De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Op de huidige continentals grand prix race ant bollen, maar na 6 j toch wel wat scheurtjes in het loopvlak.
Thanks voor de tip, want fietsbanden kosten precies wel wat geld? :crazy: Ga die ook eens proberen.
Ja ik heb altijd al met schwalbe one gereden met binnenbanden. Op mijn aeroad rij ik met de pro one tubeless. Zijn beide echt toppers voor de prijs.
En de pro one tubeless smijten ze achter je hoofd op 2dehands. Canyon levert hun fietsen daarmee en er zijn er veel die ze direct eraf doen en verkopen aan 20€ per stuk. Ik heb nog nooit een nieuwe van die tubeless banden gekocht.
 
In mijn zadeltasje zitten bandenlichters, binnenband, bommetje en tooltje voor bommetje en past perfect onder het zadel zonder super bombastisch te ogen :unsure:
 
Klein zadeltasje met binnenband, 2 co catridges en bandenlichters. In mijn achterzak heb ik dan een zakje met dynaplug en pompje voor de co2.
 
Zadeltasje met 2xTPU band (neemt dezelfde plaats in als een gewone 29" binnenband), 2x CO2, pompkopje met kraantje, pluggenset, bandenlichter, multitool.

In de achterzak alleen maar eten & ID, GSM en zo. Het materiaal blijft dan aan de fiets en kan je al niet vergeten.
 
ik neem eigenlijk enkel maar een binnenband mee voor zou ik plat vallen met mijn tubeless. Zijn die dynaplugs makkelijk & efficiënt in gebruik?
 
ik neem eigenlijk enkel maar een binnenband mee voor zou ik plat vallen met mijn tubeless. Zijn die dynaplugs makkelijk & efficiënt in gebruik?
Yes, heel makkelijk. Dynaplug racer ofzo kwam gebundeld met mijn fiets. Je kan niets fout doen, plug er in steken zonder speciale techniek of voorzichtigheid, en je kan weer door

29er Mtb
 
Enkel Dynaplug.


Tenzij op een meerdaagse rondrit. Dan pak ik naast ne hoop extra spullen ook een binnenband mee.

(MTB)
 
dynaplug ook geschikt voor racerts?
jep, al 2x gebruikt. Duurt wel enkele minuten eer het rond de plug goed gesealed is. Laatste keer wel direct naar huis gemoeten omdat ik teveel lucht verloren was na het steken van de plug maar vermoedelijk mijn eigen schuld omdat ik hem te lang met de plug naar boven gehouden heb en er dus geen sealant bij kon. Maar nog 3000 km gereden met die band en de plug erin zonder miserie. Die plug verbindt zich precies met de band zelf.

Ik twijfel wel nog om terug over te schakelen naar binnenbanden, al meer gehad dat mijn tubeless toch niet werkte ipv wel. Dan is het wel dikke miserie en een binnenbandje steken is maar 5 minuten werk. Dat binnenbandje steken met een tuebeless band kan overigens ook wel dikt tegenslaan. Mijn 2 schwalbe one tle banden krijg ik dus niet mooi op de velg met een binnenband. De band zit nooit mooi op zijn plaats.
 
Ik heb nog 2 zo een nitraatshots liggen van 6d. Vorig jaar ooit eens in een opwelling gekocht. Volgende week doe ik een Amstel lite. Zou ik ze nog gebruiken als de vervaldatum september 23 is? 😬🙈 Met poeder zit ik daar weinig mee in normaal.
 
Voor op wielervoeding
Gebruik de code: SIS160505, ontvang 5% korting, geldig bij een minimale besteding van €50,00.

Voor de grootgebruikers hebben wij een extra grote korting! Gebruik de code: SIS160510, ontvang 10% korting, geldig bij een minimale besteding van €125,00.

Kopieer de bovenstaande kortingscode en gebruik deze in je winkelwagentje. De codes kunnen niet worden gecombineerd en zijn alleen geldig op SiS.
 
Terug
Bovenaan