Even hier toch eens een paar meningen vragen.
Ik fiets al 15 jaar en paar jaar competitie gedaan. Begonnen met een Venge, gevolgd door een Tarmac.
Omdat dat speelgoed toch al 8 jaar oud was heb ik lang getwijfeld tussen een nieuwe Tarmac of een Trek Madone SLR7 GEN8.
Het is dus het laatste geworden, ik wou wel eens iets anders... Mijn Trek werd gefit en heb eigenlijk vanaf mijn eerste rit rugpijn onderaan. Voornamelijk heel stijve spieren in de onderrug.
Teruggegaan naar de fitter en alles werd tot op de mm afgesteld.
Het probleem is echter dat mijn rugpijn blijft. Ik stretch nu zo goed als dagelijks.
Ik fiets 2x in de week +/- 100km en 2x in de week personal training en nog eens 1x lopen/zwemmen.
Op mijn vorige fietsen eigenlijk nooit echt last gehad.
Het is nu 6 maanden geleden dat ik op de nieuwe fiets ben beginnen rijden maar begin al wat te denken dat het een miskoop voor mij is geweest.
Hoewel dat ik nog nooit zo goede waarden heb getrapt.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing, als er iemand hiervoor tips heeft...
Wat op m'n lijst staat:
* vanaf woensdag 2 weken niet op de koersfiets (vakantie)
* nog eens evalueren op m'n oude fiets
* kine/osteo
* ...
Bedankt al!
Misschien een domme vraag, maar toch voor de zekerheid.
Staat uw oude tarmac op dezelfde afmetingen als de nieuwe madone?
Anders heb je ineens uw oorzaak. Volgens de fitter zit je goed, maar tegenover uw oude fiets zit je misschien totaal anders.
Goed is ook relatief natuurlijk. Misschien goed voor krachtoverbrenging en bike fitting standards. Maar misschien niet goed voor uw lichaam/ spieren en pezen.