De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Jij zegt zonder één keer te moeten remmen op 70km.
Ik zeg dat er aan de kanten van Terneuzen toch wel wat geremd zal moeten worden op 70km.
Maar dat het inderdaad wel een regio is waar er weinig zal geremd moeten worden.
Maar in Vlaanderen kan je ook zulke routes vinden.

Ik rij er vrij regelmatig en zitten weinig stukken in waar je een baan kruis of echt moet remmen.
Ja de brug in Viersel over en het stuk om van de brug aan Boom naar jaagpad naar Temse te raken.
Ik heb eens snel een stukje uitgelicht van toen ik daar reed, 4x in feite geremd op 31km. Brug Viersel over en naar antwerpen dan nog 5 keer geremd :p
Bekijk bijlage 42439

Bekijk bijlage 42441
Ik zou toch aan elke brug remmen of je gaat er eens vodden hebben. Ik rij er wekelijks. Maar you do you. :)

Jij zegt zonder één keer te moeten remmen op 70km.
Ik zeg dat er aan de kanten van Terneuzen toch wel wat geremd zal moeten worden op 70km.
Maar dat het inderdaad wel een regio is waar er weinig zal geremd moeten worden.
Maar in Vlaanderen kan je ook zulke routes vinden.
In Zeeuws-Vlaanderen kan ik bij wijze van spreken een rit van 75 km afwerken zonder ook maar één keer te moeten remmen.
Jij moet een hele reactie lezen vooraleer te reageren.

"Bij wijze van spreken" is een Nederlandse uitdrukking die betekent "om het zo maar te zeggen". Het wordt gebruikt om aan te geven dat wat je zegt niet letterlijk bedoeld is, maar figuurlijk of als een manier om een idee te verduidelijken. Het kan ook gebruikt worden om een bepaalde situatie of uitspraak af te zwakken.

Als je dat niet instelt pauzeert dat ook als je stil staat hé.

Maar dan blijft het lopen als ge een heel zware beklimming stukken onder de 5km/h zakt.
Op MTB een heel realistisch scenario in de Ardennen bijvoorbeeld.
Op de koersfiets mogelijk minder.
Met MTB toch ook alleen als je geen snelheidssensor hebt dat die dan uitvalt?
Tijd dus voor een BG wedstrijd gezellige rit! Wie organiseert?
Koopt u eerst eens een gravelfiets

Na een week Nederland is het toch wel weer wennen aan de Vlaamse boeren. In NL altijd hand opsteken naar elkaar, niemand kruipt ongevraagd in je wiel. Hier kijken ze zuur en kruipen ze constant in je wiel. 😅

Welke kuisproducten hebben jullie voorkeur? Idem voor hotwax. Silca, Cyclowax, Dynamic? Of geen verschil tussen deze?

Welke kuisproducten hebben jullie voorkeur? Idem voor hotwax. Silca, Cyclowax, Dynamic? Of geen verschil tussen deze?
Gebruik heel graag de producten van Dynamic.
Echt geen klagen over, allemaal topproducten!
En ik heb al wat getest :P
Morgan blue en muc-off zijn in mijn ervaring niet aan te raden als totaalmerk, al hebben ze wel specifieke producten die goed zijn.

Hotwax kan ik niet zeggen dat cyclowax beter is. Persoonlijk ook weinig verschil buiten levensduur op de ketting tussen beide hotwaxen van Dynamic.

Gebruik heel graag de producten van Dynamic.
Echt geen klagen over, allemaal topproducten!
En ik heb al wat getest :p
Morgan blue en muc-off zijn in mijn ervaring niet aan te raden als totaalmerk, al hebben ze wel specifieke producten die goed zijn.

Hotwax kan ik niet zeggen dat cyclowax beter is. Persoonlijk ook weinig verschil buiten levensduur op de ketting tussen beide hotwaxen van Dynamic.
Gebruik je de hotwax van Dynamic? Ik gebruik de slickwax, deze brengt goed aan, al merk ik meer zwarte smeer na een rit dan met de squirtwax voordien. Verder gebruik ik ook de vetten van Dynamic, carbonpasta, wipeout, drivetraindetox en tubeless ventielen.

Gebruik je de hotwax van Dynamic? Ik gebruik de slickwax, deze brengt goed aan, al merk ik meer zwarte smeer na een rit dan met de squirtwax voordien. Verder gebruik ik ook de vetten van Dynamic, carbonpasta, wipeout, drivetraindetox en tubeless ventielen.
Heb de hyper wax gebruikt en gebruik nu de wander.
Merk weinig verschil buiten dat de hyper sneller dient vernieuwd te worden op de ketting. Squirt is echt geen goeie dripwax in feite.

Dripwax zoals de slickwax is goed, maar is niet 100% hetzelfde als hotwax en is inderdaad dat je wat vuil aantrekt.

Dit weekend Silca starterset besteld, ga er deze week mee aan de slag.

Mijn interesse was gewekt door de 30% TDF korting van Dynamic (via de nieuwsbrief).
Maar uiteindelijk voor Silca gekozen omdat hun heater op verschillende temperaturen werkt, om het later ook eenvoudig met andere merken te kunnen gebruiken, en ik deze op Belgische webshops kon kopen.

Zal later ook wel eens de wax van Cyclowax en Dynamic uitproberen.

Is mij wel nog niet volledig duidelijk welke drip wax uitzonderlijk best te gebruiken in combinatie met de hot wax.
Voorlopig ook "Super Secret Chain Lube" van Silca bijbesteld, maar hoop dat het met mijn voorraad Squirt wax ook lukt.

Voor fietsreiniging vooral ervaring met cyclon, tips voor andere goede ontvetters voor en tussen het hot waxen zijn welkom :D.

Was mijn hele leven mijn fietsen met warm water en dreft.
Ketting ontvetter van morgan Blue en daarna met polisher van hun.
Meer moet dat niet zijn 🙂

Terug
Bovenaan