De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ben wat aan het uitkijken naar een 'gravel' outfit.
Momenteel wat aan het kijken bij Castelli (Unlimited) en Rapha (Core).
Castelli bibshort kost zo'n 108€ bij Van Eyck en die van Rapha 135€.
Truitjes zijn zowat hetzelfde van prijs (70-80€).

Ik ben wat aan het uitkijken naar een 'gravel' outfit.
Momenteel wat aan het kijken bij Castelli (Unlimited) en Rapha (Core).
Castelli bibshort kost zo'n 108€ bij Van Eyck en die van Rapha 135€.
Truitjes zijn zowat hetzelfde van prijs (70-80€).
Ik heb die Rapha bib shorts en ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de kwaliteit ervan. Nogal snel sporen van slijtage. Ik zou ze niet opnieuw kopen. Mijn favoriete broeken blijven die van La Passione.

Ja, gravelbroeken zijn "cargo bibs". Vriendin van me heeft die Rapha-broek, en is daar erg van te spreken. Je kunt ook echt veel kwijt in die zakken.

Ik heb die Rapha bib shorts en ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de kwaliteit ervan. Nogal snel sporen van slijtage. Ik zou ze niet opnieuw kopen. Mijn favoriete broeken blijven die van La Passione.
LP is me vrij onbekend.
Zij hebben ook cargo bibs.
Is de maatvoering zowat hetzelfde als Craft en Bioracer?

edit: Italiaanse maatvoering, dus à la Castelli aka maatje groter :)

Laatst bewerkt:
Vraagje voor de handigen hier: carbon zadelpen voor het eerst sinds oktober ofzo nog eens willen losmaken om in te smeren met carbonpasta, maar geen beweging in te krijgen. Aero zadelpen, dus ronddraaien lukt niet. Ga het nu zo laten want deze zomer fietsvakantie dus liever 'niet naar de kloten helpen. Ga hem dus daarna naar de fietsenmaker doen, tenzij hier iemand een foolproof manier heeft om dat los te krijgen? Gaat om carbon zadelpen in carbon frame (Giant TCR).

Vraagje voor de handigen hier: carbon zadelpen voor het eerst sinds oktober ofzo nog eens willen losmaken om in te smeren met carbonpasta, maar geen beweging in te krijgen. Aero zadelpen, dus ronddraaien lukt niet. Ga het nu zo laten want deze zomer fietsvakantie dus liever 'niet naar de kloten helpen. Ga hem dus daarna naar de fietsenmaker doen, tenzij hier iemand een foolproof manier heeft om dat los te krijgen? Gaat om carbon zadelpen in carbon frame (Giant TCR).
Opzich doet de carbonpasta zijn werk dan :sarcastic:

Dat je een aluminium en staal verbinding af en toe losmaakt om in te vetten kan ik begrijpen, maar bij carbon op carbon hoeft dat toch niet.

Opzich doet de carbonpasta zijn werk dan :sarcastic:

Dat je een aluminium en staal verbinding af en toe losmaakt om in te vetten kan ik begrijpen, maar bij carbon op carbon hoeft dat toch niet.
Carbon op carbon moet er juist carbon pasta tussen om te voorkomen dat die in elkaar "groeien"

De carbon-pasta is juist een wrijvingspasta die ervoor zorgt dat beide componenten op elkaar "grippen" zonder dat je daar zware klemkrachten op moet zetten (die zwaarder zijn dan de component in kwestie aan kan).

Een vaste carbon zadelpen: wiggelen en voorzichtig wrikken, en hopen dat die meekomt. Ik zou de crankset verwijderen, en dan met je voet (zonder schoen) op het BB steunen door het kader, terwijl je je handen rond het zadel pakt en naar je toe trekt.

De carbon-pasta is juist een wrijvingspasta die ervoor zorgt dat beide componenten op elkaar "grippen" zonder dat je daar zware klemkrachten op moet zetten (die zwaarder zijn dan de component in kwestie aan kan).

Een vaste carbon zadelpen: wiggelen en voorzichtig wrikken, en hopen dat die meekomt. Ik zou de crankset verwijderen, en dan met je voet (zonder schoen) op het BB steunen door het kader, terwijl je je handen rond het zadel pakt en naar je toe trekt.
Yup weet ik :) , maar was al een tijd geleden dat ik dat nog eens had aangebracht en dacht dat het niet slecht kon zijn om af & toe eens al het vuil vanonder de zadelpen te halen en eens opnieuw in te wrijven.
Ondertussen los gekregen met dit trucje: https://www.cyclechat.net/threads/giant-tcr-carbon-seatpost-in-carbon-frame.221879/post-4901751

The Participant must be a legal resident of France, Germany, Austria, Switzerland, Netherlands, United Kingdom, USA, or Canada (excluding Quebec) and be at least 18 years old and have reached the age of majority in their jurisdiction of residence.

Zijn hier mensen met (goeie) ervaringen met een Seasucker of Treefrog? De volgende wagen komt helaas zonder trekhaak en ik heb wel interesse in zo'n suction systeem.

In elk geval zou ik een 3-bike variant kiezen, ook al gaan er zelden 2 of meer fietsen op staan.

MP0003-4.png

Terug
Bovenaan