De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het hangt er sterk van af hoe die uit de rem komt. Als je de hose gewoon losmaakt om later terug te steken, zou ik dat wel durven. Na herinstallatie een paar keer stevig remmen en controleren op lekken.

Bij de minste twijfel een nieuw olijfje natuurlijk, de remmen zijn te cruciaal om risico's mee te nemen.
Ja, misschien wel, maar voor die dat kleine bedrag dat zo'n stop en olive kost, zou ik dat toch zeker vervangen. Nee?

Wel natuurlijk ervoor zorgen dat je je remgêne mooi recht afknipt/snijdt.

Donderdag op de piste gaan rijden met onze fietsgroep, dat is toch echt een deel van de sport waar de tijd is blijven stilstaan een 10tal jaar geleden.

Puur uit interesse eens zitten zoeken naar frames en de meesten zijn hoogbejaard of de merken tonen ze zelfs niet op hun website.
Is dat niet vooral omdat de landenploegen achter de innovatie zitten? Dus richting de spelen komen er altijd wel nieuwigheden hoor
Maar of die voor particulieren te koop zijn, geen idee

Donderdag op de piste gaan rijden met onze fietsgroep, dat is toch echt een deel van de sport waar de tijd is blijven stilstaan een 10tal jaar geleden.
En prijzig.

Je mag eens raden wat dat Ridley fietske waarmee ge gereden hebt kost.

Alu kader, geen vitessen, geen remmen.

pjJY5uPl.jpg
Vandaag de eerste mtb-rit van het jaar gedaan, de Slag rond Gavere. Richting koppenbergbos, ladeuze off-road, etc. T lag op plekken echt mega vettig, wat het veel lastiger heeft gemaakt dan vorig jaar. 120km en 1200hm’s. Maar toch deed het deugd (al denk ik nu liever niet aan het kuiswerk dat op mij wacht).

Laatst bewerkt:
Ja, misschien wel, maar voor die dat kleine bedrag dat zo'n stop en olive kost, zou ik dat toch zeker vervangen. Nee?

Wel natuurlijk ervoor zorgen dat je je remgêne mooi recht afknipt/snijdt.
Geld is geen issue, maar heb niet veel ass om die hose in te korten. De olive vervangen zonder de hose in te korten lijkt mij niet mogelijk en zinloos...

@Polle32 hier vandaag ook de eerste TT vh jaar afgewerkt. In de eigen achtertuin met start in Oud-Heverlee, 90km van thuis uit en een kleine 1300hm's.
Eigenlijk was 95% vh parcours vrij goed berijdbaar maar een strook of 3 die totaal om zeep waren maakten het minder plezant. Te voet er door en u banden die zoveel modder opladen dat de wielen stopten met draaien. Het mag stilaan wat droger worden 🙂

Onderweg kom ik achter 2 andere mtb'ers terecht, die rijden naast mekaar en 1 vd 2 kijkt achterom en wijkt van zijn lijn, haakt in zijne kameraad en beide gaan tegen de grond. Ze vallen allebei naar rechts, de ene tegen de gevel van een huis en de andere op zijne kameraad zijne fiets. Die mannen recht geholpen, geen lichamelijke schade. Maar door op die fiets te vallen was zijne kameraad zijn achterwiel volledig krom. Die gast had dat eerst niet door. Oei mijn achterband is plat, das geen erg, ik heb mijn materiaal bij. Tot als hij eens aan het wiel draaide 😬

Geld is geen issue, maar heb niet veel ass om die hose in te korten. De olive vervangen zonder de hose in te korten lijkt mij niet mogelijk en zinloos...
Nee, maar ge hebt toch wel altijd een centimertje speling? Zou voldoende moeten zijn. En nee, ge krijgt die olive er gewoon niet af. Dat vervormt bij het opspannen van de contermoer.

@Polle32 hier vandaag ook de eerste TT vh jaar afgewerkt. In de eigen achtertuin met start in Oud-Heverlee, 90km van thuis uit en een kleine 1300hm's.
Eigenlijk was 95% vh parcours vrij goed berijdbaar maar een strook of 3 die totaal om zeep waren maakten het minder plezant. Te voet er door en u banden die zoveel modder opladen dat de wielen stopten met draaien. Het mag stilaan wat droger worden 🙂

Onderweg kom ik achter 2 andere mtb'ers terecht, die rijden naast mekaar en 1 vd 2 kijkt achterom en wijkt van zijn lijn, haakt in zijne kameraad en beide gaan tegen de grond. Ze vallen allebei naar rechts, de ene tegen de gevel van een huis en de andere op zijne kameraad zijne fiets. Die mannen recht geholpen, geen lichamelijke schade. Maar door op die fiets te vallen was zijne kameraad zijn achterwiel volledig krom. Die gast had dat eerst niet door. Oei mijn achterband is plat, das geen erg, ik heb mijn materiaal bij. Tot als hij eens aan het wiel draaide 😬
Ik heb gisteren ene uit de prikkeldraad geholpen. Hij was vlak voor mij in een geul geschoven en gevallen in prikkeldraad. Lag er met fiets en al in en geraakte niet meer recht natuurlijk. Die gaat het vandaag wel gevoeld hebben…

Gisteren 'Rondje Spijkenisse' gereden van Count Me In. 233km door weer en wind, een stevige training.
Gelukkig wind in de rug over de Deltawerken. Voor herhaling vatbaar, al mag die regen achterwege blijven. Windstil zal het daar nooit zijn.

Iemand zin om morgen voormiddag rondjes te draaien rond de Hotond? :unsure:

'k Moet wat klimkm's in de benen zien te krijgen, en da's blijkbaar de langste helling van de Vlaamse Ardennen.

Iemand zin om morgen voormiddag rondjes te draaien rond de Hotond? :unsure:

'k Moet wat klimkm's in de benen zien te krijgen, en da's blijkbaar de langste helling van de Vlaamse Ardennen.
Hoeveel rondjes? En welke kant?
Want lengte is één ding, maar als je via de kant hebt met de twee stukken afdaling dan heb je er ook weinig aan :P

Hoeveel rondjes? En welke kant?
Want lengte is één ding, maar als je via de kant hebt met de twee stukken afdaling dan heb je er ook weinig aan :p
De kant vanuit Zulzeke blijkbaar. Da's 4,4km. 'k Denk 6x op en af, dan rondje van 15km en dan weer 6x op en af en zo herhalen totdat ik aan mijn uren kom. Allez, 'k weet het allemaal nog niet zo goed :D. Nog wat blokken ook inlassen op de steilste stukken.

Vroeger zonder vrouw en kind zou ik gewoon naar kanten van Couvin of Luik gereden zijn, maar ja...

Laatst bewerkt:
Vanuit de inschrijving voor LBL:
Je start en finisht in Banneux en passeert net als de profs ook de Côte de Bonnerue, de Côte de Cornémont en de Côte de Saint-Roch. Halverwege het parcours is er een nieuw gedeelte, minstens zo mooi en uitdagend als de finale. Wij hebben voor deze variant gekozen omdat sommige gemeenten langs de route besloten hebben om wandelingen met meer dan 500 deelnemers niet meer toe te staan. Met de Mur de Durbuy, de Côte de Chambralles, de Côte de la Roche-en-Ardenne, de Côte de Chabrehez, de Col de Roche-à-Frêne en de Côte de Cortil bieden wij u zeer mooie beklimmingen aan, waarvan sommige stonden in het verleden op het professionele racemenu!
Zover ik zie wordt heel Stavelot en Spa vermeden, dus geen Cote de Wanne, Stockeu, Haute Levée en Col du Rosier. Dat is nog amper een LBL cyclo te noemen...

Vanuit de inschrijving voor LBL:

Zover ik zie wordt heel Stavelot en Spa vermeden, dus geen Cote de Wanne, Stockeu, Haute Levée en Col du Rosier. Dat is nog amper een LBL cyclo te noemen...
Het is een alternatieve route. Maar het is wel in de regio en er zitten beklimmingen in die nog altijd of vroeger aangedaan werden.
Na de redoute moet je nog 4 beklimmingen waarbij de valkenrots over. Dus lafjes is dat niet.
4400m op 250km nog altijd dus een rustig ritje zal het niet worden.

Terug
Bovenaan