De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Miljaarde, dat is balen! Succes met het herstel, en hopelijk heb je toch iets aan uwen Alps Epic. Zal zeker een machtige ervaring worden!

Dit weekend staat La Roche op de agenda. De eerste keer dat ik daar ga fietsen, naar achouffe marathon pre-corona.
Ik dacht eraan 2 etappes van de BeMC te doen. Of zijn er nog andere routes die ik moet gedaan hebben? Ik zag dat ze tijdens de BeMC de Ourthe oversteken… maar ik ga me toch een bruggetje zoeken voor een simpel trainingsritje hoor.
Bemc ritten bevatten veel, héél veel stukken waar je niet mag rijden buiten het event. Dat gaat echt geen leuke rit zijn :)

In houffa en La Roche kan je alle lussen combineren? Dan ga je wel een paar topstukken missen, maar als er veel wandelaars zijn wil je toch zeker zijn dat je op mtb terrein zit.
 
Miljaarde, dat is balen! Succes met het herstel, en hopelijk heb je toch iets aan uwen Alps Epic. Zal zeker een machtige ervaring worden!

Dit weekend staat La Roche op de agenda. De eerste keer dat ik daar ga fietsen, naar achouffe marathon pre-corona.
Ik dacht eraan 2 etappes van de BeMC te doen. Of zijn er nog andere routes die ik moet gedaan hebben? Ik zag dat ze tijdens de BeMC de Ourthe oversteken… maar ik ga me toch een bruggetje zoeken voor een simpel trainingsritje hoor.
Ik zou gewoon verder rijden naar Spa en daar de toertocht rijden die dit weekend door gaat?

Geen miserie met verboden paadjes, afgesloten stukken, ... En mooier dan de vaste routes normaal gezien.
 
Ik zou gewoon verder rijden naar Spa en daar de toertocht rijden die dit weekend door gaat?

Geen miserie met verboden paadjes, afgesloten stukken, ... En mooier dan de vaste routes normaal gezien.
Welke toertocht gaat in Spa door? Ik vind daar niets van terug online.
 
Welke toertocht gaat in Spa door? Ik vind daar niets van terug online.
Die van GGHF (de tegenhanger van VWB voor de hoge venen).



En op hun facebook :
Geen bevoorrading onderweg, meenemen aan de start.
Geen douches, geen kleedkamers

Geen voorinschrijving nodig.




Zijn trouwens maanden geleden ook al toertochten doorgegaan in Thuin bijvoorbeeld.
Beste agenda om in het oog te houden is die van de 02Bikers : https://www.bikers.be/agenda.asp?pageID=124&countryID=1&first=true

Op die agenda zal je zien dat er dit weekend een heel pak te doen is.
Het nadeel van die agenda is dat daar alles op staat. Competitie wedstrijden, jeugdwedstrijden, .... Dus goed kijken of het wel een toertocht is daar.
 
Die van GGHF (de tegenhanger van VWB voor de hoge venen).



En op hun facebook :
Geen bevoorrading onderweg, meenemen aan de start.
Geen douches, geen kleedkamers

Geen voorinschrijving nodig.




Zijn trouwens maanden geleden ook al toertochten doorgegaan in Thuin bijvoorbeeld.
Beste agenda om in het oog te houden is die van de 02Bikers : https://www.bikers.be/agenda.asp?pageID=124&countryID=1&first=true

Op die agenda zal je zien dat er dit weekend een heel pak te doen is.
Het nadeel van die agenda is dat daar alles op staat. Competitie wedstrijden, jeugdwedstrijden, .... Dus goed kijken of het wel een toertocht is daar.
Ah enkel op zondag, cava.
Wij hebben met enkele vrienden al een tijdlang afgesproken om nu zaterdag in Spa te gaan mountainbiken. Moest dat gelijkvallen met een toertocht, konden we dat doen. Nu zal ik enkele routes op mijn gps inladen.
 

Speciaal :unsure:
En weten dat zoiets eigenlijk vrij simpel in elkaar zit.
Een 15tal jaar geleden hebben we bij ons in de ploeg waarschijnlijk het prototype hiervan gehad.
Een vader (van opleiding ingenieur) had voor zijn crossende zoon zoiets in elkaar geknutseld voor als hij op het einde zou moeten sprinten op de weg (cyclocross=slappe tubes, niet ideaal om op te sprinten).
Zat eigenlijk simpel in elkaar. CO2 bommetje door middel van slangetje bevestigd aan een spaak en zo op het ventiel. Via een knop op het stuur kwam de co2 vrij en werden de tubes keihard gezet.
Het heeft welgeteld 2 crossen geduurd tot de commissarissen langskwamen om te zeggen dat dit verboden was.
 
Staat letterlijk op hun site :p

  • Never a flat tyre; even small leakages can be compensated by continuously adding air via our system
Ik ging er vanuit dat die gewoon lucht heen en weer deed gaan tussen die dikke naaf en band.
Maar als ge kunt blijven lucht bijpompen? Dan kan dat echt lucht aanzuigen of watte?
 
Weken is het halve werk, als je echt taai vet hebt (KMC, looking at you!) moet je toch ook wel wat schrobben om alles eraf te krijgen.
 
Ik zou gewoon verder rijden naar Spa en daar de toertocht rijden die dit weekend door gaat?

Geen miserie met verboden paadjes, afgesloten stukken, ... En mooier dan de vaste routes normaal gezien.
Hmmm thx voor de tips!

Mss dat dit inderdaad een optie kan zijn… alhoewel ik liefst zondagmiddag kort na de middag naar huis ga.

ik bekijk het nog ff. Maar de BeMC heb ik dus achterwege gelaten, aangezien deze dus niet aan te raden zijn.
 
Yep, ik heb die recent gekocht. Zalige broek maar goed opletten voor de maat. Ik heb een xl voor 1m86 en 73kg.
Mijn favoriete truitje is er ook eentje van Sportful, en hun Giara short heb ik ook.

Bij futurum is het nog 15% op korte broeken volgens mij...
Ik heb voor Bioracer en Craft maat M voor de bib en een L voor de shirt. Dus ik vermoed een L bib en XL shirt?
Ben zelf 1m72 en 80kg 🤪
 
Ik heb voor Bioracer en Craft maat M voor de bib en een L voor de shirt. Dus ik vermoed een L bib en XL shirt?
Ben zelf 1m72 en 80kg 🤪

Ik stel mij vragen hoe een L u kan passen. Dat is toch veel te lang?
1m78, 67kg (beetje te vet, fucking rona) en altijd een S. Qua lengte is dat echt ideaal. Een M dat is bijna een slaapkleed.
 
Verdict:

Iliotibiale band syndroom
Het iliotibiale band frictie syndroom is een veel voorkomende overbelastingsblessure bij sporters. Het komt vooral voor bij duursporters die veel repetitieve bewegingen dienen te doen zoals: hardlopers, triatleten, voetballers en wielrenners.


Mégaklote. Vanaf zaterdag stonden er 5 marathonritten gepland. 't Zal heel op't gemakje naar boven zijn en mij ook beperken tot de korte afstand om de knie niet verder (of niet veel verder) om zeep te helpen :(

Conditie zit heel goed, technisch afdalen heel grote stappen vooruit gezet het voorbije jaar, 3-4 kg afgevallen, en dan een knie die moeilijk gaat doen :(
Ik wil al jaren meedoen aan zo'n event.

Heb dat in het begin van het jaar ook gehad en enkele jaren geleden ook al eens.
Wat ga je doen om dit aan te pakken?
 
Ik stel mij vragen hoe een L u kan passen. Dat is toch veel te lang?
1m78, 67kg (beetje te vet, fucking rona) en altijd een S. Qua lengte is dat echt ideaal. Een M dat is bijna een slaapkleed.
Ik heb vrij stevige benen (als in gespierd, geen vette benen). In een S geraak ik tot aan mijn knie… Ik heb in normale broeken een M, maar Italiaanse maten vallen erg klein uit, dus dat is eerder een L.
 
Ik heb voor Bioracer en Craft maat M voor de bib en een L voor de shirt. Dus ik vermoed een L bib en XL shirt?
Ben zelf 1m72 en 80kg 🤪
Van Craft heb ik een M bib en shirt, sportful beide XL...

De Supergiara had ik aanvankelijk in een L besteld, en mijn benen geraakten er nog wel in (krap) maar de bretellen waren echt niet te doen...
 
Heb dat in het begin van het jaar ook gehad en enkele jaren geleden ook al eens.
Wat ga je doen om dit aan te pakken?
Ontstekingsremmers, kinesist en extra oefeningen/stretches

Wanneer ik terug ben zal het rusten worden om het te laten genezen.

Ik heb er nog nooit last van gehad, dus ik hoop dat het hierbij gaat blijven. Proberen om de stretches af e ntoe aan te houden om ervoor te zorgen dat het geen terugkerend fenomeen wordt. Al denk ik niet dat ik het zal volhouden...
 
Krijg mijn dub-cranks niet los :(
Hopen dat mijn buur vanavond me kan helpen die heeft meer tools, grotere hefboom nodig.

Hij kraakt dus dacht ik gooi het eens open :p
 
Terug
Bovenaan