Het was lang geleden, dus ik wou mezelf nog eens uitdagen.
Vorig jaar 425km gefietst naar m'n ouders en terug, dit jaar wou ik graag nog verder gaan.
3 bevoorradingsposten gevonden bij vrienden, mijn ouders en mijn vrouw haar ouders. Bij die laatste twee kon ik ook stoppen en blijven slapen mocht ik niet meer willen verder gaan. Telkens een traject van 150km gemaakt, in totaal dus 600km.
0-150km, vrijdag 8u30 vertrokken vanuit Boutersem, eerst richting Leuven, dan Mechelen, Temse, Dendermonde, Melle, Nazareth. Wind zat toch sterker dan gehoopt, zij wind en tegen wind gehad. Maar ik wist op voorhand dat het pas vanaf Veurne (2de stop) zou beteren. Ijsje gekregen, bidons terug gevuld en hup terug vertrokken, niet te veel denken aan die wind.
150-300km. Amai, die wind zat echt pal tegen. Nazareth, Oudenaarde, Kortrijk, Ieper, Hondschoote, Moeren, Veurne. Proberen goed te doseren tegen de wind en af en toe wieltjes te zuigen. In Kortrijk even gestopt en een lekkere muffin gegeten. De warmte was toch ook wat afzien, de sportdrank ging niet meer goed binnen terwijl ik wel echt dorst kreeg. Zout te kort dus! Gestopt aan een terras in Houthulst, daar kreeg ik een icetea van 3 vriendelijke medefietsers toen ze hoorden wat ik van plan was (had toen 260km al gedaan). Ik werd zelfs gebruikt als excuus in een telefoontje naar de vrouw waarom hij een beetje later thuis zou zijn! Dan op naar de Moeren, vanaf dan ging ik draaien en was het gevecht met de wind gedaan, uiteraard was vanaf de late avond ook voorspelt dat de wind ging stilvallen... Veurne, de grote stop bij mijn ouders. Kleren gingen de wasmachine in, ik de douche. Daarna een spaghetti gegeten en de fiets klaarmaken voor de nacht. Met terug de droge verse kleren aan natuurlijk, wat kan het toch deugd doen al dat zweet kwijt te zijn.
300-450km. Lastig vertrek rond 22u30, maar ik was klaar voor de nacht. Veurne, Oostende, Brugge, Sluis, Eede, Sas-Van-Gent, Sint-Niklaas, Beveren. De eerste 50 gingen echt goed, eindelijk die wind weg. Gestopt in Eede, daar zat ik dan om 2u30 's nachts op een bankje helemaal alleen. Mooie sterren. Aanzetten werd lastiger, maar eenmaal bezig ging het wel nog. In de velden rond Sas-Van-Gent werd het wat mistig, wat spelen met m'n verlichting er boven en er juist onder, mooi om te zien! Het licht begon er door te komen en ik was in Beveren! Sandwiches, hmm!
450-600km. Lastig punt, je voelt fysiek dat het je zal lukken, maar dat het nog lang lang afzien wordt. Beveren, Antwerpen, Schoten, Brecht, Turnhout, Mol, Diest, Boutersem. Terug meer en meer andere fietsers op pad. Geleidelijk kwam de warmte er ook weer door. Wat een mentale strijd om niet te stoppen. Alles zei om te stoppen en te gaan zitten, maar zo kwam ik natuurlijk niet dichter bij de finish. Rustig blijven rond draaien, op andere dingen focussen. Het aftellen ging zo traag. De laatste 20km waren terug in het Hageland, amai, het voelde precies alsof ik elke zotte helling in m'n route steken had terwijl het gewoon de glooiende banen warden. Benen waren op, zoveel is duidelijk. Toevallig op één van m'n leuke baantjes zei de horloge 600km! Yes! Nu nog die laatste naar huis. Ik had 2km marge ingebouwd, maar de wegenwerken hebben er 5km van gemaakt.
Totale afstand: 605km
Hoogtemeters: 922m
Verstreken tijd: 28:43:55
Bewogen tijd: 22:24:04
Gemiddelde snelheid: 27km/h (178W gewogen gem)
15.738 kcal