De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zie er nochtans veel naar cadzand gaan, zeker afgelopen lang weekend.
En dat zullen zeker niet de enigen geweest zijn die ergens in NL zitten.
Laat staan onlangs op het nieuws dat de terrassen daar eerder open waren, in sluis waren het allemaal Belgen.
Maar ik heb geen research gedaan of de verwijzing van mr.Fingers nagekeken dus ik ga het ook niet weerleggen ;)

Als het minder dan 48u is mag je toch vrij onbeperkt naar het buitenland gaan?

Ken toch iemand die gwn voor 2 dagen met het werk naar de efteling is, zonder isolatie of andere voorwaarden.

Ik zie er nochtans veel naar cadzand gaan, zeker afgelopen lang weekend.
En dat zullen zeker niet de enigen geweest zijn die ergens in NL zitten.
Laat staan onlangs op het nieuws dat de terrassen daar eerder open waren, in sluis waren het allemaal Belgen.
Maar ik heb geen research gedaan of de verwijzing van mr.Fingers nagekeken dus ik ga het ook niet weerleggen ;)
Als het minder dan 48u is mag je toch vrij onbeperkt naar het buitenland gaan?

Ken toch iemand die gwn voor 2 dagen met het werk naar de efteling is, zonder isolatie of andere voorwaarden.
De Nederlandse regelgeving is nochtans duidelijk zoals @Mr.Fingers het zegt

Dat velen ze aan hun laars lappen is iets anders

Ik zou graag een setje reserve brake pads aanschaffen, maar ik zie even het bos door de bomen niet meer.
Welke brake pads passen op Shimano M6100 disc brakes?
Zijn er grote verschillen waar ik aandacht voor moet hebben in functie van remperformance?

Ik zou graag een setje reserve brake pads aanschaffen, maar ik zie even het bos door de bomen niet meer.
Welke brake pads passen op Shimano M6100 disc brakes?
Zijn er grote verschillen waar ik aandacht voor moet hebben in functie van remperformance?
Gewoon op Shimano site kijken?

https://bike.shimano.com/nl-NL/product/component/deore-m6100/BR-M6100.html (weet niet meteen of dat nummerke uniek is of per x-speed)

Remblok_OptieG04S metal
Remblok_StandaardG03S Kunststof | J03A Kunststof

Of https://bikecheck.shimano.com/global/en/parts-selectors

Laatst bewerkt:
Hier iemand die een fysieke winkel weet waar ze Shimano Rc701 verkopen? Het moet wel de wijde versie zijn 😬
Van Eyck vind ik ze niet op de website en fashionforcycling heeft enkel de standaard versie niet de brede.

De webschops waar je makelijk kan terugsturen (futurum, mantel) hebben ook enkel de standaard variant.

25b631e08d96b2d30d9c60dde400aaee.gif

@Mr.Fingers besteld via deze site.
Hij heeft van aardig wat merken de templates. Via enkele foto's getoond welke richting ik uit wou, heeft hij een ontwerp gemaakt, paar mails over en weer qua kleuren enz. En dan gewoon op u frame plakken hé, met het nodige geduld en toewijding :)

Top! Daar kan ik wat mee. Heb ervaring met plakken/wrappen, daar ligt het niet aan. Moet juist de correcte maat hebben van de letters, maar da’s snel opgemeten. Die blijven goed hangen, ook bij het wassen?

Laatst bewerkt:
Frankrijk vereist het dragen van een bewijs van een negatieve PCR test van maximum 72 uur oud, alsook een verklaring op eer dat je je aan de lokale maatregelen gaat houden, op papier.

In die verklaring staat precies dat je ook nog een test moet laten doen in Frankrijk zelf dan? ... Enkel een test vlak voor je in vertrek in België is zo te zien niet voldoende?

2021-05-21-101915.jpg

Wat een gedoe eigenlijk.

Ik ging normaal gezien midden juni met de vriendin op fietsvakantie naar Sankt Moritz (met intersoc, lag al van december vast) maar da's nu blijkbaar deze week geannuleerd door hen dus nu zijn we op zoek naar een alternatief. We wilden dan maar gewoon met ons 2 met de auto ergens naar de bergen rijden om daar te gaan fietsen. Meer dan waarschijnlijk Frankrijk, omdat we dan maar 1 grens moeten oversteken. Als er iemand leuke adresjes/accomodaties heeft, altijd interesse in enkele tips :)

In die verklaring staat precies dat je ook nog een test moet laten doen in Frankrijk zelf dan? ... Enkel een test vlak voor je in vertrek in België is zo te zien niet voldoende?

2021-05-21-101915.jpg

Wat een gedoe eigenlijk.

Ik ging normaal gezien midden juni met de vriendin op fietsvakantie naar Sankt Moritz (met intersoc, lag al van december vast) maar da's nu blijkbaar deze week geannuleerd door hen dus nu zijn we op zoek naar een alternatief. We wilden dan maar gewoon met ons 2 met de auto ergens naar de bergen rijden om daar te gaan fietsen. Meer dan waarschijnlijk Frankrijk, omdat we dan maar 1 grens moeten oversteken. Als er iemand leuke adresjes/accomodaties heeft, altijd interesse in enkele tips :)
Ik had begrepen dat je bereid moet zijn om een test te laten ondergaan (als ze het nodig achten). Niet dat je zoizo een test moet laten doen.
Anyway ik ga eind juni een week naar de Franse Alpen. Tegen dan gaat de situatie ook gunstiger zijn dan nu (normaal gezien).

Er staat dat je een test moet hebben van max 72h oud en dan op papier moet zetten dat je bereid bent van indien nodig je nog te laten testen.

Er staat dat je een test moet hebben van max 72h oud en dan op papier moet zetten dat je bereid bent van indien nodig je nog te laten testen.

Ah ok, vond het niet superduidelijk maar des te beter :)

In de documenten zelf stond dan bij dat puntje:
- m’engage sur l’honneur à me soumettre à un test antigénique ou à un examen biologique éventuel à l’arrivée.
- Hereby pledge on my honour to: Undergo an antigenic test or any screening upon arrival (in de engelse versie)

- m’engage sur l’honneur à me soumettre à un test antigénique ou à un examen biologique éventuel à l’arrivée.
Zal eerder zijn zoals nu dat ze indiërs kunnen verplichten om zich te laten extra testen.

Fransen en Engels altijd al een goeie combo geweest, want de vertaling is idd niet echt goed vertaald.

Terug
Bovenaan