt het niet, anderen (met Wahoo) hebben er geen last van.
Overweeg om voor een Bolt v2 of een Roam te gaan. Maar die laatste is toch al enige tijd op de markt. Komt daar kortelings een nieuwe versie van?
 
Ja, eigenlijk wel :laugh:

Wel handig zo slurpen aan een mega rietje.
Ik rijd bij lange tochten altijd met een camelbak Evoc rugzak.
2 liter drinken bij, je drinken blijft véél langer fris, je drinkt frequenter doordat je ook op een hobbelpad al eens snel die slang in je mond kan duwen én die slang blijft proper. Geen zand of modder aan je teut iedere keer je drinkt. Je hebt binnen handbereik ook nog enkele pockets waar je vlotter eten kwijt kan. En door het gewicht op je rug te hebben houd je je fiets lichter, zeker bij een mtb met veel draaien, keren en optrekken vind ik dat een dikke plus.
 
Ik rijd bij lange tochten altijd met een camelbak Evoc rugzak.
2 liter drinken bij, je drinken blijft véél langer fris, je drinkt frequenter doordat je ook op een hobbelpad al eens snel die slang in je mond kan duwen én die slang blijft proper. Geen zand of modder aan je teut iedere keer je drinkt. Je hebt binnen handbereik ook nog enkele pockets waar je vlotter eten kwijt kan. En door het gewicht op je rug te hebben houd je je fiets lichter, zeker bij een mtb met veel draaien, keren en optrekken vind ik dat een dikke plus.
Maar heb je dan niet meer zweet aan je rug?
 
Maar heb je dan niet meer zweet aan je rug?
Het kan niet luchten zoals normaal, dat is een feit. Maar het is nu niet dat ik het daar dan warmer mee heb, je zou ook kunnen zeggen dat de zon minder op je rug kan branden.

Ik kreeg daarnet reclame van de fietsfabriek op mijn Instagram, ze krijgen een spark gx axs binnen in xl. Go for it 😛
 
Het kan niet luchten zoals normaal, dat is een feit. Maar het is nu niet dat ik het daar dan warmer mee heb, je zou ook kunnen zeggen dat de zon minder op je rug kan branden.

Ik kreeg daarnet reclame van de fietsfabriek op mijn Instagram, ze krijgen een spark gx axs binnen in xl. Go for it 😛
Ja 2 maar ze willen hem niet leasen :(
Ach ja ik ga nog wel even door met de hardtail dan staat nu toch helemaal in orde :p
 
Ben mijn Edge 820 echt beu. Een GPS-route rijden loopt bijna altijd in het 100. Meer zoeken en terugkeren dan effectief rijden. Aan de gpx ligt het niet, anderen (met Wahoo) hebben er geen last van.
Overweeg om voor een Bolt v2 of een Roam te gaan. Maar die laatste is toch al enige tijd op de markt. Komt daar kortelings een nieuwe versie van?

Ik zou eerst eens proberen om een volledige reset te doen van het toestel (als je dat nog niet gedaan hebt). Met handheld wandel gps toestellen van Garmin durft dat wel eens de fix te zijn.
Ik vermoed dat er nog niet onmiddelijk een versie 2 van de Roam op de markt zal komen. De Bolt v2 is nog maar net uit, en ze hebben daar momenteel hun handen vol met het fixen van de bugs. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Hammerhead Karoo2; minder bekend, maar fantastisch goed op vlak van navigatie. Als je goede reviews wilt, DC Rainmaker is zowat de beste op vlak van elektronische sport gadgets.
 
Als Karoo er ooit in slaagt een mount te maken waar hun toestel niet afbreekt ben ik een koper. Na versie 1 had ik gehoopt dat versie 2 (met andere mount!) een verbetering zou zijn maar het blijkt van niet. Wachten op versie 3 dan maar :)

Overlaatst een roam vast gehad en dat is toch ook weer hard zoeken waar alles staat. Ik vond er geen logica in hoe je verschillende tabbladen na elkaar kon zetten. Met + en - meer en minder data op je display, ik vond dat een heel raar principe. Als je die een tijd gebruikt zal het wel loslopen neem ik aan, maar je hoort altijd dat garmin zo moeilijk in elkaar vs een wahoo. Dus had niet verwacht dat bepaalde dingen zo omslachtig zouden zijn. Heb een kwartier gezocht hou ik daar een gpx op kreeg, eens gevonden bleef die gpx maar laden in de app, is er niet op geraakt 🤷🏻‍♂️.
 
Zijn er nog Komoot-gebruikers die merken dat Komoot er de laatste tijd naast zit wat betreft hoogtemeters? In de praktijk blijkt bij mij dat de route gemakkelijk +30% meer hoogtemeters bevatte dan aangegeven in Komoot. Geen ramp natuurlijk, maar zou leuk zijn indien dat wat accurater was.
 
Zijn er nog Komoot-gebruikers die merken dat Komoot er de laatste tijd naast zit wat betreft hoogtemeters? In de praktijk blijkt bij mij dat de route gemakkelijk +30% meer hoogtemeters bevatte dan aangegeven in Komoot. Geen ramp natuurlijk, maar zou leuk zijn indien dat wat accurater was.
Ik ken Komoot al altijd zo...
 
Hangt ook wat af van je GPS-unit. Komoot/Strava/RWGPS gebruiken allemaal topografische data, dewelke op zich wel accuraat is, maar ook afhangt van de intervallen tussen de hoogtelijnen op een kaart (vaak is dit 10 meter), dus bij iedere klim heb je een foutenmarge van 10 meter. Een GPS unit werkt zelf vaak met barometrische druk om de hoogtemeters te turven tijdens de rit. Die twee verschillende methodes zorgen ervoor dat er wel eens wat afwijking kan zitten tussen het totaal aantal hoogtemeters. Topografisch is vaak het absolute minimum aan hoogtemeters dat je die dag op het menu hebt staan, barometrisch is doorgaans nauwkeuriger, al durft die ook wel eens te overschatten.
 
Als Karoo er ooit in slaagt een mount te maken waar hun toestel niet afbreekt ben ik een koper. Na versie 1 had ik gehoopt dat versie 2 (met andere mount!) een verbetering zou zijn maar het blijkt van niet. Wachten op versie 3 dan maar
(Nog) Geen ervaring met de mount van Hammerhead zelf, maar ze leveren er standaard een onderdeel bij die je op de Karoo bevestigd waardoor je standaard Garmin-mounts kan gebruiken. Werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan