Selten
Active member
Tja, met zo'n anekdotische vertelsels zijn we niet veel natuurlijk. Iemand die een EV koopt en vergeet op te laden zal ook niet ver geraken.Of al die personen er een correcte laad-etiquette op nahouden kan ik niet zeggen.
De enige die ik ken is mijn neef. 'Thuis opgeladen en normaal gaat dat x-tijd mee'....
En dan die van avond-MTB-ers. Fietst niet vaak dus ik vermoed niet echt naar gekeken.
Ook al een paar keer gezien op een toertocht (en ene geholpen om zijn batterij om te wisselen van de voorste derailleur naar achter).
Die beweerde 'gisteren' opgeladen.
Klopt dat het niet meer werk is dan een band oppompen.
Maar als ik 's morgens mijn fiets uit het tuinhuis pak, en de bandendruk is te laag, dan pomp ik die op 5 minuten op en ik ben weg. Idem als ik mijn ketting hoor sjierpen...
Even die batterij op 5 minuten opladen gaat er niet inzitten denk ik? Dus als je dat de dag/week ervoor bent geweten en je komt daar 's morgens op uit sta je wel te koekeloeren?
Dat van 'verlies op kabel / lekstroom' heb ik ook al gehoord dat daar ene problemen bij had.
Heeft zeker grote voordelen, maar is ook een grote maar vind ik.
Het is wel zo dat mechanische setups vaak met de nodige Mcgyver ingesteldheid tijdelijk operationeel te krijgen zijn. Bij het falen (en dan spreek ik niet over een platte batterij) van een elektronische groep, is het meestal einde verhaal en komt er een fietsenmaker bij kijken.