De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Update: sensor werkt weer normaal. Had iets gelezen over een slechte sensor icm een magnetisch veld door de ketting.

Ben dan op men fiets gesprongen en telkens als ik men pedalen stilhield, werkte de sensor normaal. Wanneer ik trapte, begon hij weer raar te doen. Heb de sensor dan maar eens op mijn voorwiel gehangen en daar werkt het perfect!

Lijkt dus idd iets met de ketting te zijn, had er nog nooit van gehoord.
 
Morgen voor de eerste keer zelf een cassette plaatsen op mijn tacx. Er ligt een 10 sp op, moet er een 9sp opleggen voor mijn fiets. Zal ook een spacer moeten plaatsen. Zaken waar ik op moet letten?
 
Dat je kleinste kransje mooi op de cassette ligt (er is 1 smallere nok op de freehub body, die smallere nok moet in het smallere gaatje van het 11T kransje. En dat je borgring ook mooi recht in de schroefdraad gaat, en niet scheef. Mag behoorlijk aangedraaid worden (40Nm uit het blote hoofd).
 
Heb bij mijn MTB vorige keer een nieuwe crank erop gezet.
Uitboren kan niet, grotere arm werkte ook niet, de momentsleutel van het werk die tot 100 Nm gaat was zelfs niet sterk genoeg...

Sinds dan om de zoveel tijd pedalen is los en een beetje vet in de schroefdraad.
Waarom kon uitboren niet ? Ik veb dat al gedaan. Dan het gat iets groter boren en een helicoil er in. Kost maar 1/10 van een nieuwe crank.
 
Damn, die nieuwe Radon Render 9.0 :love:

met mijn knieproblemen in het achterhoofd dat het er wss niet meer op gaat verbeteren de komende jaren ben ik toch ook rekening aan het houden met een e-mtb als volgende.

csm_499890_d5c2b48b9f.jpg
 
Na 3 seizoenen op de rollen mijn stuur toch maar eens vervangen, teveel gebroken sturen gezien op Zwift fora om het niet te doen.
Dit is nadat ik het zout met een breekmes al heb weggehaald op die plaats. Je ziet hoe het alu is weggewreten, als je dan weet hoe dun zo'n stuur is. Better safe then op mijn gezicht gaan.
IMG-20210802-132034-01-01-01.jpg
 
Na 3 seizoenen op de rollen mijn stuur toch maar eens vervangen, teveel gebroken sturen gezien op Zwift fora om het niet te doen.
Dit is nadat ik het zout met een breekmes al heb weggehaald op die plaats. Je ziet hoe het alu is weggewreten, als je dan weet hoe dun zo'n stuur is. Better safe then op mijn gezicht gaan.
IMG-20210802-132034-01-01-01.jpg
blij dat ik altijd een handdoekje op m'n stuur leg (handen zweten teveel en dan is dat stuurlint nat)
 
Ik heb ook altijd wel een handdoek om mijn stuur hangen of rond mijn nek, maar niet op mijn shifters.
Aan de linkerkant zie ik helemaal niks, met dat ik rechts blijf schakelen zal ik vooral mijn linkerhand gebruiken om mijn handdoek vast te pakken zeker.

Goed ja, af en toe een stuur vervangen is nu ook geen ramp. Ik wou toch al langer een smaller proberen. Het is erger voor de mensen die dit fenomeen niet kennen. Bij deze is iedereen op BG gewaarschuwd :tongue:
 
Na 3 seizoenen op de rollen mijn stuur toch maar eens vervangen, teveel gebroken sturen gezien op Zwift fora om het niet te doen.
Dit is nadat ik het zout met een breekmes al heb weggehaald op die plaats. Je ziet hoe het alu is weggewreten, als je dan weet hoe dun zo'n stuur is. Better safe then op mijn gezicht gaan.
Damn, en hoe komt dat dan?
 
Mopje he! 't Is idd wel een mooie fiets.

Ik hou de e-boot zo lang mogelijk af, maar begin toch wel last te krijgen in de linker knie als ik stevig doortrap.

En ben ook ni meer van de jongste hé :lol: de 45 nadert al met rasse schreden! Dus ja, ik overweeg het wel.
 
Ik hou de e-boot zo lang mogelijk af, maar begin toch wel last te krijgen in de linker knie als ik stevig doortrap.

En ben ook ni meer van de jongste hé :laugh: de 45 nadert al met rasse schreden! Dus ja, ik overweeg het wel.
Bij ons in de mtb club beginnen ze pas rond de 55-60 naar e-mtb over te schakelen. Meestal na serieuze fysieke complicaties.
Ge hebt nog effe te gaan als de knie het houdt😉
 
Terug
Bovenaan