Str8_6
Well-known member
Ja canyon ultimate cf sl 7. Heb al een aeroad. Deze zal dienen voor de voorjaarsklassiekers, belcanto, winterfiets.Nieuwe fiets?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja canyon ultimate cf sl 7. Heb al een aeroad. Deze zal dienen voor de voorjaarsklassiekers, belcanto, winterfiets.Nieuwe fiets?
Ja toen werkte alles. Nuja misschien zat die veer die in de kant van het wiel zit er nog in en heb ik die dan ergens anders verloren. Is idd dt swiss. Morgen eens naar de fm en vragen of hij er 1 liggen heeft en eens wil kijken of ik het wel juist in elkaar steek.Over welke fiets gaat het concreet?
Ik vermoed een DT Swiss ratchet naaf als ik je hoor spreken van veren. Ja altijd opletten daarmee want de freehub klikt gewoon op de as. Maar van gewoon neer te leggen zou hij normaal niet mogen loskomen.
Een een Ratchet naaf heeft langs beide kanten van de Ratchet een veer ja.
Het klinkt misschien stom maar ben je zeker dat alles werkte voor je het wiel op de grond legde?
Ratchet EXP niet, daar is er maar eentje. Daarbij is het gewoon kwestie van juist te monteren.....
Een een Ratchet naaf heeft langs beide kanten van de Ratchet een veer ja.
...
Dat is dus de kloterij met die speciaal gemaakte wielen voor canyon dat ik dat dus nergens kan terugvinden.Ratchet EXP niet, daar is er maar eentje. Daarbij is het gewoon kwestie van juist te monteren.
Volledig correct!Ratchet EXP niet, daar is er maar eentje. Daarbij is het gewoon kwestie van juist te monteren.

Ja kan dat heel simpel zien doordat de EXP maar één los getande ring heeft. De getande ring bij de EXP op de naaf zit vastgeschroefd.Dat is dus de kloterij met die speciaal gemaakte wielen voor canyon dat ik dat dus nergens kan terugvinden.

Aja dan mis ik een veer. Ik snap echt niet hoe ik die kwijt kan zijn en dat die dus nergens te vinden is.Volledig correct!
Ik was de LN vergeten te vermelden
Maar normaal zijn de OEM wheelsets van canyon met de LN naaf.
Ja kan dat heel simpel zien doordat de EXP maar één los getande ring heeft. De getande ring bij de EXP op de naaf zit vastgeschroefd.
Maar de EXP zit enkel op de 180 en 240 naaf, de duurdere van dt Swiss dus![]()
Als het een troost is, ik heb ooit ook eens heel lang mijn oprit lopen afzoeken naar die veer.....Aja dan mis ik een veer. Ik snap echt niet hoe ik die kwijt kan zijn en dat die dus nergens te vinden is.
Gevonden en terug samen gekregen. Veertje zat vast aan het ander en ik dacht dat het 1 geheel was.Als het een troost is, ik heb ooit ook eens heel lang mijn oprit lopen afzoeken naar die veer.....
Als het een verduidelijking is, hier zie je de 2 systemen mooi vergeleken.
Ik moet zeggen, ik ben behoorlijk onder de indruk van de 240 naaf, wat een mooi staaltje engineering! Rijd nu al bijna 2 jaar met zo'n achternaaf, solide, en heel makkelijk te servicen, ook onderweg!

Als die niet beschadigd is, kan je die perfect opnieuw gebruiken.Volgens youtube kan je de hydraulische remleiding van je slx gewoon losmaken en nadien weer vast maken aan de hendel
Klopt dit of moet je die insert op het uiteinde vervangen?
Ik denk niet dat er slechte bestaan.Wat is een goede Cassette sleutel? Ik wil mijn slx cassette vervangen na 1 jaar mtben.
Zonder voor eigen winkel te willen spreken ben ik fan van de combinatie van deze en een cassettesleutel in de klembank. Ietwat aanpassen voor iemand die een traditionele kettingzweep gewoon is, maar ik trek er de meest vastgedraaide cassette mee los op een paar seconden.
Echt?Als die niet beschadigd is, kan je die perfect opnieuw gebruiken.
mmmmm. Interessant.Zonder voor eigen winkel te willen spreken ben ik fan van de combinatie van deze en een cassettesleutel in de klembank. Ietwat aanpassen voor iemand die een traditionele kettingzweep gewoon is, maar ik trek er de meest vastgedraaide cassette mee los op een paar seconden.
Het hangt er sterk van af hoe die uit de rem komt. Als je de hose gewoon losmaakt om later terug te steken, zou ik dat wel durven. Na herinstallatie een paar keer stevig remmen en controleren op lekken.Echt?
je zit toch met die breaker-olive die maar éénmalig gebruikt kan worden?
Voordeel van dat ding is dat het echt niet kapot te krijgen is. Nadeel is dat het zo sterk is dat iemand die sterk genoeg is er ook cassettes mee kapot kan trekken (gelieve niet te vragen hoe ik daar achter gekomen benmmmmm. Interessant.
Mijn gewone kettingzweep heeft veruit zijn beste tijd gehad door eens een rotsvaste cassette los te wurgen daarmee.
). Daarom gebruik ik dus een bankvijs om de cassettesleutel in te steken, dan is de kans dat de zweep los schiet door een verkeerde beweging zo goed als onbestaande.