De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ze leggen niet zomaar wat boompjes om he.
Dat kadert wel altijd in bosbeheer.
Ze willen enkel nog inheemse bomen, ze willen ruimte geven aan laaggroei planten, ruimte aan andere bomen, vliegroutes voor bijen en vlinders vrijmaken,...
Daarom dat er op die foto een prachtige inlandse berk geveld is...

Wat zou een Edge Explore 820 nog waard zijn?
Na 6u navigeren + hartslagmeter met helderheid op 10% backlight gaat hij in battery save mode. Meestal wel voldoende dus voor de stevige ritten, maar ik heb liefst nog wat overschot. Ik ga dus kijken om te upgraden naar 530 of 830 na wat in te lezen / afhankelijk van waar ik al dan niet een deal vind
De edge 530 is toegekomen.

De Edge Explore 820 & (nieuwe) ANT+ sensor kan dus doorverkocht worden.
Ik ben niet echt een doorverkoper; wat is een faire prijs?

De edge 530 is toegekomen.

De Edge Explore 820 & (nieuwe) ANT+ sensor kan dus doorverkocht worden.
Ik ben niet echt een doorverkoper; wat is een faire prijs?

Nieuwprijs bij Amazon is 186euro voor de plus en 169euro voor de gewone.

De vraagprijs op 2dehands ligt daar precies dichtbij tot zelf meer, vraag mij altijd af of er iemand dat dan effectief koopt,
een verouderd gebruikt toestel vermoedelijk zonder garantie die je vaak nog moet afhalen aan zo een prijzen.

Ze leggen niet zomaar wat boompjes om he.
Dat kadert wel altijd in bosbeheer.
Ze willen enkel nog inheemse bomen, ze willen ruimte geven aan laaggroei planten, ruimte aan andere bomen, vliegroutes voor bijen en vlinders vrijmaken,...
Natuur & bos, ook wel de nazi's van de flora genoemd. Geen diversiteit, inclusie of integratie.

Ik zit daar ook komende zomer (laatste 2 weken van juli)! Cinglés du Ventoux staat op de planning, maar daarvoor neem ik wel racefiets mee, daar begin ik met mijn fully niet aan.. Zijn slicks dan niet de beste keuze sowieso?
Ik neem ook de mtb wel mee om hem ook eens offroad te doen (off-road naar boven zal zwoegen worden).
Hebben jullie ginder al wat leuke tracks gevonden toevallig voor de mtb?

Goede vraag, volg ik op. Wij gaan deze zomer ook naar de voet van de Mt Ventoux op vakantie en wil hem ook eens doen, maar ook op de mtb. Ik volg voor de bandenkeuze!

Slicks zijn inderdaad de beste keuze. Na wat opzoeken en mantel/futurumshop te bekijken kwam ik eerst op Schwalbe Kojak uit.

Maar dit zijn 35mm banden... En mijn 622x25 rims hebben volgens de tabellen minimum banden van 42mm (1,6") nodig.
Alhoewel ik niet begrijp waarom dit dan wordt verkocht, als ze niet aanraden dit op een standaard mtb wiel te plaatsen.

Uiteindelijk kwam ik als alternatief op banden voor E-bikes...
Continental Contact Speed reflex heeft 28" banden 42mm voor 622mm, wat dus zou moeten passen.

Waarschijnlijk ga ik voor deze. En kan ik ze nog gebruiken als zandbanden ook :-D

En mijn 622x25 rims hebben volgens de tabellen minimum banden van 42mm (1,6") nodig.
Hangt er ook vanaf hoe je ze gebruikt. Een te smalle band op een te brede velg zorgt voor een fragielere zijwand en een noppenpatroon dat niet goed werkt... maar op een slick op asfalt is dat laatste niet van belang. Het is niet ideaal, maar het kan minder kwaad dan een te brede band op een te smalle velg.

Een andere optie is de Schwalbe G-One Speed.

WTB's van't zelfde laken een broek. Moet je dikke sealant gebruiken (MucOff bvb), die coaten de zijwanden wel goed, en zorgen ervoor dat die niet lekken.

Ik heb deze van Trek. Je hebt er van verschillende soorten. Korte, lange, mini, dat je bars vlak zijn of meer omhoog wijzen. Van die mini clip on bars heb ik vroeger eens geprobeerd via een kameraad, dat was zo mijn ding niet. Op deze kan ik me goed leggen en ik zit echt super comfortabel.
Een kameraad heeft die van bbb, qua vorm vrij identiek aan die van mij. Een pak goedkoper maar waar je onderarmen op liggen is dat bij BBB foam terwijl dat bij trek gel is. En bij trek staan de bouten om het stuurtje te monteren langs de onderkant, wat het ook weer net wat handiger maakt om het al eens te demonteren.

Dat is me wat duur

Vriendin wilt aflossingduathlon doen en is niet stayeren maar voor mss maar 1 keer :p

Staat wel dat je zadel mss naar voor moet of kortere stuurpen maar daar wil ik van afblijven :p

Je hele positie meer naar voor zal vermoedelijk wel beter zijn, maar dan zou ik mijn stuur eigenlijk ook een pak lager moeten zetten want nu ga ik natuurlijk wel wat de hoogte in met het opzetstuur. Dusja, het is altijd een beetje een compromis. Aan mijn zadel ga ik niet beginnen foefelen, ik zit net prima :).

Dat is me wat duur

Vriendin wilt aflossingduathlon doen en is niet stayeren maar voor mss maar 1 keer :p

Staat wel dat je zadel mss naar voor moet of kortere stuurpen maar daar wil ik van afblijven :p
Ik heb dat stuurtje ook. De pads zijn verschuifbaar dus da’s al een plus tov de goedkopere. Het is wel meer een S-bocht dan de foto doet vermoeden. Ik had liever meer een upright J gehad, maar bon, da’s goesting.

Je hele positie meer naar voor zal vermoedelijk wel beter zijn, maar dan zou ik mijn stuur eigenlijk ook een pak lager moeten zetten want nu ga ik natuurlijk wel wat de hoogte in met het opzetstuur. Dusja, het is altijd een beetje een compromis. Aan mijn zadel ga ik niet beginnen foefelen, ik zit net prima :).
Ik gebruikte in korte triathlons geen pads en monteerde de bars aan de onderkant van het stuur. Ipv op de pads rusten je armen dan op het stuur, iets minder comfortabel maar meer dan geschikt voor korte afstanden (max 1u fietsen) en veel makkelijker om je fiets om te bouwen.

Ik gebruikte in korte triathlons geen pads en monteerde de bars aan de onderkant van het stuur. Ipv op de pads rusten je armen dan op het stuur, iets minder comfortabel maar meer dan geschikt voor korte afstanden (max 1u fietsen) en veel makkelijker om je fiets om te bouwen.
Dan moet je al +40km/u rijden of bedoel je 1/8e? Maar dat is zelden niet stayeren toch (en dus opzetstuur verboden tegenwoordig)

Dan moet je al +40km/u rijden of bedoel je 1/8e? Maar dat is zelden niet stayeren toch (en dus opzetstuur verboden tegenwoordig
Op een goede dag reed ik +40 gem op een vlakke omloop. Meestal zat ik net boven het uur . Als slechte zwemmer was de eerste 25-30km bijna altijd niet-stayer bij mij.

Dat was wel in de periode dat het opzetstuur nog mocht gebruikt worden in stayer-wedstrijden.

Verdomme de laatste tijd heb ik enorm veel pijn in mijn duim na het fietsen. Als ik eraf kruip verspringt er precies een pees ook een paar keer als ik mijn hand open en dicht doe.

Raar.. Ik rij nu een 4 jaar en nog nooit last van gehad. Het is begonnen na een kasseirit waarschijnlijk van te hard te knijpen in mijn stuur een hele periode.

Terug
Bovenaan