Sneeuwstorm
Well-known member
Moeten jullie eigenlijk opbouwen naar ritten van +100km of lukt dat vrij gemakkelijk (zolang de intensiteit natuurlijk niet te hoog is) zomaar.
Ik doe iedere week 2 ritten maar na 2u begin ik mijn benen al te voelen aan normale intensiteit, ritten van 3u lijken me bijna onmogelijk. Ik weet dat ik slechte genen heb voor duursport maar iedereen doet precies "gemakkelijk" langere ritten.
Als ge na 2u zware benen hebt , en ge gewoon zijt om 2x per week 2u te fietsen, dan ligt uw intensiteit waarschijnlijk te hoog, dan rijd je beter 2km/u trager en probeer je wat langer te rijden.
Als je dan nog problemen hebt om langer dan 2u te fietsen dan scheelt er iets (misschien slechte positie, zadel te hoog of te laag?).
Heb je pijn op een specifieke plaats in uw benen (zoals knieën of bovenbenen? => indien ja, dan zal uw zadel misschien te laag staan)
Het is toch eerder een kwestie van training en aan de juiste intensiteit fietsen, dat gaat een grotere impact hebben dan uw genen, zolang je geen onderliggende gezondheidsproblemen hebt.
Laatst bewerkt:

Hier heb je wel enkele clubs met vooral 20ers en 30ers. Die rijden op hun donderdagrit nu al 36 en versnellen nog tot in augustus.

.