De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Achterwiel van de woonwerk fiets is gebroken (spaak die los zat en spaak erna zit de velg nu gebarsten) nu is de vraag €100 aan achterwiel kopen of dit als uitvlucht gebruiken om hem te vervangen door een Gravelbike :unsure:

Achterwiel van de woonwerk fiets is gebroken (spaak die los zat en spaak erna zit de velg nu gebarsten) nu is de vraag €100 aan achterwiel kopen of dit als uitvlucht gebruiken om hem te vervangen door een Gravelbike :unsure:
https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fa6dc442f-b35f-413a-a278-d7a983184bde_500x280.gif

Dat is zelfs geen uitvlucht meer. Die fiets is volledig afgeschreven.

Met de complexiteit van al die maten van naven, spaken en velgvormen en -breedtes. Nieuwe fiets lijkt ook voor mij de enige optie.

Ik heb de overstap gemaakt van een zak Ali brillen naar een dure reeks van ekoi in korting naar nu een bril van Scicon. Het verschil is toch duidelijk merkbaar tussen de prijsklasses. Die scicon steekt er voor mij persoonlijk met kop en schouders bovenuit. De pasvorm van een bril is inderdaad persoonlijk dus gaan passen is inderdaad een goed idee.

Wacht tot wanneer je naar Oakley gaat :unsure:

From what i hear heb je inderdaad Oakley… en de rest.

De brillen van BBB (en Ekoi, dat ís gewoon Ali hé - ALTIJD 60% korting klik hier)
en konsoorten doen toch echt niet beter dan de “dure” Kapvoes van €25 op Ali. Meermaals overwogen om een Oakley te kopen maar ik ben er zo onvoorzichtig mee dat ik ze wrs te snel kapot maak.

Wacht tot wanneer je naar Oakley gaat :unsure:
Als ik de Oakley van mijn broer vergelijk met de scicon is er geen merkbaar verschil van de kwaliteit van lens voor mij. Scicon heeft ook levenslange garantie op krassen op hun lenzen.

En iedereen rijd al met een sutro doe mij maar mijn scicon aeroscope :coolbrows:

De brillen van BBB (en Ekoi, dat ís gewoon Ali hé - ALTIJD 60% korting klik hier)
en konsoorten doen toch echt niet beter dan de “dure” Kapvoes van €25 op Ali. Meermaals overwogen om een Oakley te kopen maar ik ben er zo onvoorzichtig mee dat ik ze wrs te snel kapot maak.

Gewoon doen! Je zal automatisch wel wat voorzichtiger omgaan met jouw Oakley :woohoo:

Ik had beter een endurace gekocht. Met mijn aeroad heb ik gisteren maar 33 gemiddeld gereden.

Ik vind het overigens toch wel vrij straf. Mijn buur is ex prof en de beste van heel onze club en ik durf gerust te zeggen van de omliggende gemeenten en die heeft gisteren 35 gemiddeld gereden (met een aero fiets).
Straf, wat is straf? Die U23 boys lachen daar eens mee. Daar waar ik er alles moet uitpersen, doen die gasten dat op een afstand x2. Ik vind het gewoon leuk om eens alles er uit te persen, ik heb niet altijd tijd om meerdere uren weg te blijven, dus moet ik wel krachtige ritten doen. Ik weeg niet zo veel, op mijn scherpst woog ik nog maar 63 kg voor 1m77. Nu weer iets meer, maar mijn benen zijn harder en dikker geworden.

Ik dacht dat je een Ultimate had? Wit zwart met aero velgen?

Beetje overdreven natuurlijk.
Ze hebben goeie lenzen, maar qua algehele kwaliteit heb je wel nog andere merken ook.
Had een sutro, is gevallen en er reed een auto over dus is kapot. Kon goedkoop een sutro swipe kopen, maar de 100% die ik had laten afkomen was in feite minstens zo goed.

Algemeen is een goeie bril wel onmisbaar voor te fietsen voor mij. Niet alleen als de zon schijnt.

Straf, wat is straf? Die U23 boys lachen daar eens mee.
Daar waar ik er alles moet uitpersen, doen die gasten dat op een afstand x2.

Van waar haal je dat? Want dat stemt niet overeen met de werkelijkheid.
Ik vind het gewoon leuk om eens alles er uit te persen, ik heb niet altijd tijd om meerdere uren weg te blijven, dus moet ik wel krachtige ritten doen. Ik weeg niet zo veel, op mijn scherpst woog ik nog maar 63 kg voor 1m77. Nu weer iets meer, maar mijn benen zijn harder en dikker geworden.

Dat je weinig weegt is in feite net zeer nefast voor uw snelheid. Absoluut zal je minder wattage trappen en verwaarloosbaar meer aero zijn. Wat resulteert in dat je trager gaat dan iemand met hetzelfde relatief vermogen die 20kg meer weegt.

Of we moeten hier natuurlijk tegen Pogacar aan het praten zijn die vlotjes 5w/kg op de vlakke trapt.

Straf, wat is straf? Die U23 boys lachen daar eens mee. Daar waar ik er alles moet uitpersen, doen die gasten dat op een afstand x2. Ik vind het gewoon leuk om eens alles er uit te persen, ik heb niet altijd tijd om meerdere uren weg te blijven, dus moet ik wel krachtige ritten doen. Ik weeg niet zo veel, op mijn scherpst woog ik nog maar 63 kg voor 1m77. Nu weer iets meer, maar mijn benen zijn harder en dikker geworden.

Ik dacht dat je een Ultimate had? Wit zwart met aero velgen?
Ik heb ook een ultimate ja. De aeroad is toch wel sneller. Geen idee hoe het komt. Of het de wielen zijn, of het frame maar ik ben er op een vlakke rit toch een kleine 2 km/h gemiddeld sneller mee.

Mijn BBB is véél scherper dan mijn Kapvoe.

En dat zeg ik niet om mijn aankoop te vergoelijken. Ik heb de bril van een kameraad getest. Het verschil was meteen duidelijk toen we wisselden. En dan heb ik die ook gekocht.

Is Oakley of een ander merk nog beter? Misschien, ik heb ze nog niet op mijn neus gehad. Maar mijn BBB is van een heel ander niveau dan de Kapvoe die hier ook ligt.

Positie doet al heel veel voor winstmarge in snelheid, en ik heb een bril van BLIZ heel tevreden van gelijkaardig aan Oakley

Die gemiddeldes die je aanhaalt zijn wel ZEER straf. Fiets je soms samen met iemand en heeft die op zijn strava hetzelfde gemiddelde staan?
De speed die ik aflees als ik eens naast iemand rijd en babbel is hetzelfde Ik kan toch maar de band ingeven in de wielsensor.

Collega, 5 jaar ouder, rijdt 38 op een duorit van 90 km, de gasten uit de lokale clubjes die ik volg zitten ook nog een pak boven mijn max van 35 op de toer van de ijzer, ik haal dat ook niet altijd, ga ik langer rijden dan de toer van de ijzer en meer naar heuvelland op dan haal ik nog maar 32 en een sjiek, maar dan zitten er wat heuvels in. Ga ik naar Zeeland via Brugge, dan zakt dat ook serieus bij het passeren van Brugge centrum.

Ik had initieel nooit de intentie om een wegfiets te kopen, maar gewoon gemerkt dat het mtb seizoen aan de kust stopt in maart, wanneer de tracks uitdrogen en beginnen toegroeien, ik heb dan nog een heel eind op de weg gereden met de mtb tot eind vorige zomer de Endurace er kwam. Ik vond dat direct zalig, begonnen aan 30,5 en gaandeweg opbouw naar snellere ritten. Een stuk zit ook in meer vertrouwen in de fiets, de eerste keer kasseien ging ik stapvoets rijden omdat ik schrik had dat m'n vork ging breken, nu is dat gewoon er over ruttelen, ze zullen wel een andere geven als hij breekt.

In de winter heel veel mtb gereden, ook op het strand gereden met gewone noppen, dan bouw je wel snel op.

Na de winter terug de endurace en verder opbouwen.

Volgende stap is een bike met een powermeter, helaas net een andere woning gekocht en zal mogen blij zijn als er na de afrekening nog 5K overschiet op de rekening.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ultimate ja. De aeroad is toch wel sneller. Geen idee hoe het komt. Of het de wielen zijn, of het frame maar ik ben er op een vlakke rit toch een kleine 2 km/h gemiddeld sneller mee.
Is dit serieus? :)
Daarom dat ik maar 25km/u haal met mijn goedkope Merida :p

Terug
Bovenaan