De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Volgens mij is reclame niet toegestaan. Posten met "ik heb gehoord dat" lijkt mij veiliger :unsure:

Ik heb het alvast naar mijzelf gemaild voor de volgende bestelling :)
 
Aanraders voor goede tubeless gravelbanden?
Heb nu Vittoria Terreno Dry 35mm en zou breder willen, meer grip in modder / los zand.
 
Aanraders voor goede tubeless gravelbanden?
Heb nu Vittoria Terreno Dry 35mm en zou breder willen, meer grip in modder / los zand.
Schwalbe g one bite of de ultra bite.
Los zand ga je wel iets anders nodig hebben. Daar heb je een heel brede band nodig zonder profiel.
 
Aanraders voor goede tubeless gravelbanden?
Heb nu Vittoria Terreno Dry 35mm en zou breder willen, meer grip in modder / los zand.
Als je blij bent met de Vittoria terreno misschien gewoon dan voor de mix of de wet versie gaan in 37, 40 of 45mm?
Ik heb ook de dry momenteel en zeer tevreden over voor het terrein dat ik doe.
 
Schwalbe g one bite of de ultra bite.
Los zand ga je wel iets anders nodig hebben. Daar heb je een heel brede band nodig zonder profiel.
Thx. Met los zand bedoel ik meer de Kempense zandgronden :p . Mss is los zand niet de perfecte benaming idd
 
Push it to the limit! Gisteren solo de 35 aangetikt op de toer van de ijzer (66km). Stevige wind die heel de tijd in de zij zat te blazen. Gelukkig toch 3 km kunnen semi slipstreamen aan 43/u achter een tijdfietsrijder met zo een gekke fiets met ruimteschipstuur en een achterwiel zonder spaken.

Begonnen met een lading princekoeken, en wat German import sportdrank. Onderweg een zeer vieze Duitse import gel en 2 lekkere boni repen.

Ik denk dat ik op de limieten zit van de endurace of op de limieten van mijn lichaam. Tijd om een Aeroad te kopen...
 
Push it to the limit! Gisteren solo de 35 aangetikt op de toer van de ijzer (66km). Stevige wind die heel de tijd in de zij zat te blazen. Gelukkig toch 3 km kunnen semi slipstreamen aan 43/u achter een tijdfietsrijder met zo een gekke fiets met ruimteschipstuur en een achterwiel zonder spaken.

Begonnen met een lading princekoeken, en wat German import sportdrank. Onderweg een zeer vieze Duitse import gel en 2 lekkere boni repen.

Ik denk dat ik op de limieten zit van de endurace of op de limieten van mijn lichaam. Tijd om een Aeroad te kopen...
Of tijd om uw gps te kalibreren.
 
Laatst bewerkt:
Voor op wielervoeding
Gebruik de code: SIS160505, ontvang 5% korting, geldig bij een minimale besteding van €50,00.

Voor de grootgebruikers hebben wij een extra grote korting! Gebruik de code: SIS160510, ontvang 10% korting, geldig bij een minimale besteding van €125,00.

Kopieer de bovenstaande kortingscode en gebruik deze in je winkelwagentje. De codes kunnen niet worden gecombineerd en zijn alleen geldig op SiS.
En op het "LIGHTNING ENDURANCE" gamma 20%.
Gebruik de code: LE240524, ontvang 20% korting, geldig bij een minimale besteding van €75,00.

Kopieer de bovenstaande kortingscode en gebruik deze in je winkelwagentje. De codes kunnen niet worden gecombineerd en zijn alleen geldig op Lightning Endurance.
 
Gisteren een 2e assos broek en momentsleutel binnen gekregen. Vond het precies nogal risicovol om zomaar een zadelpen vast te gaan zetten.

Iemand ervaring met fietsbrillen?
Oakley sutro lijkt me een mooi model, maar toch best ergens passen denk ik.
 
Ik heb de BBB PH-MLC
Zit goed, ziet er cool uit (geen discussie) en merkbaar scherper dan shitty Ali-brillen. Lang getwijfeld, maar heel tevreden.
 
Push it to the limit! Gisteren solo de 35 aangetikt op de toer van de ijzer (66km). Stevige wind die heel de tijd in de zij zat te blazen. Gelukkig toch 3 km kunnen semi slipstreamen aan 43/u achter een tijdfietsrijder met zo een gekke fiets met ruimteschipstuur en een achterwiel zonder spaken.

Begonnen met een lading princekoeken, en wat German import sportdrank. Onderweg een zeer vieze Duitse import gel en 2 lekkere boni repen.

Ik denk dat ik op de limieten zit van de endurace of op de limieten van mijn lichaam. Tijd om een Aeroad te kopen...

Denk da je meer winst ga boeken met meer tijd op de fiets door te brengen & een trainingsschema te volgen dan nen aeroad te kopen.

Denk trouwens niet dat je ooit “op de limiet” van je endurance zult geraken.

Beter investeren in nen drive trainer, dan kan je fietsen als het slecht weer is, gerichte workouts, een ftp test om iets beter te weten hoe ver je ongeveer staat met wat je wil bereiken.
En is ni veel duurder als nen deftige powermeter.
 
Push it to the limit! Gisteren solo de 35 aangetikt op de toer van de ijzer (66km). Stevige wind die heel de tijd in de zij zat te blazen. Gelukkig toch 3 km kunnen semi slipstreamen aan 43/u achter een tijdfietsrijder met zo een gekke fiets met ruimteschipstuur en een achterwiel zonder spaken.

Begonnen met een lading princekoeken, en wat German import sportdrank. Onderweg een zeer vieze Duitse import gel en 2 lekkere boni repen.

Ik denk dat ik op de limieten zit van de endurace of op de limieten van mijn lichaam. Tijd om een Aeroad te kopen...
Zoek u iemand van gelijk niveau en koop een tandem. Dan rij je 70 gemiddeld!


Zonder zeveren: het klinkt een beetje alsof je de aankoop van een aeroad wil rationaliseren. Dat is nergens voor nodig é, als jij een aeroad wil, dan koop je die gewoon. Maar ik hoop wel dat je meer uit fietsen haalt dan enkel maar steeds sneller te worden want vroeg of laat ga je toch op uw grenzen botsen.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik had beter een endurace gekocht. Met mijn aeroad heb ik gisteren maar 33 gemiddeld gereden.

Ik vind het overigens toch wel vrij straf. Mijn buur is ex prof en de beste van heel onze club en ik durf gerust te zeggen van de omliggende gemeenten en die heeft gisteren 35 gemiddeld gereden (met een aero fiets).
 
Ik had beter een endurace gekocht. Met mijn aeroad heb ik gisteren maar 33 gemiddeld gereden.

Ik vind het overigens toch wel vrij straf. Mijn buur is ex prof en de beste van heel onze club en ik durf gerust te zeggen van de omliggende gemeenten en die heeft gisteren 35 gemiddeld gereden (met een aero fiets).
Valt te zien hoe vaak je dit kan en hoe kapot je thuis komt + het parcour natuurlijk.
Ik heb ook al solo ritjes van 105km aan 36,5km/u gemiddeld gereden, de avond wel ni uit mijn zetel gekomen maar de dag erna was het zeer rustig losrijden.
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden hier zoals de “BeyondGaming Loopt: stand 2024 (UPDATE APRIL)”
Eentje maken voor de fietsritten.

Is natuurlijk een beetje moeilijker en saaier aangezien wattages het enige eerlijke vergelijkingsmiddel zou zijn, zeker tov al de mensen met een aeroad of ruimteschipstuur :unsure:
 
Ze zouden hier zoals de “BeyondGaming Loopt: stand 2024 (UPDATE APRIL)”
Eentje maken voor de fietsritten.

Is natuurlijk een beetje moeilijker en saaier aangezien wattages het enige eerlijke vergelijkingsmiddel zou zijn, zeker tov al de mensen met een aeroad of ruimteschipstuur :unsure:
Wattage zou sterk in het voordeel zijn van de grote mensen (niet dat ik dit erg zou vinden)
 
Iemand ervaring met aankoop fiets bij Wim Devos in NL?
Ikzelf rij nu met een 10(?) jaar oude trek alpha 2.1 rond en droom toch stiekem naar iets nieuws.
Je ziet toch leuke dingen passeren voor ‘cava’ geld als je een budget van 1500 a max 2000 hebt.
Happy to hear/read!
 
Terug
Bovenaan