De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Van alle kasseistroken en hellingen in de Flandrien Challenge vond ik de Oude Kwaremont het verschrikkelijkst..
Ah goed om te weten! Misschien dat ik mij dan toch nog eens waag aan andere stroken/hellingen als ik de ergste al zou gehad hebben. Ik krijg ook altijd extra stress omdat ik het gevoel krijg dat ik gans mijn fiets naar de vaantjes aan het rijden ben. Misschien nog eens terug gaan met de fully!
 
Allez, de kop is eraf.

Hele goeie benen, maar mij wat laten ringeloren. 140 starters en halfverwege koers laat ik me even wegdrummen naar 50ste positie en de smallere straatjes en dan kom ik aan kop en zie ik daar een groep weg van 10 man in de verte. Ik heb ze nooit zien vertrekken. Da's het nadeel van een niet selectief parcours, brede banen en weinig wind. Het is soms een loterij.

Dan de achtervolging opgezet met een ploegmaat en met de beste renners die eigenlijk ook de slag hadden gemist en zo met een man of 7 in de achtervolging. Vol gegeven en anderhalve ronde voor het einde kom ik van kop en gaan er 4 waaronder mijn ploegmaat vol door achter mijn rug op een brug in de achtevolging op de kopgroep. Zij komen er nog bij en sprinten voor de zege (ploegmaat top 5) en wij rapen dan nog wat volk op. Ik win nog de sprint van ons groepje. Uiteindelijk top 15 in een sterk bezette koers met een hoog gemiddelde (45km/h) en een vrij hoge NP (320).

Ben tevreden. De benen waren goed genoeg om nog beter te doen en het materiaal presteerde ook goed. Vooral dat laatste want vorig jaar zat ik niet goed op mijn Bianchi. Deze winter wat aanpassingen gedaan en meer gewerkt op lenigheid en alles ging perfect.

Volgende week is het een zwaarder parcours waar ik enkele jaren geleden nog gewonnen heb. Heb er zin in!
 
Ik heb een tijdje geleden bijna een boson gekocht, maar hij kwam maar niet binnen en toen kwam een supersix Evo in mijn maat beschikbaar (wat ik nog steeds 1 van de mooiste frames vind). Voor hetzelfde geld, had de Isaac (iets) betere wielen en een carbon aero cockpit (maar dat is voor mij geen meerwaarde, integendeel). Dus wel redelijk bang for the buck.
ik sta ook op het punt een Boson te leasen... is zowat de eerste endurancebike die er écht snel uit ziet. Toegegeven, de stack/reach verhouding is exact dezelfde als een Ultimate/Aeroad dus je kan het bezwaarlijk een seniorenfiets noemen, maar toch.

 
ik sta ook op het punt een Boson te leasen... is zowat de eerste endurancebike die er écht snel uit ziet. Toegegeven, de stack/reach verhouding is exact dezelfde als een Ultimate/Aeroad dus je kan het bezwaarlijk een seniorenfiets noemen, maar toch.
Dat hij via hun site enkel te bestellen is met 25mm banden is toch best gek te noemen als je er het label endurancebike op kleeft.
 
ik sta ook op het punt een Boson te leasen... is zowat de eerste endurancebike die er écht snel uit ziet. Toegegeven, de stack/reach verhouding is exact dezelfde als een Ultimate/Aeroad dus je kan het bezwaarlijk een seniorenfiets noemen, maar toch.

Dat is toch geen endurancefiets met die geometrie?
Ik kan ook niet direct de maximale bandbreedte terugvinden. Dan zijn er toch minder agressieve racefietsen te vinden van respectabele merken.
 
Dat is toch geen endurancefiets met die geometrie?
Ik kan ook niet direct de maximale bandbreedte terugvinden. Dan zijn er toch minder agressieve racefietsen te vinden van respectabele merken.

ISAAC - BOSON ONYX BLACK​


De Isaac Boson is dé Endurance fiets bij uitstek. Episch lange ritten over de meest uitdagende parcoursen, daar is hij voor gemaakt. Van de kasseistroken van Roubaix tot de strade bianche van Toscane, de Boson overwint het allemaal.



Dit is hoe Isaac hem in de markt zet, maar inderdaad… eigenlijk kan je dat bezwaarlijk een endurancefiets noemen
 
Ah goed om te weten! Misschien dat ik mij dan toch nog eens waag aan andere stroken/hellingen als ik de ergste al zou gehad hebben. Ik krijg ook altijd extra stress omdat ik het gevoel krijg dat ik gans mijn fiets naar de vaantjes aan het rijden ben. Misschien nog eens terug gaan met de fully!
Ik vind kasseien verschrikkelijk, met een 4K (3.5K sale) fiets wil je toch ook niet dat je vork scheurt, maar zo voelt het wel. Een keer gedaan zoals hierboven geopperd, gewoon 38 aanloop en over een strook knallen, bijna onderuit. Laat kasseien maar voor de echte Flandriens ;)
 
ik sta ook op het punt een Boson te leasen... is zowat de eerste endurancebike die er écht snel uit ziet. Toegegeven, de stack/reach verhouding is exact dezelfde als een Ultimate/Aeroad dus je kan het bezwaarlijk een seniorenfiets noemen, maar toch.
Je weet wie er met zo'n Boson rijdt in je lokale Gentbrugse fietsclub? :)
(waar zit je trouwens, de laatste maanden?)
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
Dan blijft er gewoon iemand buiten staan :unsure:

Handigste lijkt me dan nog een skislotje?
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
Ik heb deze, maar echt lang zou ik mijn fiets daar niet mee laten staan...

1200x1018.jpg
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
Als de fiets niet te vuil is gewoon mee de winkel in.
 
Als jullie op langere ritten stoppen voor het bijvullen van de water- of drankvoorraad, welk slot nemen jullie dan mee? Want ik neem aan dat uw fiets zo maar aan een winkel laten staan niet echt een optie is :unsure:
Als ik stop aan een tankstation dan zonder slot en met ongeveer zicht op de fiets. En ik stop bijna uitsluitend aan een tankstation.
Ik heb ook zo een slot zoals polle linkt. Maar dat houdt natuurlijk 0,0 tegen, ze kunnen hem gewoon niet zomaar meenemen dat is het enige.

Een beetje vertrouwen in de mensheid helpt ook :p

Hier volk genoeg die in aanmerking komt?

Daar staat toch een nul te weinig in de vergoeding??

Voor 150€ mogen ze zelf rijden ze. Mensen moeten er nog verlof voor pakken ook. Om dan op een trainer u kapot te rijden…
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan