De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als ik op de weg ga rijden met mijn Grail zet ik mijn banden op 3-3,5bar (gewicht +- 100kg, 40mm Schwalbe G-One) :unsure:

Als ik op de weg ga rijden met mijn Grail zet ik mijn banden op 3-3,5bar (gewicht +- 100kg, 40mm Schwalbe G-One) :unsure:
Aan de hoge kant die 3,5 bar. Maar goed je kan u ook de vraag stellen hoe belangrijk het in the end allemaal is.
Ideale druk allemaal goed en wel maar zolang je in de correcte range zit kom je al een heel eind.
Tant pis dat het niet super optimaal is en je een beetje verlies hebt. Zolang je u er zelf maar comfortabel bij voelt.
Als uw system weight 100kg is dan heb je wel andere zaken waar je op kan focussen dan is banden op de Pascal correct op te drukken.

Aan de hoge kant die 3,5 bar. Maar goed je kan u ook de vraag stellen hoe belangrijk het in the end allemaal is.
Ideale druk allemaal goed en wel maar zolang je in de correcte range zit kom je al een heel eind.
Tant pis dat het niet super optimaal is en je een beetje verlies hebt. Zolang je u er zelf maar comfortabel bij voelt.
Als uw system weight 100kg is dan heb je wel andere zaken waar je op kan focussen dan is banden op de Pascal correct op te drukken.
Hela hela, zo maar mensen dik noemen. Voor 1.97m is 100kg nu ook niet exuberant veel.
Dat gezegd zijnde zouden er voor te fietsen wel een paar kg vanaf mogen :unsure:

Maar goed je kan u ook de vraag stellen hoe belangrijk het in the end allemaal is.
....
Mijn gedacht! Ik neem eigenlijk altijd gewoon de minimum druk op een band - bij mijn racefiets is dat 100psi (25mm brede band - met binnenband), en dat bolt vlot.
Voor mijn mtb (tubeless) zet ik hem op de minimumdruk (ca. 28psi) voor een rit op de weg, en laat ik naar gevoel lucht ontsnappen wanneer het offroad gaat.

Hunt wielen is dat iets? Ze lijken mij redelijk licht en prijs zit ook snor. Wat met die verzending uit de UK? Komen daar nog kosten bij? Niet op de hoogte sinds die brexit

Hunt wielen is dat iets? Ze lijken mij redelijk licht en prijs zit ook snor. Wat met die verzending uit de UK? Komen daar nog kosten bij? Niet op de hoogte sinds die brexit
Ik heb er in april een setje besteld. De verzending was snel en er komen geen extra kosten bij bovenop de standaard verzendkosten.
De kwaliteit was echter niet goed. Je kan er foto's van terugvinden in het Gravel topic.
Een kleine maand geleden teruggestuurd en mijn refund nog steeds niet ontvangen. Ik denk dat hun aluminium velgen een betere deal zijn dan hun carbon velgen.

Heb zelf een setje Hunt 44 Aerodynamicist carbon wielen en ben daar best wel heel tevreden over. Licht, goeie ratel, carbon mooi afgewerkt.
Dat setje dat Selten had ontvangen zat inderdaad aan de andere kant van het kwaliteits-spectrum..

who in hell gebruikt er nu psi? We gaan toch ook niet in mijlen, stones en pounds rekenen vanaf nu?
Ik, dat is makkelijker correct af te meten :)

DSCF7646.jpg

Heb zelf een setje Hunt 44 Aerodynamicist carbon wielen en ben daar best wel heel tevreden over. Licht, goeie ratel, carbon mooi afgewerkt.
Dat setje dat Selten had ontvangen zat inderdaad aan de andere kant van het kwaliteits-spectrum..
En geen bijkomende kosten? Douane, btw, accijnzen?

Is het toeval of zijn alle velgen in set uitverkocht. Ik vind nergens een carbon set die direct leverbaar is en geschikt is voor mijn endurace.

Zijn die wielen van Ubique in orde? Redelijk goedkoop, breed (rij met 32mm) totaal gewicht ok (met uitrusting tegen de 110kg) weinig onderhoud. Zoek niet direct de beste of de snelste. Gewoon een deftige set.

Zijn die wielen van Ubique in orde? Redelijk goedkoop, breed (rij met 32mm) totaal gewicht ok (met uitrusting tegen de 110kg) weinig onderhoud. Zoek niet direct de beste of de snelste. Gewoon een deftige set.
Als je reviews zoekt, gewoon de wielen van Mantel zoeken... Da's een rebranding van het huismerk.

Kort samengevat: "ok" kwaliteit, zoals de gemiddelde Chinees, maar dan met een goeie garantieafhandeling. Als je die zekerheid wil is het zeker het overwegen waard

Met m'n nieuwe fiets ben ik overgestapt van het Shimano kamp naar het SRAM kamp.
Op mijn rollen zat een 11sp Shimano cassette, dit moet ik dus ook aanpassen.
  • De ene optie is om een nieuwe XDRbody en een SRAM cassette te kopen (~150EUR)
  • De andere optie is om een 12sp Shimano cassette en ketting te kopen (~100EUR)

Optie twee is de goedkoopste, maar weet er iemand of je een SRAM kettingblad kunt gebruiken met een Shimano cassette en ketting?

Terug
Bovenaan