De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Oude 350 heeft ook een ratchet, maar met grove vertanding. Je moet dus kijken naar de degrees of engagement, of dat 20° is (oud) of 10° (nieuw).
Euh zie je dat aan de buitenkant?
Die me fiets meegaf dacht oude maar hij was niet zeker. Maar volgens hem maakte dat niet zoveel uit, 'enkel wedstrijdrenners gaan mss echt verschil voelen'
 
Nee, maar je kunt je wiel eens een volledige tour laten draaien, en dan tellen hoeveel keer die klikt per omwenteling? :unsure: (of een halve tour, en maal 2 doen).
 
Hoe valt agu eigenlijk van maat? Ik heb een regenjasje gezien van agu maar wil het toch graag een beetje strak hebben.
 
Ondertussen bezig aan dag 4 in mijn ronde door België, de benen zitten nog vrij goed, al begin ik nu aan de Ardennen.

Over mijn route ben ik niet helemaal te spreken, er zaten de afgelopen dagen redelijk wat gravel stroken in, ik ben niet vies van eens een strookje verhard grind maar regio Leuven liep het toch de spuigaten uit. Ik hoopte dat dit in de Ardennen ging minderen, helaas.. Deze ochtend vertrokken in Sprimont en de eerste 10km heb ik een goeie kilometer asfalt gezien, vooral de afdalingen in grind/keien zijn verschrikkelijk… Touring mag zich schamen om zo’n route te maken en er dan reclame mee te maken terwijl ze hem rijden op een retro koersfiets, daar breek je gewoon je nek mee.

Vandaag hou ik me wel op de grotere wegen om Spa - Malmedy - Durbuy te doen. Indien iemand een koersfiets waardige route heeft van Durbuy naar Virton hoor ik het graag, 100-120km regio.
 
maar regio Leuven liep het toch de spuigaten uit
Weet je ineens waarom iedereen in het Leuvense een gravelbike heeft. Qua verhard heb je hier weinig keuze.

Durbuy-Virton, ben je volgens mij het beste af als je de RV7 volgt tot in La Roche En Ardenne, en dan de EV5 tot in Martelange (of in Wyompont de RV6 als je over Bastogne wil ipv door de bossen), en in Martelange dan de Rue de Habay - Rue Bonaparte tot Habay la Neuve, en dan van daar de N87 tot Virton.
 
Ik krijg mijn 106cm omvangrijk buisvormig lijf in een L-broek gefrot. 't Zijn zeker geen Italiaanse maten.
Ik verslikte me in mijn broodje toen ik dit las :D

Hoe valt agu eigenlijk van maat? Ik heb een regenjasje gezien van agu maar wil het toch graag een beetje strak hebben.
Het is idd zeer lastig om online zaken te kopen als je je maat niet weet.
Bij sommige merken is er dan nog eens een andere maatvoering onder de verschillende collecties.

Ik heb me gewaagd aan een L-truitje in Sportful, terwijl ik voor andere merken ook een L heb.
Helaas nog niet geleverd :(
Indien het niet past dan kan je steeds ruilen (bv bij Futurum, Mantel, ...)
 
Nee, maar je kunt je wiel eens een volledige tour laten draaien, en dan tellen hoeveel keer die klikt per omwenteling? :unsure: (of een halve tour, en maal 2 doen).
18 voor een ganse tour (en 9 voor een halve ;)).

Als bovenaan moedermeule de boomgaarden in gaat en dan die grind/steen naar beneden wat is me dat geworden azo een geul levensgevaarlijk
 
18 voor een ganse tour (en 9 voor een halve ;)).

Als bovenaan moedermeule de boomgaarden in gaat en dan die grind/steen naar beneden wat is me dat geworden azo een geul levensgevaarlijk
Dus de oude :)

maar die ratchets zijn een upgradebaar mocht het storen. Als je zelden op technisch terrein fietst zal dat niet hoor, no worries
 
Ik verslikte me in mijn broodje toen ik dit las :D


Het is idd zeer lastig om online zaken te kopen als je je maat niet weet.
Bij sommige merken is er dan nog eens een andere maatvoering onder de verschillende collecties.

Ik heb me gewaagd aan een L-truitje in Sportful, terwijl ik voor andere merken ook een L heb.
Helaas nog niet geleverd :(
Indien het niet past dan kan je steeds ruilen (bv bij Futurum, Mantel, ...)
Van sportful denk ik peut. Zijn kleine maten.
Ik ga toch eerst bij een Van Eyck passen en dan zien hoe of wat. ( bioracer, vermarc, assos, northwave, craft zijn wat gelijke maten )
 
Nog een vraagje, "verkrampte" voeten, ligt het aan gewenning van vast te zitten met je voeten? Te kleine schoenen? ...?

Ik doe ze al iets minder vast en dat helpt al om minder snel/geen slapende voeten te hebben.
Northwave Core Plus 2. Deze al gekozen omdat de schoenen van Sidi te smal zaten toen ik ze pastte in de winkel.
 
Geen idee wat je bedoelt met verkrampte voeten. Ik dacht aan bloed dat wordt afgesneden, maar dat is het blijkbaar niet. Treedt het snel op?

'k ga ook op zoek moeten naar nieuwe schoenen. Bij het vorige paar heeft de tip van de rechterschoen het begeven en plooit hij open langs onder. Daarnet was ik bij mijn lokale fietsenwinkel om iets op te halen. Even gekeken naar de schoenen, best beperkte keuze.

Een fizik terra x4 aan gehad. Voelde op't eerste zicht wel goed aan, al vind ik comfort van schoenen beoordelen altijd heel lastig in de winkel. Ik weet ook niet of ik ze mooi of lelijk vond :p
Het zijaanzicht vond ik mooi, het zicht van boven niet.
 
Geen idee wat je bedoelt met verkrampte voeten. Ik dacht aan bloed dat wordt afgesneden, maar dat is het blijkbaar niet. Treedt het snel op?

'k ga ook op zoek moeten naar nieuwe schoenen. Bij het vorige paar heeft de tip van de rechterschoen het begeven en plooit hij open langs onder. Daarnet was ik bij mijn lokale fietsenwinkel om iets op te halen. Even gekeken naar de schoenen, best beperkte keuze.

Een fizik terra x4 aan gehad. Voelde op't eerste zicht wel goed aan, al vind ik comfort van schoenen beoordelen altijd heel lastig in de winkel. Ik weet ook niet of ik ze mooi of lelijk vond :p
Het zijaanzicht vond ik mooi, het zicht van boven niet.
Gij ziet mij er nogal een breedpotige uit op ‘t eerste zicht... dan zijn Fiziks bijzonder ongeschikt. Dat voel je inderdaad niet meteen, maar de drukpunten komen snel naar boven. Heel persoonlijk natuurlijk.

Northwave is het enige merk dat mij qua kwaliteit/fit/looks steeds kan blijven bekoren. Spijtig dat ze een eigen versie van BOA hebben, hoewel ik ze ook begin te appreciëren.
 
Terug
Bovenaan