Chauffagist
Well-known member
Groepsritten met groepje van 7man aan 41 zijn geen uitzondering meer. Maar toch zijn er in die groepjes die nog met ouder materiaal rijden, in de zin van mechanische Ultegra, geen geïntegreerde kabels, goedkopere wielen. Ik denk dat dat in een groep ook meer uitgevlakt wordt? Misschien worden de amateurs ook gewoon beter? Misschien ligt het aan de vele bikefits, waardoor amateurs ook meer op hun positie gaan letten. Zoveel factoren die meespelen. Wattage is meetbaar, maar kan ook variëren van dag tot dag, impact van slaap, voeding is hier wel merkbaar. Als ik opsta kan ik al aanvoelen, vandaag zit het er in of vandaag zijn het slechte benen.klopt idd, vooral het laatste. Als je de gemiddeldes ziet van de groepsritten vergeleken met nog maar 4 a 5 jaar geleden. En dat zal niet zijn omdat iedereen nu plots anders is beginnen trainen/ eten. En al scheelt het maar 10 watt, op een half uur ga je het niet merken maar op 4u tijd 10 watt meer of minder trappen maakt uiteindelijk wel degelijk een verschil.
Maar idd vanaf 6000€ betaal je voor het merk, afwerking, al begint 6000 al krap te worden met die geschifte prijzen. Bij Canyon betaal je al 6800 voor ultegra di2...
Die van mij kost ook meer omdat het een limited edition is. Maar dan heb je ook iets dat je geen honderd keer ziet passeren qua kleur.
Ik heb nog nooit met meer dan 3 gefietst en rijd quasi altijd solo, dus geen idee hoe het is om echt in een actieve groep te rijden. Ik zou er ook nerveus van worden.

. Zit op 78 kilo en duw ongeveer hetzelfde.