Hoeveel halen de betere BG cyclisten op deze rit? 35/u?
Duidelijk nog nooit in de Ardennen gereden langs de kanten van Luik of 4400hm’s bedwongen op 250km

Je mag daar gerust 10km/h aftrekken. Er zijn beduidend weinig stukken waar het echt plat is, plus het is ook geen afgesloten parcours.
Het overgrote deel van de wielertoeristen doet natuurlijk wel mee om het parcours van L-B-L te rijden... als het is om gewoon "in de ardennen" te gaan rijden dan hoef je geen €75-90 te betalen en kan je evengoed een ander event meerijden voor een fractie van de prijs.
Terwijl ik dit zeg zie ik wel dat de Fleche De Wallonie en Tilff-Bastogne-Tilff dit jaar niet gereden worden, waarschijnlijk voor dezelfde reden... jammer wel. Wat doen ze daar in het Zuiden toch allemaal? Vroeger had je ook nog de Sean Kelly Classic in Augustus die grotendeels over de hellingen van L-B-L reed tot ze in Provincië Luik beslist hebben dat iedere tocht zijn deelnemers van kaderplaatjes/rugnummers moest voorzien en dan hebben ze hun parcours verlegd naar Provincie Luxemburg, dat was ook direct een pak minder...
Maar goed welke beklimmingen mis je dan?
De Rosier daar kan je iets over zeggen ja, maar voor de rest zitten toch de belangrijkste in het arsenaal?
Saint-Nicolas is geen gemis, druk en lelijk.
Haute-Levee, geen straf dat je daar niet over moet.
Ik snap het punt wel dat je authentiek het parcours wilt. Maar het is zoals ik al zei niet op een afgesloten parcours en sommige klimmen zijn allesbehalve leuk.
Ja, maar dat vervuilt niks he, ligt gewoon op zen gemakske rustig te rotten. Allez, ge moet dat niet in een woonwijk wegsmijten, maar als ik ergens rustig in den blet zit, vliegen die mij ook de kant in. Plastic of andere zaken wegsmeten is marginaal.
Buiten dat het lang duurt voor het volledig vergaan is, is het een uitheems fruit dat je in de natuur gooit.
Wel degelijk brengt dat een bepaalde belasting met zich mee aangezien het geur verspreid en het allesbehalve gezond is voor dieren die ermee in contact komen.
Dus zo onschuldig is het niet. Het is ook niet voor niks dat je zonder pardon beboet wordt voor het dumpen van bananenschillen in de natuur.
En het kost evenveel moeite om het gewoon in de vuilbak te gooien zoals de wikkel van uw bar of gel.