Mr.Fingers
Well-known member
Daarom dat ik dus ook niet aan van die tourtochten meedoe (en zeker niet van Golazo).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die heb ik vorig jaar gedaan, de zwaarste meerdaagse die ik al gedaan heb. Gelukkig had ik een "corona" conditie (mijn record jaar).Zopas terug van de Alps Epic; vijf volwaardige ritten vooraf gegaan door een proloog.
Het evenement is bijzonder goed geregeld. Je moet je nergens iets van aantrekken, alleen fietsen. Je baggage wordt voor je in je hotel gezet. Je fiets geef ja na aankomst af en die wordt voor jou gekuist en gesmeerd. Problemen aan de fiets worden gerepareerd door lokale fietsenmakers. Zelf heb ik nul problemen gehad.
De fietsen worden 24/7 bewaakt in het bikepark en dat is echt een indrukwekkend zicht. Allemaal topfietsen uiteraard.
Deze ervaring is waarom je met de mountainbike rijdt en oefent waar je kunt.
Volgend jaar opnieuw, met kleiner tandblad vooraan, dat zal ook al veel schelen.

Zulke trails doe je dan ook niet met een gravelbike. De fiets is daar niet op voorzien, dus moet je het terrein aanpassen aan de mogelijkheden van de fiets. De inslag is daar ook totaal anders: lange afstanden maken het daar hard. Gravellen is eigenlijk de ultieme endurance-sport op de fiets.
Lijkt me wel een bucketlist dingetje voor fervente gravelrijders.Gaan puur voor de winst.Golazo is idd diep triest
Ik zit mee in organisatie loopwedstrijd.Gaan puur voor de winst.
Overpriced toertochten, proberen hier en daar een keer een bekend gezicht in de kijker te zetten om wat extra volk te trekken.
Organisatoren proberen meestal onderling wat met elkaar af te spreken zodat ze niet teveel in elkaars vaarwater terecht komen (aka dat toertochten niet in dezelfde weekends vallen).
Golazo veegt daar vierkant hun kl*ten aan...
Een van hun graveltochten viel samen met een andere grote gravelevent die jaarlijks een zeer mooie graveltocht uitstippelt.
Laat ons zeggen dat hier veel achterbaks gedoe aan te pas kwam, waardoor ik principieel nooit iets van Golazo zal rijden...

Daar kan misschien wel verandering in komen.Grote probleem is dat ze geen deftige concurrentie hebben. In Nederland heb je 2 grote organisaties voor loopevenement en die bevindingen elkaar met aantrekken van 'toppers' met startgeld bv (zelfs Belgen gaan meer daar lopen want verdienen er nog iets aan, alle onkosten gedekt ...)

Gaat populair worden want iedereen gaat het ineens willen doen. Beetje hetzelfde als wat bij dirty Kansa enzo gebeurt is.Ik ben dan weer iemand die hoopt dat gravel nooit zo zal verworden als het gewone wegwielrennen. Het hele "kleinschalige" en amateuristische daaraan is net wat het de charme geeft. De events die 666Gravel, Smugglers Path, Dirty Boar,... doen zijn eigenlijk al perfect, net doordat ze zo kleinschalig zijn, met pakweg een maximale grootte van 50 deelnemers.
Ik heb gemerkt dat Yuzzu (van die verzekeringen) nu ook op de gravel-kar is gesprongen, met Golazo als drijvende kracht erachter. Ben eens benieuwd dat hun "rondje Hageland" een unieke route is, of gewoon gekopieerd is van Gerd Maes.
Zal wel terug minderen na een jaar of twee zeker? Zeker van die corona fietsers... Je kon ze er zo uithalen vorig jaarGaat populair worden want iedereen gaat het ineens willen doen. Beetje hetzelfde als wat bij dirty Kansa enzo gebeurt is.
Wielrennen is enorm populair geworden en de corona heeft er geen goed aan gedaan
Met eigen ervaring wel, maar er zijn er toch meer die blijven hangen dan terug stoppen precies. Ineens merken ze wel dat het bevrijdend is, en ook toffet dan de druk van groepssport somsZal wel terug minderen na een jaar of twee zeker? Zeker van die corona fietsers... Je kon ze er zo uithalen vorig jaar

Zet uw klok erop gelijk, als golazo zich ermee moeit dan is het naar de klote.Ik ben dan weer iemand die hoopt dat gravel nooit zo zal verworden als het gewone wegwielrennen. Het hele "kleinschalige" en amateuristische daaraan is net wat het de charme geeft. De events die 666Gravel, Smugglers Path, Dirty Boar,... doen zijn eigenlijk al perfect, net doordat ze zo kleinschalig zijn, met pakweg een maximale grootte van 50 deelnemers.
Ik heb gemerkt dat Yuzzu (van die verzekeringen) nu ook op de gravel-kar is gesprongen, met Golazo als drijvende kracht erachter. Ben eens benieuwd dat hun "rondje Hageland" een unieke route is, of gewoon gekopieerd is van Gerd Maes.
Kan je evengoed een oude damesfiets nemenWat mij vooral opvalt is dat veel fietsers zichzelf veel te serieus nemen. Krampachtige grimas op, blik strak vooruit en oog voor niets of niemand. Vooral op de racefiets zie je ze vaak zo rijden en dan kan er zelfs geen goeiedag of een knikje vanaf. Als je het niet leuk vindt om te fietsen, zoek dan een andere hobby é.
Ik groet echt alles en iedereen, sla al eens praatje met wandelaars en geniet van het buiten zijn. En pr’s op strava zijn tof, maar je wint daar niets mee.