Nee, heb niet zo een sleutel met lange greep.. Zal eerst zo eentje halen..Methode uit filmpje hierboven ook geprobeerd?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, heb niet zo een sleutel met lange greep.. Zal eerst zo eentje halen..Methode uit filmpje hierboven ook geprobeerd?
Hoe dom...Pedalen als xt of ultegra hebben enkel nog maar een inbus.
Exact, het grootste probleem is dat veel mensen een pedaal zo hard vastzetten als ze kunnen. Gewoon vast zonder veel kracht is écht wel voldoende.Pedalen draaien zichzelf vaster als je vooruit trapt, dus het is in principe zelfs niet nodig om die met grote kracht vast te zetten.
Da's toch een fabeltje dat circuleert op het internet?Pedalen draaien zichzelf vaster als je vooruit trapt, dus het is in principe zelfs niet nodig om die met grote kracht vast te zetten.
Precessie door een excentriek. Omdat er een afstand is tussen het punt waar de kracht van je been op het pedaal komt, en waar de pedaal de kracht doorgeeft aan de crank zit je daar met een hefboomwerking. Omdat het ding ook ronddraait, "walst" de pedaalas eigenlijk een beetje in de schroefdraad van de crank, en draait die zichzelf vast, omdat de as niet perfect excentrisch zit in het schroefgat (het scheelt een paar duizendste van een millimeter). Als de schroefdraad perfect aansluit, er 0 speling is of de as perfect excentrisch is, dan is dat inderdaad niet het geval. Maar een schroefdraad heeft altijd een beetje speling (tenzij je die gaat borgen met een draadborgmiddel, teflon of vlas).Da's toch een fabeltje dat circuleert op het internet?

Onmogelijk. Brussel-stad en randgemeenten is absolute kak om in te fietsen. Maar ik ken de regio, dus ik kan wel iets fabriceren. Zal een GPXje doorsturen. Voor de koersfiets of gravelbike?wat gemeenten in en rond Brussel moeten afvinken
Ik had wel nog problemen met mijn garmin snelheidsensor
Heb bij mijn MTB vorige keer een nieuwe crank erop gezet.Rotsvast, niet normaal. Er staan blaren op mijn handen van te wringen en nog geen beweging in.
Zure appel FTW, doe dat ook wel voor LTBEIk zou voor de LTBE challenge nog eens wat gemeenten in en rond Brussel moeten afvinken. Heeft er iemand tips voor een aangename route? Is de fietsinfrastructuur daar een beetje in orde of moet ik gewoon door de zure appel heen bijten?
![]()
Schermafbeelding-2021-08-01-om-13-45-10
Image Schermafbeelding-2021-08-01-om-13-45-10 hosted in ImgBBibb.co
Onmogelijk. Brussel-stad en randgemeenten is absolute kak om in te fietsen. Maar ik ken de regio, dus ik kan wel iets fabriceren. Zal een GPXje doorsturen. Voor de koersfiets of gravelbike?
Vertrekken aan een station of een parking (en van waar dan: noord oost zuid of west)?Alvast bedankt!
Wielsensor, dezeIs het eentje met een wielsensor, of puur op GPS-data?
I come from the north! Sint-Joost-Ten-Node of Kraainem zal het dichtstbij zijn. Als je uw route onder de 70 à 80km kan houden, is het nog doenbaar om met de fiets te komen. Als ik met de fiets richting Brussel kom, zal dat via de F1 fietsostrade zijn.Vertrekken aan een station of een parking (en van waar dan: noord oost zuid of west)?
Een nieuwe crank is een oplossing, maar heb gewoon nieuwe schoenen besteld met plaatjes ipv te blijven wringen. De fietsenmaker zal lachen volgende keer..Heb bij mijn MTB vorige keer een nieuwe crank erop gezet.
Uitboren kan niet, grotere arm werkte ook niet, de momentsleutel van het werk die tot 100 Nm gaat was zelfs niet sterk genoeg...
Sinds dan om de zoveel tijd pedalen is los en een beetje vet in de schroefdraad.
www.kasmedia.nl