Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Eentje heeft zich zelfs wat ingesleten in de kooi van de derailleur…
Exact. Er is geen enkele klim in de Ardennen die zo moeilijk is als de Koppenberg (toch zeker als je verzet-stress hebt)Koppenberg: 155 punten
Ballon d’Alsace: 468 punten
Koppenberg altijd stress, Ballon d’Alsace is de moeite niet waard om aan te denken.
Ondergrond zoals bij de koppenberg speelt ook een rol natuurlijk.Klimpunten zeggen toch ook niet alles.
Koppenberg: 155 punten
Ballon d’Alsace: 468 punten
Koppenberg altijd stress, Ballon d’Alsace is de moeite niet waard om aan te denken.
@Ibico: niet teveel zorgen maken, als je die rit kon zullen de Vogezen geen problemen geven. Pace jezelf op de klimmen, wees er je van bewust dat ze langer duren en geniet er van!

Vind ik ook wel. Dat is gewoon een goed ritme vinden dat je weet dat je zal kunnen volhouden.Ik heb geen van beide opgereden, dus zal misschien geen correcte mening hebben, maar als ik een stabiele klim van 6-7% op een goed wegdek zie vs een klim die tot 20% piekt op rotte kasseien. Nou, dan zou ik ook veel meer stress hebben voor de koppenberg.
Mijn tijden gaan ongetwijfeld niet goed zijn, ook nogal te zien over welk segment er gesproken wordt.[...]
En als jij de ballon d'alsace kan beschouwen als een klim waarbij het niet waard is om aan te denken dan moet je toch een goed niveau hebben
Wat is uw tijd om daarop te rijden misschien?
Eventueel langs de andere kant van het water blijven en binnendoor via St-Amandsberg > Lochristi > Wachtebeke?Voor de fietsers rond Gent: tips voor een veilig pendeltraject van Gent (regio Gentbrugge brug) tot Zelzate (regio Arcelor Mittal)? Mijn vriendin overweegt om af en toe de auto te laten staan en met de koersfiets te gaan werken. Langs de R4 is er een mooi breed fietspad afgescheiden van de baan, maar om daar te geraken via Muide / Muilestede in de spits is vaak niet echt aangenaam... alternatieven? De route via Dampoort / Muide /R4 is qua afstand wel goed (24km), wat voor haar met de koersfiets wel ongeveer het maximaal haalbare is als pendeltraject, vanaf 25 a 30 zou ze dan eerder naar een e-bike moeten beginnen kijken.
Voor de fietsers rond Gent: tips voor een veilig pendeltraject van Gent (regio Gentbrugge brug) tot Zelzate (regio Arcelor Mittal)? Mijn vriendin overweegt om af en toe de auto te laten staan en met de koersfiets te gaan werken. Langs de R4 is er een mooi breed fietspad afgescheiden van de baan, maar om daar te geraken via Muide / Muilestede in de spits is vaak niet echt aangenaam... alternatieven? De route via Dampoort / Muide /R4 is qua afstand wel goed (24km), wat voor haar met de koersfiets wel ongeveer het maximaal haalbare is als pendeltraject, vanaf 25 a 30 zou ze dan eerder naar een e-bike moeten beginnen kijken.
of via het autoveer halfweg tussen gent en zelzate is ook een mogelijkheidEventueel langs de andere kant van het water blijven en binnendoor via St-Amandsberg > Lochristi > Wachtebeke?
Collega van mij komt van Merelbeke naar Arcelor via deze weg. Aan die kanten ken ik alvast mijn baan niet goed genoeg om een beter route aan te duiden.Voor de fietsers rond Gent: tips voor een veilig pendeltraject van Gent (regio Gentbrugge brug) tot Zelzate (regio Arcelor Mittal)? Mijn vriendin overweegt om af en toe de auto te laten staan en met de koersfiets te gaan werken. Langs de R4 is er een mooi breed fietspad afgescheiden van de baan, maar om daar te geraken via Muide / Muilestede in de spits is vaak niet echt aangenaam... alternatieven? De route via Dampoort / Muide /R4 is qua afstand wel goed (24km), wat voor haar met de koersfiets wel ongeveer het maximaal haalbare is als pendeltraject, vanaf 25 a 30 zou ze dan eerder naar een e-bike moeten beginnen kijken.
Ik zou ook ten oosten van de havengeul blijven, zal veel aangenamer fietsen. De route die je suggereeert, vind ik ronduit verschrikkelijk (tenzij je van vrachtwagen houdt). Feit, dat fietspad langs de R4 is afgescheiden en veilig, maar ook pokke-saai. alternatief kan je altijd in Langerbrugge het veer nemen, dan vermijd je de Muide volledig en kom je via Oostakker en St-AmandsbergVoor de fietsers rond Gent: tips voor een veilig pendeltraject van Gent (regio Gentbrugge brug) tot Zelzate (regio Arcelor Mittal)? Mijn vriendin overweegt om af en toe de auto te laten staan en met de koersfiets te gaan werken. Langs de R4 is er een mooi breed fietspad afgescheiden van de baan, maar om daar te geraken via Muide / Muilestede in de spits is vaak niet echt aangenaam... alternatieven? De route via Dampoort / Muide /R4 is qua afstand wel goed (24km), wat voor haar met de koersfiets wel ongeveer het maximaal haalbare is als pendeltraject, vanaf 25 a 30 zou ze dan eerder naar een e-bike moeten beginnen kijken.
Ga in elk geval met haar wat opties uittesten.De koppenberg is vooral lastig door de kasseien maar als die droog/proper liggen kan je die paar meter dat het steile stuk maar is gewoon naar boven stoempen.Exact. Er is geen enkele klim in de Ardennen die zo moeilijk is als de Koppenberg (toch zeker als je verzet-stress hebt)
Tenzij je de Muur van Borzée rekent, maar daar rijden jullie roadies toch niet.

Probeer eens met routeyou of Garmin?Merci voor de tips allen, veer had ik nog niet meteen aan gedacht, kan mogelijks een optie zijn om zo Muide te vermijden om langs de R4 te geraken. Alternatief via het oosten is wat langer maar valt wss qua verkeer wat beter mee (alhoewel het daar ook druk kan zijn imho). Saai maakt niet uit, veilig & zo kort mogelijk primeertGa in elk geval met haar wat opties uittesten.
edit, dit lijkt me wel al wat beter, langs dat stuk ring in het oosten ook volledig afgescheiden fietspad, veer oversteken en dan ook weer afgescheiden fietspad langs r4 westkant. Klokt af op 23.5km. Strava heeft het precies wat moeilijk met veren in hun routeplanner...
Komoot ging er wel mooi over, sowieso altijd streetview bij de hand voor routes te makenProbeer eens met routeyou of Garmin?
En neem Google maps erbij.
Binnenkort die optie & dan de optie volledig langs het oosten eens testen.Wel rekening houden dat je zo 2 tijdrovende punten hebt. Wachten op de overzet en de brug die open kan staan(ik heb geen alternatief en heb er vaak op gevloekt). Als je voor de brug staat ben je makkelijk 15min kwijt.Merci voor de tips allen, veer had ik nog niet meteen aan gedacht, kan mogelijks een optie zijn om zo Muide te vermijden om langs de R4 te geraken. Alternatief via het oosten is wat langer maar valt wss qua verkeer wat beter mee (alhoewel het daar ook druk kan zijn imho). Saai maakt niet uit, veilig & zo kort mogelijk primeertGa in elk geval met haar wat opties uittesten.
edit, dit lijkt me wel al wat beter, langs dat stuk ring in het oosten ook volledig afgescheiden fietspad, veer oversteken en dan ook weer afgescheiden fietspad langs r4 westkant. Klokt af op 23.5km. Strava heeft het precies wat moeilijk met veren in hun routeplanner...
Yup, zal een beetje bekijken worden wat ze het aangenaamst vindt en of het tijdsverlies opweegt tegen evetuele extra km'sWel rekening houden dat je zo 2 tijdrovende punten hebt. Wachten op de overzet en de brug die open kan staan(ik heb geen alternatief en heb er vaak op gevloekt). Als je voor de brug staat ben je makkelijk 15min kwijt.