De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Giro zou ook breder zijn, geen ervaring mee. Zelf heb ik ook bredere voeten en ben ik tevreden van Specialized, niet de S-Works versie, die waren mij te smal.
 
Fizik was bij mij één grote ramp door te brede voeten.
Tot mijn verbazing gewoon mogen terugsturen naar Futurum na een serieuze modderrit.



Cassette bij Mantel kunnen bestellen.
Had me geregistreerd voor zo een mail te ontvangen als ze voorradig waren.
Mail ontvangen. Ik had net de laatste en had de mail nog geen kwartier.


Nu nog zien of het effectief aan gaat komen vandaag :)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook brede voeten en northwave maar na langere ritten ook last, heb nu specialized gekocht ben eens benieuwd.

Heb er ook de andere binnenzolen bijgekocht heb de +++ versie nodig dus had ik al lang moeten doen 😅
 
Merci voor de headsup. Uit gewoonte ook even gaan kijken bij Van Eyck, en hoewel de 105/HG700 cassettes daar niet op voorraad waren, waren de 11-40 cassettes van de SLX-reeks er wel. En 22€ goedkoper dan bij de Duitse/Nederlandse grootgrutter. Dus toch maar snel eventjes een besteld.
 
Merci voor de headsup. Uit gewoonte ook even gaan kijken bij Van Eyck, en hoewel de 105/HG700 cassettes daar niet op voorraad waren, waren de 11-40 cassettes van de SLX-reeks er wel. En 22€ goedkoper dan bij de Duitse/Nederlandse grootgrutter. Dus toch maar snel eventjes een besteld.
Van Eyck is idd regelmatig de goedkoopste. Ok je hebt week geduld nodig voor het bij u is maar dat is het dan ook
 
Ja, Van Eyck heeft soms echt rare prijzen. Dan echt zwaar onder de prijzen van anderen gaan voor het ene product, en voor het andere dan echt volle MSRP vragen. Afgelopen maand ook 2 Schwalbe Pro One tanwall TLE banden gevonden daar, voor de prijs van de One (wat denk ik 40% korting is ofzo), en effectief gewoon op voorraad, terwijl geen enkele andere winkel die binnen had, of zelfs maar kon zeggen wanneer die binnen gingen komen.
 
Enige vervelende vind ik dat de website/webshop van Van Eyck bijzonder ongebruiksvriendelijk is... maar blijft vaak erg goedkoop.
 
Nog een vraagje, "verkrampte" voeten, ligt het aan gewenning van vast te zitten met je voeten? Te kleine schoenen? ...?

Ik doe ze al iets minder vast en dat helpt al om minder snel/geen slapende voeten te hebben.
Northwave Core Plus 2. Deze al gekozen omdat de schoenen van Sidi te smal zaten toen ik ze pastte in de winkel.
Kan vanalles zijn... Schoen te smal/te klein, schoenplaatjes die niet 100% correct staan, slechte zool, etc...
Ik heb ook soms wat last van een 'verkrampte' voet bij Fizik, in het midden van mijn rechtervoet; aan de linkervoet geen enkel probleem...

Ik ben allesbehalve een Specialized-fan, maar hun schoenen waren (voor mij althans) altijd zeer goed.
Met de Northwave Celsius winterschoenen (spd) heb ik niks last.
Overlaatst bij Van Eyck de Northwave Rebel 2's gepast en die zaten uitermate slecht...
Ik was op zoek naar schoenen voor de gravelbike en uiteindelijk de Shimano RX800 gekocht.
Deze schoenen zaten perfect, terwijl de Shimano XC701 niet goed zaten (mijn voeten wiebelden daar precies in).

Kortom, schoenen zijn zeer persoonlijk.
Zelfs bij eenzelfde merk kunnen er onderling grote verschillen zijn.
 
Heb ook dringend nieuwe zomerschoenen (MTB) nodig. Oude van Bontrager zijn al 7 jaar oud en helemaal versleten. Uitermate content van mijn winterschoenen Northwave Celsius XC Arctic GTX. De Shimano XC501 ziet er mij wel deftig uit prijs/kwaliteit (zoek iets van max 125-150€)
 
En toen hoorden we niets meer van Langun... Mannekes, ik heb er niets mee te maken hé :unsure: :laugh:
Ik ging letterlijk privé antwoorden dat de route goedgekeurd is 😁

2 paden die ik gravel light zou noemen (Ravel vanaf Bastogne, andere kan ik niet onmiddellijk benoemen), dat is perfect te rijden met een koersfiets. 1 keer ging hij een doorsteek maken over grote keien maar daar was het zeer duidelijk dat dit was om een ruime bocht van asfalt weg af te snijden.

Qua hoogtemeters kwamen ridewithgps en mijn Garmin niet overeen, Garmin heeft er een dikke 250 meer geregistreerd, ik hoopte dat de laatste 30km gewoon vlak ging zijn 😂
 
Exact 1 maand geleden heb ik gehoord van de klantenservice van Bikester dat ze het geld van mijn aankoop terug hebben gestort.
Het geld staat dus nog altijd niet op mijn rekening. De laatste mail dateert van vorige week waar ze zeiden dat ze de fout hadden gevonden en het geld binnen de 4 dagen op mijn rekening zou staan.

Wat zijn volgende stappen die ik kan ondernemen? Het gaat over een bedrag van 60€, maar het is gewoon uit principe.
Ik heb zo'n gevoel dat die er gewoon mee aan't lachen zijn.

*edit: ik heb hen meegedeeld dat ik contact heb opgenomen met test-aankoop.
 
Exact 1 maand geleden heb ik gehoord van de klantenservice van Bikester dat ze het geld van mijn aankoop terug hebben gestort.
Het geld staat dus nog altijd niet op mijn rekening. De laatste mail dateert van vorige week waar ze zeiden dat ze de fout hadden gevonden en het geld binnen de 4 dagen op mijn rekening zou staan.

Wat zijn volgende stappen die ik kan ondernemen? Het gaat over een bedrag van 60€, maar het is gewoon uit principe.
Ik heb zo'n gevoel dat die er gewoon mee aan't lachen zijn.

*edit: ik heb hen meegedeeld dat ik contact heb opgenomen met test-aankoop.
Test aankoop is al even hard om te lachen!
 
Vandaag kledij van Sportful (supergiara bibs + jersey gepast) en ik krijg mijn bizarre lijf gewoon in een L geworsteld :bow:
De bretellen zitten inderdaad iets strakker, maar een XL gaat te groot zijn qua broek.
Icm een baselayer voel je de bretellen nauwelijks; hopelijk een van de dagen droog weer zodat ik mijn tenue al eens kan testen :)
 
Terug
Bovenaan